Siden fruen er den som nyter godt av CT-billettene mine, tenker jeg det bare er rett og rimelig at hun bidrar til poengopptjeningen i huset. Har nå rigget oss begge med Trumf, og kommer til å sette opp overføring fra begge til MIN EB-konto Kan jeg gjøre noe tilsvarende med kredittkort? Selv har jeg jo SAS AmEx Platinum og DNB Saga MC, men hun bruker ikke kredittkort. Kan jeg f.eks. utstyre henne med Shell MC og få overføringene til min konto? Ser det lite hensiktsmessig å utstyre henne med enda et kort med årsavgift...
Shell MC fungerer bra. Om hun (som registrert person) allerede er tilknyttet ditt trumf medlemskap vil et shell MC gi trumf til din konto. Hos oss fungerer det slik
Her i huset har me begge amex plat, MC SAS premium med point earner og eit Shell MC på deling. Også har begge trumfkort!
Jeg regner med at du kjenner til DNB MC Saga sin EB løsning? 99kr mnd for primærkortet gir 20p per 100kr. Tilleggkoret koster 250kr i året og gir samme fordeler. De to kortene deler din kreditt og ansvaret for denne og transaksjonene vises tydelig hver for seg på din faktura. Jeg har fått tilsammen 24K Ebpoeng med DNB, men kan ikke si om fremgangsmåten kan gjennskapes eller om dette var en "feil". Jeg fikk 12K signeringsbonus første gang jeg oppgraderte mitt MC med EB avtalen (uten tillegskort). Sa opp 99kr mnd avtalen grunnet et annet kort en periode på 6mnd ish. Signerte for ny avtale med Eb opptjening og ba samtidig om tilleggskort til kona. Fikk da ny 12k Signeringsbonus, uten at jeg vet helt om det er pga tilleggskortet eller at de har blingset på hovedkortavtalen...
Dette var jeg faktisk ikke klar over. Da tror jeg kanskje jeg skal prøve meg på følgende, men effektuerer nok ikke før etter st vi er tilbake fra Tokyo-turen i mai: 1) Si opp 99kr/mnd DNB Saga MC. 2) Bestille SAS MC Premium til meg selv som kan brukes i mellomtiden - få 10k velkomstbonuspoeng. Har dette kortet norn gang kampanjetilbud med halv årsavgift eller lignende? 3) Etter et år, si opp SAS MC og aktivere DNB Saga MC til både meg og fruen. Håpe på nye 12k velkomstpoeng. 4) I mellomtiden kan fruen bruke Shell MC. Har også bestilt et til meg selv nå, ettersom det akkurat gikk opp for meg at dette fortsatt kan brukes på Payr. Var ikke klar over dette.
Du får kun kobla på Trumf-Visa og bankaccept kort for å bruke det som trumfkort. Ved alle andre kredittkort må du bruke trumfkortet fyrst, for så å bruke betalingskortet, elles får du ikkje anna trumf enn det du får på kortet. På dei fleste norgesgruppen butikker får du brukt amex!
Bruker amex selv, og nå med trumf (ikke gjort det før, dessverre). Fruen får da bruke Shell MC og trumf
Shell-kortet er koblet til Trumf, ja. Men dette gir kun 1% Trumf-bonus. Hvis du i tillegg bruker Trumf-kortet får du i tillegg 1% Trumf direkte (ikke via Shell-kortet). Så 2% totalt =)
Sjekket nå opp med DNB. Hvis hun får et SAGA MC vil vi samle poeng til samme EB-konto, og hun får ikke velkomstpoeng. Jeg får derfor forsøke fremgangsmåten til @Oddvar med å si det opp noen mnd før vi registrerer oss og forsøke SAS MC Premium i den perioden.
Altså, veldig praktisk for henne mente jeg Skal man man tjene poeng på konemor så må det være enkelt for henne.. Eller er det få som gidder...
Min konemor har no fått sett bilete av @Upsaker på tur, samt nokre av dykk som har testa SQ-Suites, så her har ho gått all inn og skaffa seg Amex plat, samt pointearner og trumf her og der. Eg administrerer og ho samler!