Korona-tester (ekspress) for flyreiser - hvor??

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av chrt, 26. nov 2020.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sliter med å finne en privat legeklinikk eller tilsvarende som kan ta Covid-tester med rask svartid - i Norge. Jeg ser f.eks. Aleris med flere skriver 1-3 dager med forbehold om lengere tid. Men det hjelper lite når mitt reisemål krever tester som er verifisert av ambassaden med prøvetaking tidligst 48t før flyavgang.
    Er det noen som har sett noen klinikker som gjør PCR-test + lgM (blodtest) med raskere svartider? Ut fra hva jeg forstår er det ikke mange labratorier som analyserer i Norge eller hva?

    Ser f.eks. at Airport Doctor i Køben tar PCR-test + lgM-test for den nette sum av DKK 3600 (ca. 5.100 kroner), med levering på under 3 timer... En grotesk pris, men så har de da eget analyseutstyr formoder jeg??

    Vel... Vanskelig dette - så tar gjerne mot tips!
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    chrt liker dette
  3. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Obs - der var den tråden jeg trodde jeg hadde sett... Takk @Edvard !
    Det eneste er vel at når jeg har sett på nettsider og snakket med de så sier de mer enn en knapp dag...

    (moderator må gjerne flytte innlegget mitt til riktig tråd)
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Legekontoret pleier å ha et fast tidspunkt daglig for sending av prøver til lab, normalt på ettermiddagen. Er du med på den, kommer svar førstkommende dag i Oslo.

    Info basert på 3 PCR-tester siste uke. Husk at du trenger bekreftelse på engelsk for resultat.
     
    chrt and Insomnia4u like this.

Del denne siden