Jeg skal på ferie til Spania i Juli og prøver å spare mest mulig med valutapåslag ol. Jeg skal bruke ca. 50.000 kr hvor halvparten skal betales til overnattingsstedet. Brukte tidligere Curve men ser ut som at det ikke anbefales lengre, men Revolut eller Wise er blitt anbefalt. Tenkte å koble SAS Mastercard Premium til dette alternativt at min kone får Revolut med sitt SAS PointEarner kort (hvis det går an å koble dette kortet til Revolut) for å få vervepremien på 1250 kr. Wise har jeg ikke peiling på ift Revolut. Hva anbefaler dere jeg skal gjøre her for å spare minst mulig med gebyrer i utlandet? Ønsker en enkel løsning for kun juli.
Før satte jeg inn penger hos Revolut, vekslet om til euro i appen og betalte med det. Null valutagebyr, men usikker på poengopptjeningen. Lenge siden jeg gjorde det, men da var vekslingskurs rimelig grei.
Jeg tror ikke det er poengopptjening, men du har et poeng med vekslingskurs som jeg må kanskje sjekke. Men jeg tror når jeg betaler så skal jeg betale i lokal valuta slik at det kanskje ikke har noe å si mtp hvilket kort man benytter.
For å oppsummere, bruker du Curve, Wise eller Revolut vil du spare 2.0-2.5% i forhold til norske kort på vekslingskursen, men det er noen grenser og forholde seg til. Det er ingen mulighet å få poeng via Revolut eller Wise. Med Curve får du poeng fra ditt vanlige kort, med unntak av SAS MC. Usikker på om er verd å styre for å spare en tusenlapp.
Takk, ja det er sant. Jeg har jo Sas og Norwegian kort så kanskje jeg heller skal ta det med sas mc og få poeng istedenfor.
Du får jo også 5 poeng/100kr ekstra, ingen fullgod erstatning, men hjelper. Er det juli så får man kanskje enda pga sommerbonus.
Takk, vil det tilsvare 15000 eurobonuspoeng? Det er vel verdt 1000 kr i valutapåslag for 50000 kr forbruk? Jeg har og Norwegian for å ta ut penger.