Kredittkort USA - Ønsker tips

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ILS2, 30. jan 2016.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger et US-basert kredittkort. Primærfokus er selvsagt kickback som kan brukes til andre formål (spesielt flyreiser). Trenger ikke være låst til et spesifikt selskap/allianse, men i dag benyttes for det meste SAS/Star med EWR som base. Kjenner blant annet til US Bank sitt Flex Rewards, men er generelt helt blank på dette området.

    Enkelt og greit: Hva bør være kredittkortet (eller kredittkortene) for daglig bruk i USA som gir størst fordeler/kickback?

    Kanskje særlig @tommy777 og @LN-MOW har noen innspill, men alt mottas med takk.
     
  2. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Første hinderet er å i det hele tatt kunne få et slikt kort ... US adresse og god credit rating må til.

    Selv har jeg United Mileage Plus Explorer koblet til min UA-konto. Du får 2 miles per USD når du handler på united.com og enkelte andre kjøp - ellers 1 USD/mile. Fungerer greit for meg ihvertfall. Tror Tommy har et Chase Sapphire, som er et kickback-kort ,, det er kanskje veien å gå nå som selskapene stadig strammer inn på uttak ..

    Sjekk også hvilke signup-bonuser tom tilbys .. tok ut et AA MAstercard i fjor med 60.000 miles bonus med tanke på Finnair A350.DO. Kunne desverre ikke ta turen, men poengene holdt til familiens vinterferietur til Seattle.
     
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker Bank of America. Sikkert ikke det beste, men det var de som tok i mot meg med åpne armer og fixet konto og kort til meg. Får travel rewards, og bruker poengene til å betale ned hotell opphold, leiebil, eller annet som er reise relatert. Det som gjør meg fornøyd med BOA er at de har ATM "over alt", nettbanken er utrolig bra og lett å forstå og oversiktlig. Mye bedre enn norske nettbanker. Får fixet alt jeg trenger gjennom den, og de oppdaterer meg på min credit score.
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Uten at jeg er noen ekspert på området, kanskje dette er et greit sted å starte?

    US adresse er vel ikke alt som kreves, du må vel også ha SSN. Jeg bodde i USA på et visum som ikke ga meg mulighet til å få det, noe som gjorde det umulig å få et amerikansk kredittkort.
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Det er så, og det får du ganske enkelt når du har arbeidstillatelse.

    Applying for a Social Security
    number and card is free. To apply:

    Complete an Application For A Social
    Security Card (
    Form SS-5
    );

    Collect at least two original documents
    proving your identity, work-authorized
    immigration status, and age; and

    Take your completed application and
    original documents to your local Social
    Security office.

    https://www.ssa.gov/pubs/EN-05-10096.pdf
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    De to beste allround kortene i min lommebok er Chase Sapphire og Amex Gold.

    Hva gjør kortene best? 2 til 3 poeng per dollar brukt på reise og dagligdagse ting, samt at du kan overføre poeng 1:1 til bl.a. United, Singapore, Korean, BA og Flying Blue. Du kan også overføre til Hyatt, Marriott, Ritz mv, men den beste verdien er premium langt hos flyselskapene for uttak.

    Du kan også bruke kortene som kickback, men det er en dårlig plan

    Flyselskapkort er ut, du begrenset deg til ett selskaps program, noe som ikke er lurt lengre med alle shenanigans de holder på med.
     
  7. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med amerikanske debit card som turist uten ssn, men med adresse (via forwarding mail company)?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Muligens for deg i USA, men her til lands ser jeg ikke mange alternativer som kan få meg verden rundt i First.
     
  9. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Chase Sapphire+ kort, det bør du ha ☺
     

Del denne siden