Kontakt hos SAS for å få de til å rydde opp i egne feil

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Buruglen, 12. juli 2019.

  1. Buruglen

    Buruglen Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Min datter med familie (to voksne, to barn hvorav den miste er spedbarn) bestilte i januar tre Plus-billetter Oslo-Malaga (og retur) denne uken.

    Dette måtte gjøres «manuelt» av SAS booking via telefon da spebarn («infant») ikke kan bestilles på nett.

    Ting virket riktig (dvs bekreftelse mottatt og seter på samme rad bekreftet (telefonisk)) inntil det var tid for innsjekking for utreise. Da var det ingen seter tildelt og bare «tulleseter» ledige. Etter veldig mye styr på flyet, med trussel om å gå av flyet og dermed føre til tapt slot, løste det seg delvis, med mor og spebarn i midtsete, datter på raden bak og far ved et vindu langt borte. Vedkommende i midtgangssetet angret nok på at han ikke lot mor og barn sitte der, for det ble «mange» turer ut med en liten gutt som ikke klarer å sitte stille fire timer.

    Min datter ringte så SAS offisielle telefonnummer dagen etter ankomst Malaga for å høre hva som hadde skjedd. Da viste det seg at den personen som hadde gjort bestillingen riktignok hadde valgt seter for dem, men ikke fått «oppdatert» bookingen med dem (dvs amatør) så hele bookingen var uten seter. Dessverre kan man ikke se seter for reiser med spedbarn i SAS-appen. Ingen er det bare «tulleseter» på tilfeldige steder i Plus, men det er 13 ledige seter på Go. Men selv etter å ha forklart dette til tre forskjellige «mentors» hos SAS og brukt 45 minutter med dem på telefon, var det «ikke mulig» for dem å gjøre noe saken (også min erfaring, de har dessverre liten autoritet og vilje til å løfte sakene videre). De foreslo at man bestilte Go-billetter (en ørliten ekstra kostnad på mer enn 10.000).



    Mitt spørsmål er: Hvem i SAS kan man kontakte for å få en løsning? Hvis man utsetter dette til på flyplassen eller på flyet, er det sannsynligvis også bare «tulleseter» på Go også.
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at hvis setene allerede er tildelt, er det vanskelig å få gjort noe med. Men jeg trodde det er mulig å gjøre setevalg på hjemmesiden når man reiser i plus?
     
    Last edited: 12. juli 2019

Del denne siden