Har en CT jeg har lyst til å bruke på å teste ut første klasse, men da det er vanskelig for oss å bruke mer enn en langhelg på dette, er det lite fristende å reise til det amerikanske kontinentet eller fjerne Østen med 6+ timer i tidsforskjell. Soving på fly er heller ikke noe jeg er glad i, og har uansett ikke lyst til å sove bort tiden på første klasse. Det ideelle hadde derfor vært en relativt kort rute fra OSL, ARN eller CPH. Er det noen i *A som tilbyr det?
Du kan jo fly SQ 305 fra LHR til SIN. Det er i Asia, men flyr jo på dagtid og langer vel kl 06.05 lokal tid som er ca 22 norsk tid(?). Da kan et lite hotellopphold og dagfly tilbake til Europa, være en mulig løsning? På så korte turer, kan man selv "bestemme" døgnrytmen når mesteparten av tiden er på et fly og det er natt når man trekker ned øyemasken.
Takk for gode innspill! Jeg ser at det står oppført First internt i Europa i poengtabellene for *A på sas.no. Hvilke ruter flys det F internt i Europa? (Ikke nødvendigvis fra Norden, da)
Meg bekjent er det ingen flighter internt i Europa som har First hos noe flyselskap. Business finner du, men da med tilsvarende seter som du finner på SAS Plus. Den korteste "intra-europa" widebody business flyvningen dere kunne ha tatt er for eksempel Turkish sin 777 fra London til Istanbul.
Offtopic och inget med *A att göra... enligt dagsavisen så har Finnish en fin första klass mellan Finland og Norge
Hva med Lufthansa fra Frankfurt til India? 3-4 timer tidsforskjell bare. Eller Johannesburg uten tidsforskjell.
Søk opp tråden korte rare flyturer med wide body tråden. Så kan du se hva som finnes både i og utenfor *A.
SQ-C til Moskva. Flyg ikkje LX nokre ruter med 77W i Europa? Og er SQ frå Manchester til FRA i 77W historie?
Det er ingen First domestic Europa. At det ligger der er vel mer i forhold til at det skal matche regioner ellers i verden, hvor man har First.
Austrian bruker 767/777 til Zurich,Frankfurt, og Berlin av og til, til Wien. Turkish bruker 777 til London som @bighc nevner, det gjør de også til Athen og Amsterdam innimellom, ellers har de også A330-200/300 til nesten alle byer i Europa. Lufthansa bruker også A330-300 av og til, til Moskva fra Frankfurt. Swiss bruker både 777-300ER og A330-300 til Wien/Berlin/Dusseldorf fra Zurich. Alle disse går i C intra Europa. F har jeg ikke hørt om intra europa.
OSL-ARN med Ethiopian i C skal vel være mulig, om man ikke vil forlate norden, men vil prøve ut premium produkter? Kuwait (+Dammam, men den kan man nesten utelukke mtp visum) ser ut til å være siste rute med F i midtøsten. 5t 20min flytid fra FRA er heller ikke så ille, hvis det er om å gjøre å fly kortest mulig. 140 000 poeng T/R.
AY flyr A350 med 1-2-1 i C mellom HEL og LHR, flydd den mange ganger da beste veien å fly til LHR fra OSL er via HEL
Jeg fløy BA F med kaviarservice mellom London og Moskva for noen år siden. Ikke *A, men iallfall et flyselskap intra Europa.