Kredittkort i Norge m/opptjening

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av sexten, 12. mai 2015.

  1. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt eg kan sjå finnes det ingen slik oversikt på sida/forumet(?), så tenkte å lage ein kjapp oversikt over dei korta som er tilgjengelig med diverse poengopptjening. Kom gjerne med innspel på kort som manglar eller informasjon som er feil. Kun kort som er mogleg å få med norsk personnummer og bustad.

    SAS EuroBonus Platinum American Express Card
    Medlemsavgift: 1'700.- per år (0.- hvis du er SAS Diamond).
    Velkomstgave: 12'000 EuroBonus-poeng.
    Opptjening: 20 EuroBonus-poeng per 100.- brukt.
    Ekstra: Ved 100'000.- i årlig omsetning får du Companion Ticket til bruk i heile Star Alliance.

    SAS EuroBonus Premium American Express Card
    Medlemsavgift: 1'200.- per år (0.- hvis du er SAS Diamond).
    Velkomstgave: 6'000 EuroBonus-poeng.
    Opptjening: 15 EuroBonus-poeng per 100.- brukt.
    Ekstra: Ved 100'000.- i årlig omsetning får du Companion Ticket til bruk i heile verda med SAS og Widerøe.

    SAS EuroBonus Classic American Express Card
    Medlemsavgift: 150.- per år (0.- hvis du er SAS Diamond).
    Velkomstgave: 1'000 EuroBonus-poeng.
    Opptjening: 10 EuroBonus-poeng per 100.- brukt.
    Ekstra: Ved 100'000.- i årlig omsetning får du Companion Ticket til bruk i Skandinavia med SAS og Widerøe.

    SAS EuroBonus Diners Club
    Medlemsavgift: SAS Basic 695.-, SAS Silver 495.-, SAS Gold/Diamond 0.- per år.
    Opptjening: 15 EuroBonus-poeng per 100.- brukt.

    SAS EuroBonus World MasterCard
    Medlemsavgift: 345.- (0.- første år) per år.
    Velkomstgave: 2'000.- ved transaksjon innen 30 dager.
    Opptjening: 10 EuroBonus-poeng per 100.- brukt.

    Finnair Plus Basic/Silver/Gold/Platinum MasterCard
    Type kort er avhengig av medlemsnivå hos Finnair.
    Medlemsavgift: 345.-/345.-/0.-/0.- per år (0.- første år).
    Velkomstgave: 3'000 Finnair Plus-poeng.
    Opptjening: 10/10/15/20 Finnair Plus-poeng per 100.- brukt.

    Flying Blue Premium MasterCard
    Medlemsavgift: 595.- per år.
    Opptjening: 20 Flying Blue Award Miles per 100.- brukt.

    Flying Blue Classic MasterCard
    Medlemsavgift: 295.- per år.
    Opptjening: 10 Flying Blue Award Miles per 100.- brukt.

    Bank Norwegian VISA
    Medlemsavgift: 0.- per år.
    Opptjening: 20 CashPoints Norwegian FullFlex, 5 CashPoints Norwegian LowFare og 1 CashPoints per 100.- brukt.

    Trumf VISA
    Medlemsavgift: 0.- per år.
    Velkomstgave: 100.-
    Opptjening: 2 Trumf-poeng per 100.- brukt på alle butikkar tilknytta Trumf. 1 Trumf-poeng på alle andre transaksjoner.

    Shell MasterCard
    Medlemsavgift: 0.- per år.
    Opptjening: 0,4 Trumf-poeng per liter bensin hos Shell. 1 Trumf-poeng på alle andre transaksjoner.

    American Express (Grønt kort)
    Medlemsavgift: 650.- per år.
    Opptjening: 100 Membership Rewards per 100.- brukt (i praksis 10% opptjening).

    American Express Gold
    Medlemsavgift: 1'200.- per år.
    Opptjening: 100 Membership Rewards per 100.- brukt (i praksis 10% opptjening).
     
    Last edited: 12. mai 2015
  2. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Shell Mastercard gir inntjening av Trumf, som Trumf Visa. Gir bra uttelling ved bensinkjøp på Shell. Dette kortet har også andre helt brukbare fordeler i og med at det gir tilgang til en "fordelsportal" med verdikoder som har spart meg for 1000-vis av kroner hos diverse nettbutikker, og som oftest fungerer på varer det allerede er rabatt på. Så vidt jeg husker er det ingen årsavgift.:)
     
  3. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    La til Shell MasterCard no. Har eg rett når eg antar at 1 Trumf-poeng = 1.- ? At eg med ordene mine i behold kan sei at 1 liter bensin = 0,4 Trumf-poeng?
     
  4. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ser riktig ut for meg, ja! I tillegg kan det jo nevnes at ved innveksling til EBpoints gir 1 trumf 13,89 EB, dvs. at på vanlige varekjøp gir et forbruk på kr. 100 en opptjening av 13,89 EBpoints.

    Kan legge til at jeg i min lokale Meny-butikk får uttelling for å dra trumfkortet manuelt når jeg handler med AMEX, vilket gir en inntjening på 20+13,89 EBpoints pr. 100 kroner handel. Vet ikke om dette gjelder overalt der du kan dra Trumfkortet og de samtidig aksepterer AMEX...
     
  5. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Dette vil jo gje den samme opptjeninga som SAS AmEx Platinum + SAS MC i Noreg? :)
    I tillegg så får du CT, men det har de vel i Sverige og?
     
  6. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Hva som er så mye bedre?
     
  7. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Det eg kjem til å tenkje på/vurdere når eg ser denne oversikten, er om det kanskje er hensiktsmessig å skifte ut SAS sitt MC-kort med FlyingBlue sitt MC-kort og bruke dette etter at CT er opptjent med SAS AmEx. Det vil jo gje dobbel opptjening i forhold til SAS sitt MC, og er også nyttig der AmEx ikkje går an å bruke.

    Synd det ikkje er fleire som tilbyr diverse bonusar etter forbruk, som er svært utbredt i USA. Etter at 100k er brukt på AmEx "dør" litt av "spenninga" ut.
     
  8. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Det skal dog sies at 20 poeng per 100 lapp er ganske så bra sammnelignet med kort i US men som du nevner så mangler man de bonusene man får etter en viss spend osv.
     
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Pluss at svenskekronen er noe svakere som gjør at man i teorien får poeng enda raskere :)
     
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden