Kort connection

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Mr.FastTrack, 26. juli 2015.

  1. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Hvis jeg bestiller reise gjennom 3dje part med kort connection og ikke rekker neste fly. Har jeg da et problem eller har "reisebyrået" eller flyselskapet en plikt til å fikse et nytt fly? Hva hvis det er to forskjellige flyselskaper men samme allianse?
     
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    lurer jeg også faktisk på , ihvertfall når du bestiller en sammenhengde billett som det heter
    så har flyselskapet ansvar for å få det hjem for da det er dem som har satt opp ruta,
    om dette gjelder også når reisen er bestillt via reisbyrå vet jeg sanlig ikke...
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har du booket sammengengende billett er det normalt gyldig connection, så er det i utgangspunktet ikke ditt ansvar. Du skal da normalt rekke flyet videre om alt er i rute. Er inbound forsinket har de det formelle ansvar for å få deg videre, men ofte merker du ikke hvem som fikser det for deg. Problemet oppstår gjerne når flyene er i rute, men man blir sittende fast i toll eller lignende på transferpunktet.

    Du sier ikke noe om hvor i verden dette er, og en del steder kan man selvfølgelig oppleve at teori og praksis ikke stemmer.
     
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Hvis man har flere legs på SAMME BILLETNUMMER uanset om det er samme carrier eller flere carriers, vil ansvaret tilhøre den forsinkede carrier, dvs hotel, meals og rebooking ... men hvis man booker legs på flere forskellige billetnumre, ja, så er ansvaret ens eget.
     
  5. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Er søkt gjennom gotogate systemet og reiseruten er som følger. Aegean mellom Laranaka og Athen. Athen til København med SAS. København til Stavanger med SAS. Transit tid i København er 35 min.
     
  6. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    35 min skal gå greit på København ihvertfall :
    http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/transfer-i-kobenhavn/
     
  7. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant for noen dager siden ut at SAS har endret tiden på TRD-CPH til vinteren, så de hadde booket oss om med 5 min connection I CPH på utreisen til Chicago, og MINUS 20 min connection på returen (fra ORD).. Må vel ringe SAS snart å høre hva de driver med, Så dette I app'n, har ikke fått noe mail eller SMS om dette...
     

Del denne siden