Kort layover på ORD og må skaffe boardingkort til neste flight

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Gullars, 18. april 2024.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyr SEA-ORD med Alaska og ORD-CPH med SAS, alt kjøpt gjennomgående med SAS.

De klarte ikke å utstede boardingkort til SAS-flyvningen på SEA, så det må gjøres på bakken på ORD. Her har jeg kun 1 time og 22 min mellom flightene.

Noen som tilfeldigvis kan guide meg til hvordan dette effektivt løses? Må det gjøres av en SAS-agent eller kan jeg gå til hvem som helst i *A?

Etter hva jeg kan se er det ankomst T2 og neste flight fra T5. Må ta sikkerhetskontroll på nytt da?

Last edited: 18. april 2024
  2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes vel en app?

NoLimit liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    T1, T2 og T3 henger sammen airside, og det går shuttle bus derfra til T5, kommer du deg dit bør det være mulig å få hjelp i SAS Lounge eller gate. Vet dog ikke om man kommer med bussen uten riktig boardingkort?

Har du flaks dukker det opp mulighet for å utstede boardingkort i appen etter første flight.

https://www.flychicago.com/ohare/ServicesAmenities/services/Pages/tbt.aspx

Wiolenze and Gullars like this.
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Bussen virker som det beste alternativet. Da ser jeg at jeg har to alternativer: Å ta den fra T1 gate B1 eller T3 gate G17.

T3 gjør jo veien kortere til T5, men på T1 er ANA, Lufthansa og United.

Ville du ha satset på at man ikke trenger billett for å boarde bussen og gått via T3 eller ville du gått via T1 i tilfelle det behøves hjelp fra en *A partner til å utstede billett?

upload_2024-4-18_10-40-53.jpeg

5. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fløy også med Alaska fra SEA, men til LAX. Planen min var å gå ned i gaten i god tid og ordne det, men rett før jeg skule forlate loungen, så jeg at jeg plutselig hadde fått boardingpass i app'en. Så da var det bare å kose seg med en Samuel Adams til i loungen...

Wiolenze and Gullars like this.
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Satser på boardingkort i appen når jeg lander da!

Jeg stakk bort til United-loungen her på SEA, og der sa hun at de ikke kan printe boardingkortet mitt — verken her eller på ORD. Jeg får dermed bare satse på at bussen airside ikke krever billett, og ordne meg i skranken dersom det ikke allerede har dukket opp billett i appen på det tidspunktet.

trygveat liker dette
  7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Gullars liker dette
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    Bussen var suspended under Covid, linken den peker på nevner ikke lenger noe om dette.

Gullars liker dette
  10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig! Da satser jeg på at det er kontroll på situasjonen :)

11. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,207
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ganske sikker på at de sjekket både pass og boardingkort for bussen. Reiste påsken 2023.

12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Oppdatering: Mottok boardingkort i appen. Denne og pass ble sjekket på bussen. Nådde gaten akkurat ved boarding.

Det var en annen som skulle med samme fly. Hun fikk ikke boardingkort i appen og holdt på å bli stoppet. Imidlertid klarte hun å finne boardingkort på sas.no slik at det ordnet seg. Boardingkortet er altså viktig, og hadde det ikke kommet i appen måtte man tydeligvis gått ut og inn gjennom security igjen. Da tviler jeg på at vi hadde nådd flyet.

Del denne siden