Skal vi prøve oss på mitt 2 reisebrev? Kompistur til NYC (burde blitt igjen siden sist) direkte på rad 1 t/r booket når billettene ble lagt ut. Kompis små stresset i loungen klar for utfylling. Fikk sett Norse sin dreamliner i snabelen. Før A330 tar oss til det store eplet. Drinkene funker bedre en maten. Murphy har holdt seg unna oss hittil men redd den kan smitte over. Edit:I det jeg skrev Murphy mistet jeg nettet
Vi tok en lyft fra flyplassen og sjekket inn på hotellet ca klokken 15. Bor på Sanctuary, nære Times Square. Tok turen opp til Central Park Ferden gikk videre ned til Hells kitchen hvor det ble et langt bedre måltid en på Sas biz for 3dollar. 2 pizza slices og en gingerale
Veien gikk videre til Intrepid sea,air&space museum. Et vannvittig kult museum jeg ikke har fått anledning til å besøke tidligere. Hva med en tur ned i en ubåt? Masse flotte fly Og litt romskip og diverse Hvor kult er det ikke med et hangarskip med både fly, helikopter, romskip og ubåt? Et museum jeg vil anbefale på det sterkeste. Etter museumet trasket vi tilbake til hotellet og avsluttet med noen øl på takterrassen.
Supert tips til IF-ERE som skal på tur til NYC. Museumet er gratis hver siste fredag i mnd fra i går og ut september. https://www.intrepidmuseum.org/free...rFdn2zjNjzrzX6p4G2cgzG59gLKnSIYBn1yYGpb7hGvGU
Siden jeg har med en kompis som aldri tidligere har vært i NYC blir jeg delvis guide samt går litt i mine egne spor fra sist besøk for 2 uker siden. Vi tok linje R direkte ned til Staten Island ferjen. Fin tur for å vise fram frihetsgudinnen og skylinen fra syd. Vi kom med første båt tilbake. Trasket litt rundt i nedre del og nøyt pizza slice hos Johns like ved Beekman. Bell of hope var ny for meg. Et lite besøk på Ground zero
Veien videre gikk opp til Roxy for litt jazz og et pust i bakken. Videre opp til Washington square Park Før vi tok en øl i en sportsbar som vist er Manchester City sin, ikke langt fra Bleecker street. Videre gikk det opp til Meatpacking for litt titting,før vi koblet oss på Highline. Og en liten avstikker bort til Little Island. Og opp til Hudson og Wessel. Liten tur rundt Empire før vi fant en bordtennisspiller som tapte 100$mot en politimann som donerte gevinsten bort til barnesykehus På veien mot hotellet en liten tur bort om flotte Bryant Park.
Kvelden startet på roxy rooftopbar. Før ferden gikk forbi Flatiron Og videre ned til striphouse. Maten, ja det er en restaurant smakte fortreffelig. Før ferden gikk videre innom diverse jazzbarer og barer/klubber i området Soho,West Village og Meatpacking. Før vi returnerte mot hotellet igjen gående. Tipper vi har rundet minst 30km i dag ,spent når resultatet tikker inn
På samme side som ubåten, lenger inn mot elven (og på land, selvfølgelig). Men i februar var concorden covidstengt, så du sparte deg antakelig for en liten bomtur i tilfelle du ville se den inni.
Etter frokost på hotellet gikk turen bort til 5th avenue og opp til Rockefeller. Over gaten bodde St.Patricks katedralen på gudstjeneste. Ble sittende 30minutter blendet av hvor vakker denne kirken er. Turen gikk opp til Trump tower. Før det ble en tur inn på Plaza hotell (hjemme alene) Brukte 2-3 timer i flotte Central Park
Ble et lite avbrekk fra parken med litt vandring på upper west side. Kompisen min ble fornøyd når lunsjen vår ble ropt opp Før vi vandret tilbake gjennom Central Park langs 6.avenue for en stopp hos magnolia bakery for bananpudding, som nettopp har blitt slurpet opp med en kaffe på hotellet