Kua dør mens gresset gror?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 19. juli 2020.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leste denne om KLM sin videre ekspansjon i Norge med materuter til Amsterdam og tenkte mitt...

    https://www.adressa.no/nyhetsstudio/2020/07/17/Dobler-antallet-avganger-fra-Værnes-22312003.ece

    Vi har jo hatt en del diskusjoner rundt SAS’ sitt reduserte tilbud, hva enten det gjelder ruter, lounge, servering ombord, bestilling av bonusreiser osv.

    Går toget for SAS? Konkurrentene ute girer opp mens de sitter i tenkeboksen.

    De har vel fortsatt ikke fått på plass finansieringen, bortsett fra å bruke kundene som kredittinstitusjon.

    Ligger SAS på sotteseng? Eller overlever de, men skadeskutt og tapte msrkedsandeler? Kommer Lufthansa inn for å sikre *A markedsandeler?

    Hvs tenker folket?
     
    markus and EndreD like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke alle som har abonnement på barteposten så vanskelig å se hva dette helt omhandler.

    Men er jo ikke akkurat noen overraskelse at SAS ligger litt bakpå, alle som har jobbet med svenske organisasjoner vet jo hvor kompliserte beslutningsprosesser som kan være der :D

    Tror vel uansett ikke at vi ser Lufthansa gire opp i Norge. De har ikke akkurat mange ruter nå, og kuttet en del tidligere..

    Men for all del, jeg ønsker LH hjertelig velkommen til Sørlandets hovedstad. Hadde vært kanon for min del og mine reiser..
     
    watchaddicted, markus and snekkerjan like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager, var ikke klar over at «artikkelen» var bak lås & slå. Her er den:

    <QUOTE>
    Flyselskapet KLM Royal Dutch Airlines øker antallet avganger fra Værnes til Amsterdam. Fra 3. august øker de frekvensen med fem ukentlige avganger fra alle de fire flyplassene Trondheim, Kristiansand, Torp og Ålesund, skriver selskapet i en pressemelding. Dermed flyr selskapet 14 avganger i uka fra Værnes til Amsterdam.

    Flyselskapet startet opp igjen flyruta mellom Trondheim og Amsterdam fra 5. juli. For øyeblikket flys den med én daglig avgang syv dager i uken. Selskapet har tidligere hatt to til tre daglige avganger fra Værnes.

    Selskapet åpner nå gradvis opp igjen nettverket etter koronakrisen. Den første uken i august vil KLM tilby 78 avganger i uka fra Norge til Amsterdam sammenlignet med bare 14 den første uken i juni.

    - Vi er veldig glade for å være tilbake på alle «våre» norske flyplasser. Til tross for at vi er et nederlandsk flyselskap, har vi sterke bånd med Norge og vi er veldig stolte av vår historie med å fly til og fra Norge. KLM var det første flyselskapet som landet på Fornebu ved Oslo og Kjevik ved Kristiansand tilbake i 1939. I dag er vi det eneste flyselskapet som tilbyr flyvninger fra syv norske flyplasser til Europa, sier Halvor Gløersen, salgsdirektør Air France KLM Norge i pressemeldingen.

    Da flyr de igjen fra alle de syv flyplassene i Norge som ble operert før Covid-19-pandemien.
    </QUOTE>

    LH kommer nok ikke så lenge SAS leverer, men skulle de tape terreng / gå konk...
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Er dette nye ruter? Eller at KLM et tilbake mot "normalen" sånn det var før korona?
     
    Eddie47 liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    KLM er på vei tilbake til førcoronatid ....
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Teksten ga litt inntrykk av at det var en utvidelse av tilbudet. Da skjønner jeg.

    Men, SAS må nok passe på for å ikke miste markedet. Men kanskje de satser på at alle skal via CPH i fremtiden.
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,329
    Bonuspoeng:
    183
    Flere selskaper som nærmer seg normalen. Se BA feks, tilbake med 4 daglige avganger OSL-LHR. Og er relativt bredt nettverk ellers. LH ligger litt bak, men utvider mot «normalen» sakte men sikkert.

    En ting er at SAS ligger langt bak, både med nettverk og det å reåpne diverse servicetilbud som fast-track, lounge og servering om bord. Men se på NAS da, de ligger mange hakk bak her igjen. En kjapp titt på FR24 viser at SAS har ca 30 fly i luften akkurat nå, NAS har ca 10. NAS hadde en større flåte en SAS. I tillegg har SAS begynt å åpne Intercont smått og forsiktig.

    Jeg skal ikke mene for mye om hvem som gjør ting riktig og i rett tempo her, bortsett fra at jeg tror det er lurt å ta sin del av kaka før den er spist.

    PS, Ryanair har over 100 fly i lufta over Europa akkurat nå...
     
    snartur, Eddie47 and holmen like this.
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    LaDuden, Xflipper, Eddie47 and 3 others like this.
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian har 20 fly i drift mens SAS har 61 (ifølge planespotters, som vel er den beste kilden akkurat nå).

    BA har 1 daglig til LHR akkurat nå, og er så ekstremt treige med å justere rutene at jeg ville tatt fire daglige med en lastebil salt.
     
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,329
    Bonuspoeng:
    183
    Den var min feil, jeg søkte 1 mnd for langt frem. Kun 1 daglig nå ja
     
    OttoL liker dette

Del denne siden