God morgen fra en av Egypt Air-loungene på CAI. Turen fra NRT var strålende og jeg kommer ikke til å vegre meg fra å fly Egypt Air C igjen, spesielt om prisen er riktig. Setet kunne nesten legges helt flatt, noe som egentlig var perfekt for meg, som ikke liker å ha setet helt flatt uansett, og man slapp å stappe føttene inn i et trangt hull. Sov som en stein i over 7 timer. Om 3 timer går turen til IST, igjen med Egypt Air, men denne gang i en 737. Så videre til WAW og til slutt GDN med LOT Polish. Der har jeg en natt på Hampton by Hilton ved flyplassen, før jeg flyr hjem til Bodø direkte med Wizz Air i morgen. Ha en strålende helg!
God morgen fra hovedstaden. T-0! Grøss og gru til CDG! Skal benytte idag SAS Lounge på utland-del, sparer tid og energi når man slipper å lage frokost hjemme. Fin dag og god helg til dere
God morgen fra Thai Royal Orchid Lounge på BKK. Etter sømløs innsjekk med null kø hverken i innsjekk, sikkerhetskontrollen eller immigrasjonen (man får en veldig ekslusiv følelse av hele opplegget) vanket det 30 minutter med massasje. Vi ble så spurt om ikke vi ville forsøke den nye loungen deres. Og det ville vi jo. Altså, dette må være en av de bedre *A business loungene der ute. Langt bedre enn SQ sine på Changi. Veldig god kvalitet på mat hvor man kan bestille diverse thai retter i tillegg til godt utvalg i buffeten. Vil gå så langt som å påstå at denne loungen er bedre enn F-loungen borte i gangen (forsøkte den for ganske nøyaktig et år siden så ting kan ha endret seg). Det er også en egen F-del her, men den slipper vi ikke inn i dag Ellers har de bar hvor man får laget en lang rekke cocktails. Liker man kaffe har de barista. Nei, dette var virkelig mange hakk opp!
God morgon frå Valdres! Siste julebord er gjennomført, og eg har tid til litt juleshopping for dei siste småting. Også skal ribba krydrast! Status på amexen er 148200 kr(i itllegg til dei frå den fyrste CTen) i kjøp gjennomført sålangt i år, så det kan sjå ut som om det blir ein CT til for neste år! Men eg er usikker på om eg har tid til å nytte meg av to CTer, men det blir vel ei råd Elles er det kaffi frå Costa Rica i koppen, og snart er det ein aroma av nysteikt brød som blander seg med den, og eg må vurdere om det skal bli kald eller varm brunsj.
God morgen fra den lokale gym’en. Her må litt kalorier forbrennes og muskler pumpes før helgen kan starte. Juletrepynting hos svigers står på programmet i ettermiddag. Og seff finalen i klubb-VM. Ha en fin lørdag!
God morgen fra rett utenfor OSL i regnet. I dag blir det handling av mat for den neste uka. Plan var å være på shopping til 10 blank men det gikk ikke helt Må si jeg fikk litt panikk av den forsideatrikkelen på IF i dag. Om nordmenn skulle reist hit i jula hadde det blitt kaos
Det blir grå/grønn jul på solkysten i år .. +7 grader og småregn .. velkommen hem til jul alle sammen
Idag blir det Star Wars! Mer er det ikke å si ifra meg som er på vei med får fra Flateby til Lillestrøm kino for å se film
God ettermiddag fra Istanbul! Turen fra CAI var igjen brukbar og Egypt Air C på short haul kan også anbefales. Stakk rett i Gullstua til Turkish på IST og spurte om jeg kunne ta en dusj. Hadde ikke fysisk boardingkort, så fikk da beskjed om at jeg enten måtte få skrevet ut boardingkort eller vente en time. Å skrive ut boardingkort går ikke an i resepsjonen i loungen (i følge de som jobber der), så ventet til hun som satt ved dusjene ble byttet ut og spurte på nytt. Null stress. Ga henne mobilen med boardingkortet og alt var i orden. Tydelig at hun første ikke hadde fått ordentlig opplæring. Jaja, det ordnet seg til slutt ..
God morgen (?) fra Sala Galdos VIP lounge på LPA. Ikke særlig VIP preg over denne loungen, men det duger. Har plassert oss på takterassen for litt flytitting og øl i altfor god tid før 16-flighten hjem til jul.
God ettermiddag fra en av senator-loungen på Frankfurt, hvor årets siste flytur starter fra. Skal bli godt å komme seg hjem til jul, og mors hjemmebakst.
God kveld fra Koh Lanta hvor vi nettopp er ferdige med kokke- og cocktailkurs på Time for lime. Kan sterkt anbefales, veldig underholdende og flink instruktør og det var høye flammer og morsomme øyeblikk. Ser jeg fremdeles har litt å gå på når det gjelder presentasjon av maten dog...
Steike, nå kjenner jeg at jeg angrer på at vi ikke gjorde det likevel. Så lenge på det kurset Bår vi var det i begynnelsen av desember
God kveld fra Ona. Her er det stille og rolig, langt fra julestress og butikker. 10 grader og sol innbydde til en spasertur som inkludert en tur innom gamle slektninger på gravplassen og solnedgang. God lørdag og ta det rolig i juleinnspurten, stress er ikke bra!
God ettermiddag fra Mandal også. Her ligger vi jo fremdeles ved land og derfor skal 24 av oss inn til byen om ett par timer og spise og kose oss på en av byens restauranter. Vi kan ikke annet enn å gjøre det beste ut av situasjonen! Og ventetiden frem til det slåes ihjel med litt jobbing, litt IF og litt julesnacks her på kontoret. Vi vansmekter! Ha en fin-fin kveld!
God kveld fra hovedstaden. En rolig lørdag formiddag etter en lang kveld med juleøl smaking hos en kamerat i går, mye godt drikke der og vi spyttet ikke i glassene Nå har jeg akkurat kommet hjem fra kinoen etter å ha sett den siste Star Wars filmen, den var fantastisk. Så alt i alt en god lørdag Nyt kvelden folkens!
God kveld ble det jaggu meg nå, måtte til Oslo på torsdag også, fjerde turen på kort tid og de jeg driver og besøker ("plager") var så elskverdige å endelig fortelle meg at Lysaker stasjon er mye nærmere enn Skøyen Vel nå nærmer selve høytiden seg og jeg gleder meg til Lundal's pinnekjøtt, Skudenes juleøl og en aldri så liten Løiten. Først en tur innom jobb på mandag dog (sikkert alene på kontoret, Norge er vel alt stengt ned (bortsett fra butikkene) PS! Jeg liker 70-80 talls rock, alt fra Zappa til Zeppelin, Maiden og Lou Reed, men på torsdag så traff jeg en av de nye norske stjernene i (den overfylte såkalte) loungen på OSL; Sigrid; som gammel rocker så må jeg innrømme at jeg er imponert av det hun leverer (var på konsert i sommer) og jeg prater vanligvis ikke til kjendiser men jeg måtte bare si jeg syntes hun var kjempeflink, og hun var rett så trivelig og hyggelig der hun vandra mot the quiet zone, som også var overfylt