Hvorfor i all verden må barn(5 og 3 år) absolutt våkne kl 06, ikke skal de ta fakirfly heller?? Men været er bra .. solen skinner og det er en flott dag
God morgon frå eit solbadande dalføre i Sunnfjord. Her drøya i det minste 2-åringen det til klokka 0830. I dag blir det ein liten tur ut og leike med arvingen før det vert roadtrip til den gamle verdensbyen Vadheim. Det var der indresunnfjordingane drog i gamle dagar for å ta båten til Bergen og gå på Vinmonopolet i Valkendorfsgate. Vi skal berre på grillbesøk.
God morgen fra Lillehammer, retur mot Oslo senere i dag, etter noen dagers familiebesøk her. Mail fra SAS og Turkish i natt om at en av strekningene for vår planlagte høstferie til Vietnam er kansellert, lå vel i kortene, men kjipt allikevel
God morgen fra Vikens svar på Florida. Har feilberegnet mat til hunden, så vi må inn til "byen" en tur i dag. Det tar uforholdsmessig mye tid, så det var ganske irriterende. Benytter sjansen til å handle litt ekstra, så vi slipper å dra inn flere ganger. Skal også montere ny oppvaskmaskin som vi såvidt fikk hentet over på øya i går. Sjåføren sa han hadde satt den på fergekaia, men der var den ikke å finne. Etter et kvarter med leting, fant vi den et helt annet sted. Måtte stå over et kast på fergen, og heldigvis rakk vi siste ferge. I morgen er det meldt syndeflod (eller litt yr, som det heter i Bergen). Da skal jeg planlegge litt reising. Må jo utnytte tiden godt! Booket en mulig ego-trip i går. Utreise til BOS, for å teste 321LR. Hjemreise fra IAD. Vurderer å teste tog mellom byene, eller så flyr jeg. Det var billigere å fly..
God morgen fra Nordens Paris i praktfullt sommervær. Om noen timer skal vi bevege oss sørover i fylket. Noen får kjøre hurtigbåt mens andre (jeg) får gleden av å kjøre lillesøsters gamle skoda fra 1991. Bildet er fra gårsdagens tur opp sherpatrappene til Fløya. Anbefales! Kjappe 1203 trappetrinn.
Finpakking før avreise sørlandet. 8 dager i Risør. Fruen pakker klær, sko og andre unødvendigheter. Jeg har fått ansvaret for å ta med noe å supe litt på. God helg til alle
God formiddag fra hytta i Trøndelag! I gang med å pakke etter en uke med stort sett regn og 11 grader. Ikke uvanlig i juli når jeg tenker meg om.... Nå er værmeldingen lovende og da skal man forflytte seg til Rondane for mer regn og hyttesamvær med svigerfamilie. Viktig å holde alle fornøyd Dagens høydepunkt var e-post fra Amex med info om ny CT opptjent God lørdag til alle!
God lørdag! Hjemme fra Danmark og en nydelig airbnb hus vi hadde leid utenfor Aalborg. Topp moderne, savner det litt, så ble innkjøpt robotstøvsuger som atm går rundt i huset. Da er mor glad forresten, hvordan er det å selge eurobonus billett? Altså har kjøpt flybillett med eb poeng men får ikke benytta selv og en vil kjøpe. Kan jeg endre billetten til han/hun sitt navn gratis?
God tidlig ettermiddag fra Sandefjord Her skinner solen og det er deilig vær ute Idag skal jeg sitte litt barnevakt for min rastløse kusine på 9 år etter at Bestefar sa det så fint at han trengte litt avlastning. Mere spennene enn det er ikke planlagt så det er min lørdag Så ha en flott lørdag alle sammen
Hei fra Trøndelag! Lite nytt å melde her annet enn at jeg har klart en runde rundt solen igjen. To runder til og jeg kan si at jeg har bodd i Norge halve livet. Ha en flott dag dere
Hei fra DFDS Crown! Så i media at det var møkkete på dekkene nedenunder, men her i høyden er alt vel. Som førstereisgutt på Commodore Class (pga mangel på alternative lugarer) nyter jeg loungen i fulle drag for å minske den snikende følelsen at dette ikke er optimal valuta for feriepengene.
Då er det 20 minutt til flyet mitt set kursen frå CPH til EWR. Det er vel innanfor å sitte å følge med på Flightradar og drikke brennevin medan flyet set kursen for den nye verda?