Litt blå himmel, det blir en fin dag! I dag er det årets første pinnekjøtt, kjørte til Evanger Pølsefabrikk og kjøpte nyrøkt pinnekjøtt .. det ser og lukter aldeles nydelig .. Har dere hørt om han som saksøker landet sitt fordi over 77 milioner innbyggere stemte mot han??
God formiddag! Frokosten er fortært, etter kaffe på sengen. Fikk samtidig booket hjemreise fra LAX i høstferien 2021, og det renner inn med refusjoner fra SAS. Noen har funnet en uåpnet ventil i økonomisystemet deres, tror jeg. I dag ser det ut til at solen skal titte frem, så det blir tur med hunden uten regn, for en gangs skyld. Må også få ryddet inn hagemøblene før vinteren. Nyt helgen, folkens!
God lørdag fra «Lottobygda» i Midt-Norge! Her er det lat helg på hytta, hvor man slapper av og drømmer tilbake til fordums tider hvor man kunne dra ut i verden slik man selv ønsket... Ha en strålende lørdag (og søndag når den tid kommer)
Skjønner at dagene går i ett når man er pensjonist, men vi er nå fortsatt på lørdag. I alle fall her i Oslo Jaja, ut og se på kåk litt utenfor bygrensen i retning @holmen før syklene skal få en vask og pakkes ned for vinteren. Ha det kjekt
Rettet .. dagene går litt om en annen .. dag og dato kan jeg se når jeg ser på telefonen, men når noen snakker om ukenummer detter jeg helt av .. I et tidligere liv var årshjulet styrt av ukenummer, budsjett, oppfølging, revidering av budsjett .. planer og ferdigstillelse osv .. Aner ikke hvilken uke vi er i nå, men vet at det snart er jul for mor bestiller på nett og jeg henter og så sier hun at nå er alle gavene kommet i hus. Det er sikkert et hint om at det muligens mangler en og det har hun jo rett i ... T-19 .. snart jul .. lutefisk eller kanskje ikke (Har orden på de neste flyturer, hvis SAS vil)
Hei fra Trøndelag! I dag blir en rolig dag, tenker jeg kjører en tur til Trondheim og får tak i en flaske eller 2 av Crémanten som blir anbefalt i bobletråden. Ellers må jeg få tak i flere små beholdere for å putte min hjemmelagede ølsennep på. Hadde visstnok feilberegnet litt. Flyrelatert sendte jeg en e-post til SAS for å etterlyse refusjoner. Får se om ventilen åpnes for meg også. Ha en flott dag!
Hei fra Numedal. Noen sier det er lørdag, vi har nesten fredagsfølelse siden vi ikke dro på hytta før i dag. Det gjelder å telle riktig, for mandag kommer elektriker for å bytte badstuovn. Ha en frisk og fin dag!
En fin lørdag i Oslo. Vært to runder på polet, blant annet med en viss cremant i bagasjen. Nå er det møbeljakt til den nye leiligheten og så blir det middag med noen venner i kveld.
God lørdag fra Oslo, Akkurat overlevd en times hjemmetrening med PT over teams, ble sliten av det også!
Hei fra Trondheim! Årets andre (og siste) flytur ble gjennomført i går. I Lufthansa Business fra MUC til TRD. Reisen var preget av pandemien, men ga likevel noe av det gode, gammeldags «European Business Class» følelse. I Tyskland er restaurantene steng – da var det en stor opptur at Lufthansa likevel holdt Loungen åpent, selv om dem ikke hadde lov til å tilby noe som helst servering. Istedenfor fikk man noe mat «too go» på vei ut av loungen. Maten var ikke noe å skrytte av, men likevel mer enn jeg hadde forventet: Etter at Lufthansa endret billetten min hele fire ganger pga. lockdown i Tyskland, ble det til slutt en rute via Frankfurt og Oslo. Servicen om bord var egentlig nesten som den var før pandemien og en virkelig bra opplevelse i en tid der flyreisene her i Norge har blitt en kjedelig greie. Spesielt besetningen fra FRA til OSL var veldig oppmerksom og spurte hele fire ganger om jeg hadde lyst på noe mer å drikke . God helg alle sammen!
