Krise: Flyselskap ønsker å kansellere bonusreise 2 måneder etter booking

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av AY84, 26. mai 2022.

  1. AY84

    AY84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
     
    Last edited: 30. juni 2022
  2. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    582
    Likes mottatt:
    752
    Bonuspoeng:
    93
    Når er reisen? I utgangspunktet har du dessverre lite rettigheter hvis det er mer enn 14 dager til avreise (enn så frustrerende det kan være).

    Det er klart det høres ut som SAS har dritt seg ut her, de har tydeligvis lite folk på jobb om dagen, og enda færre som forstår oppgaven vedrørende trofaste kunder.
    Har du opptak av lovnadene, burde det hjelpe deg, men utfordringen er kanskje å få tak i noen høyt nok oppe i systemet uten å ta runden via media. De har ordnet seg godt sånn, virker det som...
     
  3. AY84

    AY84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Men flyet er vel ikke kansellert, så da gjelder vel ikke 14 dagers regelen. Her kansellerer de kun min billett som var confirmed. Har opptak av alt - flere agenter bekrefter at alt er ok.
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,420
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg antar det er en CT-reise du har booket. Har du undersøkt om det finnes en annen måte å komme deg til LAX på? Evt. om det finnes ledig billett EWR-LAX, enten med eller under mellomlanding. Hvis ja, kan du booke om. Meget usikker på hvor erfaren du er med å søke opp bonusbilletter på egenhånd, men hvis du faktisk svarer på det første spørsmålet du fikk (Når er reisen?), er det vel ikke mulig at noen her kan sjekke om det faktisk finnes alternative reiseruter.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mange ganger må det skrives på forumet her? 14-dagersregelen gjelder KUN kompensasjon. Alle andre rettigheter etter EU261 gjelder uavhengig av når reisen er.
     
    Eddie47, cothom, milehigh and 4 others like this.
  6. AY84

    AY84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Det finnes ikke alternative bonusbilletter. Litt klønete å fly gjennom EWR med immigration etc, men hadde gått med på det. Men å få nektet en billett som er confirmed pga feil regelanvendelse hos selskapet går jeg ikke med på uavhengig av om billetten er betalt med poeng eller cash. Det er 2 mnd til avreise og ca 2 mnd siden siste endring på reiseruten.
     
  7. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Feil, flyvningen er ikke kansellert. Rettigheter ved kansellering er da irrelevant. Hvis flyvningen hadde vært kansellert, så har du uansett alltid rett til omruting uavhengig av når kansellering skjer. Hvis EC 261 er gjeldende.

    Jeg påstår at trådstarter omfattes av enda sterkere rettigheter, da jeg tolker dette som denied boarding.
     
    Last edited: 26. mai 2022
    milehigh and Jeanette like this.
  8. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    367
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Denied ticketing, spør du meg.
     
  9. AY84

    AY84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Takk for svar. Vet ikke om det hjelper, men har fått e-ticket med eticket nr i mars.
     
  10. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Ble du varslet om endringen eller fant du ut dette selv?
     
  11. AY84

    AY84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for alle svar. SAS la seg flate idag. Fikset min billett tilbake til den jeg hadde og ønsket meg god reise :)
     
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Så bra at det ordnet seg.

    Pussig hvordan alt er umulig helt til det plutselig lar seg gjøre :rolleyes:
     

Del denne siden