Kommer til å få bonusfeber og trenger starttips for å komme i gang med riktige kredittkort og apps

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av PetterX, 13. juni 2018.

  1. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Har lest endel i forumet men føler meg fortsatt litt usikker på enkelte spørsmål, og det å komme riktig i gang. Kanskje noen barmhjertige sjeler kan hjelpe meg i gang? Tar gjerne pm :)

    Formålet er å samle bonus, Trumf osv. gjennom kredittkortbruk slik at dette enklere kan finansiere reiser i Europa. Jeg skyfler gjerne kredittkortgjeld til øst og vest om dette fører til økt bonus og trumf.

    Ville kanskje tro det finnes slike tråder fra før, uten at jeg har snublet over noen til nå.
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    På framsida finn du ein introduksjonsguide. Denne er meint til å peike deg i litt forskjellege retningar når du skal byrje å orientera deg i bonusjungelen.
     
    PetterX liker dette
  3. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, linken er absolutt nyttig. Jeg har også kikket litt på denne tråden: EB/TRUMF/CASHPOINTS VED BRUK AV VIPPS, PAYR, MOBILEPAY OG ANDRE SLIKE TJENESTER - EN OVERSIKT

    Jeg hadde altså tenkt å skyfle store summer fra det ene kredittkortet til det andre og på denne måten opparbeide meg bonus/trumf. Nå ligger jo noen begrensninger til grunn både her og der, og jeg føler meg usikker på hele greia.
     
  4. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hva mener du med å skyfle summer? Ikke reelle transaksjoner?
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
  6. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Takk, indahla - den skal straks leses.

    Det er litt begrenset hva mitt single hushold har av utgifter. Derfor tenkte jeg å benytte kredittkort på regninger og varekjøp for deretter å betale det ene kredittkortet med det andre. Om jeg benytter Vipps eller Payr til dette inbiler jeg meg at jeg vil kunne tjene trumf/bonus på enkelte kort. Det finnes kanskje andre apper som er mer gunstig også.

    Det er valg av apper og kredittkort som gjør at jeg ikke helt vet hva jeg bør gå for, og hvilke kort jeg bør koble til de forskjellige appene osv.
     
  7. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Payr, Trumf, Viatrumf, Kiwi pluss, Joker glad, Sas MC Premium, Sas Amex Platinum, bytte strømleverandør når det er EB kampanjer. Booke alle hotell gjennom Viatrumf, og fly Star Alliance er en god start i hvert fall.
     
    Last edited: 13. juni 2018
    PetterX liker dette
  8. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Frukt på Kiwi er for tiden det mest innbringende i Trumf-katalogen. Er du glad i frukt er det masse å hente der.
     
    jgroneng liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
  10. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Har gått gjennom mine reiseplaner frem til november og det er jo helt umulig å finne billetter hos SAS på EB. Ingen fly eller så er det så mange mellomlandinger at jeg heller kjøper esel og gulrot. Forstår ikke hva jeg skal med poengene om jeg ikke får brukt dem. Noe jeg gjør galt?
     
  11. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
  12. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Berre Payr gir 360000x0,15=54000 poeng ila 1 år utan gebyr. Er de to så har du endå meir.

    I tillegg for ein vanleg familie på Kiwi så drar du lett inn minst tilsvarande sum. Allereie då har du minimum 110-120000 poeng.

    Så kjem øvrig kortbruk (SAS MC/ Premium, Alex, etc), Viatrumf (hotell, fly, strøm), m.m. For heilt ordinært forbruk kjem du difor fort opp i minimum 200000 EB ila eitt år.
     

Del denne siden