God eftermiddag fra Grorud, nordøst i Oslo for de som ikke er kjent. Her er det blåere himmel og mer sol enn der @Eddie47 påstår at solkysten er, så jeg tror han bare bløffer. Hadde årets første pinnekjøttmiddag forrige lørdag. Det var Rema sitt fra Spekeloftet, og det var en femmer på terningen, veldig godt til å være sånn masseprodusert vare.
God helg frå Aust-Finnmark! Her ved breidda av Varangerfjorden er det såpass friskt at hav og himmel tidvis går i eitt: Bonus- og reisefeberen er framleis skyhøg...! Ha ein fin dag, gode medforumistar
God ettermiddag fra balkongen der solen er på vei ned ute i Oslofjorden ( om ikke så alt for lenge). Vindusvask i øyeblikket. Inspirert av uhemmet Cremanthandling her på forum sto jeg for første gang i polkø i mitt liv denne morgenen. Sykkelen trillet opp til et østlig pol, der det fremdeles var igjen 6 flasker av en biffrødvin fra Uruguay som skal tåle 4 fine biffer som ligger til tørk her i heimen. Litt knuffing og sniking av godt voksne damer ble raskt slått ned på av polansatte, etter tvangsvask av fingre ble de sendt bakerst i køen. Lite gleder så mye som andres walk of shame en lørdag formiddag..... Dagens mest spennende er altså om Merete Bøe i DN har tipset like bra om rødvin som skal tåle både kjøtt og fett som hun vanligvis gjør.
God lørdagskveld, idag skal jeg på skift og leverer maten til døra rundt omkring i Oslo. Idag er det et år siden jeg reiste for første gang på ego tur med overnatting til Gdansk for grensehandel. (Harryhandel fra og til, Norge til Sverige, Sverige til Danmark, Danmark til Tyskland, Tyskland til Polen, jeg hopper rett fra Norge til Polen). Selskapet jeg valgte var Wizzair fram og SAS tilbake (kommer imorgen med den), jeg pakket håndbagasjen inn i koffert som 2 i 1 da Wizz er stive på alle pristillegg og pakket bag i sekk som holder mål for gratis håndbagasjen Prisen inkludert setevalg og innsjekket bagasje 10 kg fra Oslo til Gdansk var 399 kr, lavere enn Norwegian 579 kr uten bagasje og sete, SAS mellomlander i CPH med 778 kr. Turen overrasker meg på flere måter, etter å ha sjekket inn bagasje fikk jeg SAS bagtag (pga bakkeservice er vel SAS sin datterselskap, som jeg fikk vite nylig). En annen overraskelse var at de brukte f***ing bro til avstigning og ombordstigning, de er kjent for ultra lavpris som kutter alle kostnader. Noen som vet at det er forskjell på pris mellom å bruke bro og ikke bruke bro. Ikke godkjent beinplass for å si det mildt, høyde: 171 cm. Utsikt fra 5A, Airbus A321. Etter å ha ikke flydd i høsten, så gleden kom etter skyene Bak skyene er himmelen alltid blå Under turen bestilte jeg bare en 1/4 flaske vin for 4,5 euro, det kom med ekte glass flaske. Klokka var 14 og jeg har spist 2/3 fransk frokost før turen (croissant, appelsin og uten sigarett). Jeg røyker ikke, men hvis jeg gjør det, så er det et komplett frokost . Jeg visste ikke at det går an å bli brisen så raskt! Ha en fin kveld til dere
God kveld fra Hytta Husleia Døra til boden er på plass, jeg har en Henriot i kjøl og det er varmt i hytta. Ha en fantastisk lørdag
Litt døgnvill her og, har lenge trodd det var søndag ettersom vi dro til hytta på torsdag grunnet plandag fredag. Men da ungene disket opp med discotaco kom lørdagsfølelsen snikende. Nå imponerer far (44) datter (14) med sin favorittmusikk, merkelig nok viser det seg at han ikke er like eldgammel som hun trodde. Hun digger det meste og hadde visst hørt en god del av det før når hun tenker seg om.