Hei Nytt medlem her! Jeg finner ikke noen søkefunksjon her på forumet? Derfor: finnes det noen norske kredittkort som i nettbanken viser mcc-koden på de forskjellige transaksjonene?
Jeg kan ikke hjelpe deg med spørsmålet ditt, men det er et søke-ikon over logoen. EDIT: På mobil finner du søkeboksen når du klikker på hamburger-menyen.
Hei. Prøvde å søke "mcc", men fikk ikke noen treff. Men jeg vet at mcc er diskutert i diverse tråder, så den søkefunksjonen ser ikke ut til å være noe særlig....
Hei! Nettbanken hos BankNorwegian viser teksten tilknyttet MCC-koden, men ikke selve koden. Det står for eksempel "Grocery stores/supermarkets", "Restaurants", "Electronics stores" osv. Om du ønsker selve nummeret finner du det nok i en oversikt over MCC-koder.
Dersom dere andre som har kredittkort hos Bank Norwegian sender meg eksport av Excel-dokumentet (dere kan slette alt utenom firmanavn og merchant category), så skal jeg se hva jeg kan få snekret sammen av oversikt.
Tiltredes. Har ikke Norwegian-kortet selv (foretrekker bonus i kroner som kan brukes fritt), men det vil være nyttig med en slik oversikt slik at man kan sikre at man bruker det mest gunstige kredittkortet hver gang i stedet for ett som gir en prosent på alle kjøp.
En liten oppdatering. Ser nå at nettbanken til YX Visa nå har fått inn disse opplysningene. Ikke selve mcc-koden, men selve teksten tilhørende koden, f.eks. "Drug stores and parmacies". Ser ut som det ble innført etter 25. mai, for alle transaksjoner etter det har slike beskrivelser. Det samme gjelder også VIP Credit, som også driftes av yA bank. Selve yAbank-kortet har jeg ikke brukt i det siste, men jeg vil tro denne praksisen er innført også der.