Kredittkort med valgfri 5% rabatt (YX Visa), er kjøp av reiser på nett definert som "Netthandel"?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av AV83, 03. jan 2016.

  1. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har et YX Visa kort og det har begynt å kjøre følgende kampanjer hver mnd (Tilsvarende finner man også hos en del andre kredittkort)

    I januar kan du velge mellom disse rabattene:

    • 5 % på netthandel
    • 5 % på elektronikk
    • 5 % på sport og Fritid
    • 5 % på klær og sko
    Så spørsmålet mitt er, vil flybilletter, hotellbookinger o.l. som er kjøpt og betalt på nett telle som "netthandel" og gi 5% rabatt når denne kategorien er valgt?
    (F.eks. på expedia . no, sas . no m.fl.)
     
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke skjønne annet siden det handles på nett. Er det ikke noen betingelser eller "liten skrift" på sidene der tilbudet er?
     
  3. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Betingelser

    Rabatten gjelder samlet kjøp av varer og tjenester med ditt YX Visa kort på opptil kr 10.000,-

    Rabatten vil bli trukket fra på neste faktura. Kjøp som gjøres de siste dagene i måneden vil bli rabattert påfølgende måned.

    Kampanjen gjelder per kalendermåned i butikker og nettbutikker både i Norge og resten av verden.

    Rabatten gjelder ikke kontantuttak, overføring og regningsbetaling.

    Rabatten gjelder ikke ved bruk av MobilePay, Vipps, mCASH, iZettle, Payex o.l.



    Brukerstedskategorier

    For å få rabatt må butikken/ brukerstedet være registrert med korrekt kategorisering. Noen av våre rabatter baserer seg på VISA-nettverkets bransjestruktur, blant annet rabatten på dagligvare. Når et brukersted (butikk) registreres med kortavtaler, slik at de kan ta i mot betalinger med VISA- kort, blir det lagt inn en kode for hvilken bransje de opererer i.Vi har valgt ut de bransjekodene (MCC) vi mener best definerer brukersteder hvor man får kjøpt dagligvarer. Unntak kan dessverre forekomme. Dette er utenfor YX Visa sin kontroll.
     
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Payex er jo et rimelig spesielt unntak, mtp. at mange nettbutikker, spesielt i skandinavia (aller mest Sverige) benytter deres betalingsmodul til nettbutikker.
     
    Kjakan liker dette
  5. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Sjekket fakturaen for desember og det viser seg at jeg fikk 5% rabatt for netthandel da jeg booket hotell via Expedia.
     
    geddi liker dette
  6. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    I tillegg er det vel flere og flere som har PayPal som alternativ til betaling og da er man i allefall sikker.

    Normalt ved slike kredittkort så går man jo etter bransjekoder.
    Jeg mener uansett at flyselskaper har egne bransjekoder..? Så vet ikke hvor sikker man skal være med å betale direkte hos flyselskap.
     

Del denne siden