Kutte et leg på utreisen og fortsatt fly videre/hjem?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Upsaker, 22. nov 2016.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld. Jeg har et spørsmål jeg tror flere er usikre på som hadde vært greit å få litt mer klarhet i. Jeg har booket en tur på united.com med Lufthansa og United som ser slik ut: HEL-FRA (LH), FRA-SFO (UA), SFO-HNL (UA), HNL-ORD (UA), ORD-MUC (UA), MUC-HEL (LH). Det ligger an til at jeg er i New York tett opptil avreisetidspunktet og vurdrerer å fly EWR-SFO istedenfor.

Blir resten av turen kansellert hvis jeg ikke møter opp i Helsinki?
    Kan jeg kontakte United og få de til å beholde resten av turen gratis?
    Hvor høyt blir eventuelt gebyret for å fjerne to legs? Turen er booket i laveste klasse, K på utreise og L på hjemreise. Det eneste som står under Fare Rules er: CHECK FARE NOTE;OSL POS END

Av tidligere lektyre fant jeg denne posten som virket positiv, men da var det europaruter det var snakk om.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har mine tvil. Du får prøve, så får vi høre :)

3. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kan du bare glemme, hvis du ikke møter opp på dine flighter fra HEL så står de som open og det er ikke mulig å sjekke inn på et senere segment hvis du ikke har flydd de tidligere.

Det du da må gjøre er å gjøre det om til en One way fare, og det er jo ikke akkuratt billig. Men fremdeles usikker på hvordan det funker når du har egentlig har tur retur HEL-HNL og du ønsker å bruke SFO-HNL segmentet.

Du må nok kontakte UA, men jeg tror ikke de kommer til å kunne hjelpe deg med noe fornuftig

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Gitt at dette var en error fare er det vel best å sitte rolig i båten å smile pent? :)

Del denne siden