God morgen fra gullbua på OSL! Swiss ville ikke ha noe av mitt lave cashbud for upgrade til C så da får jeg for første gang testet Premium Economy på Swiss til A340 til PVG! Det skal bli ubeskrivelig deilig med 11 dager ferie, billig øl og endeløst med deilig mat. Ha en fin flydag!
God morgen fra gate D9 på OSL. Akkurat kommet ombord på AY912 som er dagens første flight. Menzies personell i gaten klarte å surre til boardingen, de mente de ikke skulle slippe oss ned til flyet, men kun samle alle i venteområdet innenfor automatene (noe som funker dårlig når de åpner for alle grupper og området har plass til ca 1/4 av de ventende). Men etter at vi hadde stått der og hengt i 6-7 min fikk gatepersonalet klar beskjed av supervisor og spørsmål om hvorfor i f... de ikke slapp på passasjerene, så da ble det heldigvis fortgang i ting. Heldigvis er det Finnair sitt eget personell som står for neste boarding så da er det mindre sjanse for surr fra Menzies får vi tro! Før den tid skal man nyte noen timer i non-Schengen loungen på HEL, det blir bra Nyt lørdagen folkens
God morgen fra OSL, etter en tur i gullstua tok vi en spasertur i F-delen og beundret fasilitetene før vi endte opp på F14 retning Kypros. SAS insisterer kanskje på at plus i europa ikke er business, men samtidig sier appen noe annet: Skulle ønske sas plus i europa hadde vært litt mer premium med benplass og setebredde, men neida. Ser ut til at vi fikk softblock på midtsetet i det minste.
God morgen fra Sofienberg. Verifiserte på morgenen i dag at verdens minste 4-seter™ faktisk har plass til 6 stoler. (Måtte ha én foran). Nå skal jeg rusle til Oslo S, og toge meg opp til OSL hvor et fly til julebord i Stavanger forhåpentligvis er klart. Superhyggelig italiensk nabolagsrestaurant booket, så jeg er mer enn fornøyd. skrrrrt skrrrrt, ha en solid en!
God morgen fra OSL innenlandslounge etter at AY42 & AY911 har stått for frakten. Da var en lang og tøff arbeidsøkt i Korea over for denne gangen, men heldigvis med suksessfull utfall. Jeg må si at de nye business setene til Finnair er knallgode å sove i. Har aldri sovet så godt på fly, begge veier. Rundt 7 timer med god søvn. Myk, medium eller hard seng er jo en smakssak, men at man ikke kjenner noen sprekker når man ligger tror jeg alle kan være enige om er en bra opplevelse. I tillegg er sengen ganske bred og romslig.
God morgen! Godt å se at så mange er ute på tur! Skulle ønske jeg også skulle på tur, men det får vente noen dager til. Skal fly lavt forbi OSL senere i dag, på vei til Lillehammer. Skal ikke ha med noen stoler, men vet ikke om vi hadde fått plass til så mange flere enn @Henrik , selv om bilen er (minst) dobbelt så stor.. Ha en herlig lørdag!
Morn fra hotellsengen i Fredrikstad! Dagen skal gå med på å hente noen ting og ellers bare være turist. Muligens en annen plass enn her, for byen har dessverre fått veldig negative vibber. La dagen bli så bra som den kan bli
God morgen fra Villa Copenhagen. Ikke så verst følelse å våkne til Lifetime Platinum. Frokosten skuffer eller ikke Ha en fin lørdag alle bonusnisser
God formiddag fra bassengkanten hos Hilton Nicosia; Fruen reiser rett hjem med SK ila ettermiddagen, jeg må en liten tur via Bangkok igjen. Ruteopplegget passet best med EK(fruen skulle egentlig med DY i kveld så jeg booket etter det og orket ikke gjøre om) så det blir 777 med 2-3-2 layout til DXB og 380 med 1-2-1 videre til BKK. En stund siden sist jeg prøvde ett nytt flyselskap så det blir litt spennende.
Endelig fremme i Da Nang etter en suveren flytur i Singapore sin 737-8 max. Utrolig hva enkelte flyselskap klarer å presse inn i en 737. Take notes bolaget. Fikk knabba tronesetet, perfekt for 2.5 time, mulig noe trangt for min kropp på long haul. Godt det er helg ei uke til
Må innrømme at jeg ikke er særlig positivt innstilt til å fly EK i ettermiddag og videre i natt men de skal i det minste få skryt for tilbringertjenesten sin hvor de selv i C byr på transport til og fra flyplassen via en enkel booking i appen
Rakk en sving innom senator Lounge på E gates i ZRH. Det ble pølser, mos og kraut skylt ned med bobler og cognac. Da er jeg kslr for 12 timer i premium eco. Bildene av setet ser jo lovende ut i det minste.
Noen bilder av utvalget fra Aspireloungen som EK bruker på LCA; Kona var naturlig nok innom *A loungen. Etter sigende så liten at henne ikke fikk tatt bilder.
Emirates,10AB. Forventningene var lave men for en nedtur. Condor hadde bedre seter på sine 767 i 2006/7/8. De hadde i det minste Moet som pre-departure, men bare «on-request». Det ble bydd på jus av eple eller appelsin.
Nå skal jeg ikke klage eller rakke ned på Emirates altså, men synes jo det er litt stas når air outlet mangler på rad 6 på en A380 og er tettet igjen med en vaskeklut og strips;
Har hatt samme utsikten flere ganger i år, blir nesten litt stressa av å se dette bildet, på tide å få inn noen bookinger! God tur!