Nå går vi mot mørkere tider, men fatt mot ... om 6 mnd er det tid for å se mot sommer! I natt "snudde solen" kl 4:42 og det blir kortere dager og vinteren nærmer seg ... Livet er lett og det er helg
GOD lørdag fra Bangkok! Ja, her er det vandring i 33°c og strålende sol Er på tur fra Silom til hjem og har nå pause på café Amazon Phetchaburi. Media her krisemaksimerer akkurat som hjemme med at det er så grusomt varmt. Men hallo, 33°c i Bangkok er helt normalt. Er nede i 27-28 på kveldene med sval deilig vind, fuktigheten er også helt grei. Blir mulig en runde i poolen litt senere. Hs en fin fin lørdag
God lørdag! Skulle tro Trøndelag hadde tatt over stafettpinnen fra Bergen, det har jo regnet i ukevis og bare regn i siktet også! Her ble det award jakt og noen pils i går kveld, vi får se hva fruen sier når hun våkner Lørdagskoppen er i allefall fylt med kaffe
God morgon frå godstolen i residensen heime. Siste morgon med ungane og madammen på ei stund. Det blir vemodig å sende dei på ferie, men skal ein få gjort noko heime i eit 44-45 år gammalt hus er det nok best å ikkje ha avkommet heime. Det betyr at vi snart har avreise i retning BGO og kveldsflyet til CPH.
God lørdagsmorgen fra Oslo! Ja, så det går mot vinter allerede? Vel, desto viktigere er det da å utnytte det som er en flott sommerdag. Huslige gjøremål er allerede gjennomført, takket være en kroppsklokke som ikke har kommet seg helt vekk fra Thaitid ennå. Så nå er det straks ut på langtur i Østmarka, med stor sannsynlighet for minst ett avkjølende badestopp underveis. Ha en flott dag!
God lørdag fra den lokale "solkysten", dvs hele Sørøst-Norge. Den ekte solkysten venter senere denne uken, i mellomtiden prepper jeg til vertikalsmaking av spanske hvitviner med "dårlige" venner; div pata-negra, paella, dielam og ekte chuleton står bl.a. på menyen. Og ja: Det blir nok noe rødt også...
God formiddag fra værvinneren ( iflg VG), Porsgrunn. Ser lovende ut , og heldigvis litt vind. Har bestilt bord på en uterestaurant for 6 pax fra de åpner. Antar det blir delvis flytende lunch Ha en leskende dag
Morn fra en forballbane i vest! Det er tid for fotballcup. Sol, vindstille og kaffe i koppen, gjør det bare gøy å se på ungene. Avbestilte HKG idag, var ikke noe F å få for voucher, og da tok fornuften overhånd. Hva er det de sier i Nidarreklamen? «Vi jobber på» og så dukker nok noe opp
God morgen fra Sølvbyen. Vi er endelig oppstått og befrokostet etter meget sen barne-og hundevakt i hovedstaden. Men ungdommene (les 50+) hadde kost seg på OverOslo, så vi får si det var vel anvendt tid. Snart fortsettes helgen med bursdagsbonanza. Først lokalt og så sannelig min hatt ny hovedstadstur. Godt dagene er lange, og at vi er mobile og selvgående. Ha en fortsatt fin helg!
God morgen fra hovedstaden! Har kommet meg til frokosten, og fått meg både omelett og pannekaker. Det ble mer enn "et par" øl i går, og tiden flyr i godt selskap. Rolig dag i dag, med sen utsjekk før jeg skal møte @kjeeli, og vi skal ut på bøljan blå. Noen (les: min mor) vil kanskje mene at det er "i overkant" med utenlandstur fire helger på rad. Men det stemmer ikke. Ha en fin en!
God formiddag fra svaberget langs Bundefjorden. Solkrem, bok og kanskje litt podcast er omtrent det som står på planen. Har lite å klage på da! Ha en solid en!
God ettermiddag fra en hovedstad som bader i sol. Tar en kjapp hvil på verandaen før vi for gjester og pizzaovnen må fyres opp. Selv om sola har snudd burde vi klare en god del slike sommerdager til før det blir mørkt igjen. God lørdag alle
Jeg så dere forlate en by badet i sol. Kos dere, ikke dum dag å dra på cruise og late som dere en av dere har (litt) blått hår.