Kort transfer AES med samme fly

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av feitfisk, 10. jan 2022.

  1. feitfisk

    feitfisk Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Hei!

    Driver å ser på en MR til AES der retur er med samme fly, må da bestille separate billetter.

    Er det noen her som kjenner til lufthavnen, er det bare å snu i gaten der?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    AES er jo en liten og oversiktlig flyplass, men du kan nok ikke bare snu i gaten nei. Du ankommer ved bagasjeutleveringen og må så gjennom sikkerhetskontrollen for å komme til området med gatene. Men viss du har fast track og bare håndbagasje (og det regner jeg med siden det er en MR), så burde det ikke være noe problem å rekke avgangen tilbake. Selv uten fast track bør det gå, men ingen garantier.
     
    feitfisk and Wiolenze like this.
  3. feitfisk

    feitfisk Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Spennende!

    Ser at det er en CRJ, som er på en liten melkerute via AES før det flyr videre til BGO, kanskje dette gjør at det blir enda mindre tid.

    Ja, har nok fast track så burde ikke ta så lang tid. Kanskje det kan lønne seg å oppgradere til plus slik at jeg kommer på første rad?

    Ser også at Berg-Hansen selger denne, i følge SAS; umulige, reisen som T/R, vil de kunne hjelpe meg hvis jeg mot formodning ikke når denne returen?
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er jeg usikker på om dette er en MR for å opptjene poeng eller en MR som egentlig er en SR (segment run), men viss det er poengene du er ute etter så er jo det enda en god grunn til å oppgradere til Plus.

    Jeg flyr mye med CRJ på melkerutene langs kysten og kan jo dele litt erfaringer derfra. Viss jeg ankommer AES fra BGO (og samme fly skal videre til TRD), så hører jeg ofte på PA anlegget på flyplassen at de begynner ombordstigning til TRD når jeg er på vei ut av flyplassen. Og da har jeg ikke innsjekket bagasje, så det er bare snakk om minutter. Men, det bør fremdeles gå, i alle fall med fast track og sete langt fremme. Tipper det er lite eller null kø i sikkerhetskontrollen når du skal gjennom, avhengig av om det er flere fly som skal ta av omtrent samtidig.
     
    feitfisk liker dette
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre wizz air er i byen her på det tidspunktet så skal det gå. Kan være mye kø i sikkerhetskontroll dersom et wizz air fly skal reise litt etter.
     
    Travellingalf liker dette
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    På AES er handling veldig greie. Hvis du er langt fremme i kabinen og er kjapt ute så kan du bare se etter den som åpnet døra ute på tarmac og så sier du bare til vedkommende: «Jeg skal tilbake med dette flyet igjen. Jeg heter xxx. Passer dere på å vente på meg til jeg kommer meg igjennom security og til gaten?».

    Kanskje du til og med kan vise boardingpass og så kan du bli geleidet rett inn på avgang igjen av vedkommende. Det er nemlig ofte samme person som håndterer boarding.
     
    feitfisk and Travellingalf like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    God ide med å vise boardingpass for å så bli geleidet til avgang igjen. Har du prøvd dette?
     
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Nei AES er min hjemflyplass så det har ikke vært så aktuelt :)
     
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    572
    Likes mottatt:
    1,813
    Bonuspoeng:
    93
    På disse turene tømmes jo ikke flyet helt, over halvparten blir sittende igjen. Siden TS nevner retur regner jeg med det er til opprinnelsessted slik at flyet blir tømt og sjekket, og da tar det vanligvis minst 10 minutt fra parkering til ny boarding starter.

    På mine 10 reiser fra AES i fjor var det aldri mer enn 3 stk foran meg i sikkerhetskontrollen, dvs. det ville tatt 5 min fra inngang ved bagasjebåndet til gate. Tror ikke det er noen SAS avganger nå som er nært nok til en Wizzair flygning at man risikerer kø for de slik som for noen år siden.
     
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Det er MIN hjemflyplass også :D:D, så jeg var nyslkerrig på om det kanskje var en mulighet her
     
    October liker dette

Del denne siden