Kommer SAS til å utvide Eurobonus status enda en gang?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Holmeset, 16. febr 2022.

1. Holmeset

Holmeset Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som tror SAS kommer til å utvide eurobonus utløpsdato enda en gang? Fikk Gull rett etter Norge gikk inn i første lockdown. Har rukket å bruke gull lounge en gang siden jeg fikk statusen. Gull utløper i Mai :-/ begynner ikke med aktiv reising igjenn før i juni

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,385
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, med 4x kampanje og at noen fikk halvparten av poengene de trengte kan jeg vanskelig se at vi får noe annet gratis

Wiolenze and tobeornot999 like this.
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    Det beste du kan håpe på er nok at SAS gir deg halvparten av poeng og kvalifiserte flyvninger du trenger for å opprettholde ditt nivå. De gjorde akkurat dette for medlemmer med utløp i mars og april. Om de kommer til å fortsette å gjøre dette for flere utløpsmåneder er ikke godt å si, men det har jo vært en del begrensninger i muligheten til å reise for disse medlemmene også, så det kan hende. Hvis du skulle være så heldig må du eventuelt klare resten av statuspoengene selv med for eksempel Amex/Mastercard, evt reising.

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forumet @Holmeset!
    Det er vel ingen her inne (eller hos SAS?) som har fasit på svaret ditt, men jeg tror heller ikke det kommer nye forlengelser.

5. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel ingen som har fasit før i siste liten slik situasjonen for SAS er nå, men ville ikke gamblet på det.
    Jeg anser det som sannsynlig at det kan komme ytterligere hjelpetiltak i tiden/året som kommer slik at de kan holde mest mulig på stamkundene, f.eks. med x4-kampanjer, statuspoeng osv.
    Virker som SAS bør strekke seg langt for kundene, og det tipper jeg de skjønner.
    Kommer nok mer, men ingen vet dersom, når eller hva...

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    SAS ledelsen har uttalt at de har som mål å ha like mange statuskunder på diamant og gull ut av pandemien som de hadde når den kom.

Det betyr nok at de som på kort sikt har fått gull og diamant i bl.a. 4x kampanjen faller fra og vi er tilbake på 2019 nivå om 3-5 år.

tobeornot999, trygveat and holmen like this.
  7. Holmeset

Holmeset Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Se der ja, utløpsdatoen min er ut April.
    Poengene mine hadde plutselig dobbelt seg :) har sas amex elite. Nå mangler jeg bare fattige 4 poeng på å beholde gull, hehe
    Bra jeg stikker en tur til Spania uken før påske så jeg kommer meg over grensa

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Nå får også de som har kvalifiseringsperiode som avsluttes i mai, juni eller juli 2022 ekstra hjelp til å beholde status:
    upload_2022-4-5_14-51-7.png

Hentet fra https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus

Første gang jeg får noe uttelling for dette under Covid, da jeg de to forrige årene tjente opp EBD likevel. Men, jeg kan nå avbestille et par reiser som er bestilt, for da trenger jeg ikke de poengene likevel. Kanskje ikke det som var meningen?

Kristian, Earl, Wilbur_Wright and 3 others like this.
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    De har gått ned fra halvparten av poengene man trenger til 1/4 ser jeg. Det er vel naturlig siden mindre av opptjeningsperioden til disse har vært unormal. Jeg har uansett periodeslutt i august så må evt vente til neste runde. Hvis det blir noen...

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Spiller null rolle for min del mtp. opptjening, men jeg er EBG nå og får EBD i starten av mai. Hvis de godskriver poeng etter at jeg rykker opp blir det spennende å se hvor mange poeng jeg får, om de har tatt et snapshot nå av alles status eller om de gjør det løpende.

Hyggelig gest for mange medlemmer da!

tobeornot999 and holmen like this.
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde bestemt meg for EBG denne gangen, men med utløp 31/7 blir det vel å gå for en ny periode med EBD :)

12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,385
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis SAS starter opp igjen med diamant-treff (som visning av A350) kommer det til å bli stappfullt. Inflasjon av antall gullkort er én ting, men nå er det nok mange som så sitt snitt til å oppnå diamant (igjen), meg selv inkludert.

Maggie liker dette
  13. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Første for meg også dette.
    Utløp 31/05 og er diamant i dag.
    Hva får jeg, når, og hvordan kan jeg se det?

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Du får 23 flighter og 22500 statuspoeng. Innen utgangen av mai, står det i bildet over her.

15. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,301
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder dette også for gifted gold, mon tro?

16. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, takk for svar.
    Mao ingen betydning når jeg allerede er diamant da:oops:

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer!

Jeg er dobbelt-diamant på antall flights når jeg får dette ekstra påfyllet - men det gjør dessverre ikke noe ekstra for hvor lenge EBD varer etter neste år starter i mai for min del :)

leeds1979 liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Sist gang sa de tydelig at det bare gjaldt kort du hadde tjent opp med egne flights. Altså ikke gift gold.

Vil tro det er det samme nå, så du ikke kan "skjøte på" gift gold med gratis-poengene/flightene. Men teksten som var klippet inn over, ga ingen avklaring om dette.

Del denne siden