Lørdag 18.03 var undertegnede og @shyneno på plass i HKG for å teste Emirates F!! Kort oppsummert var opplevelsen helt fantastisk! Her er en liten bilderapport fra turen: Kl. 1800 var åpnet skranken for innskjekking, vi hadde allerede sjekket inn på forhånd, hadde egentlig digitalt boardingpass, men ville sjekke inn manuelt også i tilfelle man fikk noe ekstra som feks. ekstra fin bagtag, billettmappe eller lignende... Dårlig med billettmappe her gitt... Skuffende... Vi fant fram til loungen Ingen skille mellom busniess og first class... Men maten var helt fantastisk!! På tide løpe om bord... En fontene!!!! Suiten min!! Motorisert minibar!! Hudpleieserie som man ta uansett om man trengte det eller ikke... Tyrksisk kaffe... Enda en ting man kan ta med hjem! Kanskje ikke denne... Vaskedame utenfor baderommene, hun løper inn og rydder og tørker opp etter deg før neste mann får tilgang. Fortsettes...
Bedre sent en aldri, nå når det også er tilbud og allting er det noen som vil ta denne turen? HKG til 3000kr i go og Emirats F til 7 787kr HKG-BKK. Jeg vurderer også om jeg skal bruke 36 000 avios og litt avgifter på Cathay Pacific F HKG-TPE. Blir ikke mer en totalt 10 timer i F på disse to turene, men det blir noe av det beste som serveres.( og 20 timer med SAS longhaul). Må tas innen september, min periode starter 1sept, men ser ut som jeg skal klare Gull greit til neste år uten så kan godt ta det tidligere.
Etter å summet seg litt i suiten, så var det bare plinge etter flyvertinne og ber om at dusjen skal gjøre klar!! Da får man en bag til skittentøy og dusjkit i skinn av Bvigari!!! Baderommet var gedigen, med varmekabler i gulvet selvfølgelig! Enda mer ting man kan fylle på i vesken! Man får baderommet for selv i 20 minutter, 5 minutter med vann, men man kan ta pause underveis...
En blir fristet av disse herlige bildene. Som du skriver 36000 avois fra HKG til TPE tr pluss 600 spenn i avgifter med Cathay First, 18000 i C, heller ikke dårlig bruk av avois. Frister stort selv om flighten kun er på snaue to timer hver vei. Fant også greit plasser for sommeren. Du får garantert en artig opplevelse dog trolig uten dusj. Har reist noen ganger HKG til Sing kun 20.000avois for bus. Finner ikke F der.
Planen var å kjøre både Cathay P og Emirates i F når jeg har fløyet så langt på Eco. Vi får se, hadde vært gøy å reist flere, greit å ha noen å prate shit med på en så lang flight i eco/plus først. Vi får se Fant ikke SAS billigere en rundt 4500kr når jeg har mulighet, så blir å vente til det kommer noe tilbud på torsdagene eller F&F.
Det som gjør dette veldig artig er jo også hvor lave avgiftene er, enn så lenge Vurdere varianten hk til tpe i F med cathay. Deretter Cathay direkte til Seoul i C, til Manil med Cebu pacific dir 4 t øk, Manil til hk med Cathey C. Frister da å avslutte med Emirates med dusj F hk til Bang ca 6000. Sitter på ca 100.000 avois som jeg frykter blir svekket i verdi. Har hatt mye glede av å svi av avois i Asia tidligere, tror denne løypa kan bli artig og forbruke litt avois på. HK kommer jo som regel ganske løpende opp på torsdagstilbudene. Dukker nok opp igjen. Uansett fantastiske bilder som denne tråden hadde av emir F. Tror du vil huske dusjing i 10.000 m høyde
Hadde jeg fått lov av kjerringa eventuelt fått henne med på turen så hadde jeg brukt eb poeng, avios og cash slikt: SVG-OSL C SAS (Mulig jeg legger denne til på slutten når jeg prøver å få LH F til TYO) OSL-FRA C LH/SAS FRA-TYO F LH/ANA (C først, ANA om jeg er alene og heldig) TYO-SIN F ANA (Denne er ikke lett å få inn i programmet) SIN-CGK F SQ CGK-BKK C Thai (Vet ikke om denne går gjennom, men gikk med fem leg til TYO og tre tilbake sist tur) BKK-HKG (2xca8000Kr Emirates) HKG-TPE-HKG 2x Cathay P i F for 2x36 000avios og 600kr HKG-BKK Emirates BKK-LHR Thai F LHR-SVG SAS C Blir sikkert ikke så lett å overtale Tallin om at dette er korteste rute akkurat ;( men det hadde blitt en morsom tur. Kost per pers CT+ 95 000eb poeng, 36 000 avios og rundt 13 000kr. Blir ikke mye tid til ferie og man kan vel bli lei av å fly også?
Fy flate så rått har et mål om å dusje på fly i 2017 så dette ser ut som en gylden mulighet. Hvor lang et flytider? Orker ikke å søke det opp... Har også vurdert Auckland-Sydney i kombinasjon med Sia-kampanje. Takk for bildene og titten
3 timer hver vei.. det kan ikke beskrives hvor deilig det var med en dusj... varme i gulvet.. masse plass.. jeg ble overrasket over hvor fornøyd jeg var!
Etter maten og dusjen var det mange som trekk seg tilbake... Fornøyd med bare egentlig, satt og duppet av litt før jeg plutselig kom på vi ikke hadde vært i baren!!! Måtte vekke @shyneno... Festen var dessverre over allerede, besetningen gjode seg klare til landing... Invitasjon til raskere imigrasjon, ikke at det var et stort problem kl. 01 på natta... Etter en god natt søvn på flyplasshotell var vi på plass igjen... Biff til frokost!! Busniess Class tilbake til HKG Snipp snapp snute, så var eventyret ute...
Alene ja! og om begge veier var på kveldstid, fordi man kunne trekke seg helt tilbake, men på dagtid syns jeg det er litt ålreit å sosial og @shyneno viste seg å være en veldig fasinerende reisepartner, selv om til og med jeg syns han tar av litt vel mye med reisingen sin (fyren har jo vært i HK 3 ganger i samme mnd. + Australia og Singapore etter at jeg kom tilbake til Oslo... jeg har forresten vært syk siden jeg kome hjem, fredag skal vi til Cape Town.)
marshmellows på glass! desserter emirates lounge hkg first suite frokost emirates lounge bkk flott utsikt emirates lounge bkk