God Lørdag fra historie lærer kjeeli Noen har kanskje hørt om Titanic før Hvis ikke, så var det et cruiseskip som skulle frakte passasjerer fra Southampton-New York i 1912 Skipet traff dessverre på et isfjell kl 23:40 (14,04,1912) og skipet begynte å ta inn vann. Kl 02:20 synker hele skipet og 1517 mennesker mister livet, 710 passasjerer overlever. Fra en tragedie til en annen. FA Cup semi finalen mellom Liverpool og Nottingham Forest 1989 hvor 97 mennesker mister livet i trengselen på tribunen, kalt Hillsborough ulykken Dette er ikke datoen for gode hendelser 2002 Air China Flight 129 fra PEK til PUS med sin 767-200ER styrter i en fjellside. 129 av 166 omkommer. I 2013 ble det utløst to hjemmelagete bomber ifm Boston Maraton, og tre personer mistet livet. Notre-Dame ble utsatt for en brann i 2019 Over til noe mer positivt! Vi kan Gratulere disse med dagen Leonardo da Vinci 571 år (hvis han hadde levd nå ) Jim Marthinsen blir 67 år Samantha Fox blir 57 år Selv forbereder jeg meg til noen timer med feiekosten når solen står opp. Selvom det nå er forbudt å brenne bål i skogen fra i dag, så håper jeg dere alle får en fin Lørdag
Good morgen fra Bangkok. Her ble det sove-lenge-dag og en er akkurat slått beina i dørken. Kaffen nytes, med terrassedøren åpen i dag. Ha en flott lørdag der ute
God morgen fra Teplice i Tsjekkia. Her er det ikke sol og ikke solkyst, men 6 grader og litt yr i luften.
God morgen! Gråvær her i Vestfold, men det gjør ingenting når det meldes om sol og 15 grader hele neste uke I dag venter et kaffebesøk på formiddagen, lunsj/middag på restaurant i ettermiddag og litt forefallende her hjemme. Droppet California til fordel for Riga, så om noen ønsker OSL-LAX 3.juni er det bare å rope ut. I grunn et dårlig bytte, men vi har produsert en duracell-kanin og jeg orker faktisk ikke å ha han hoppende hele veien fra CPH til LAX
God morgen. I dag tror jeg et rundt tall blir passert. Så nå er det bare å sitte og vente. Hjertelig takk til alle som har trykket. Ha en fin dag!
God lørdag fra kysten! I dag blir det utelukkende vannveien og en skal prøve seg på agnfiske med fireball
God morgen! Her har det snødd i løpet av natten, så nå er bakken hvor igjen. Men, det forsvinner nok fortere enn svint. Ingen hage som kan jobbes i her hjemme, så vi drar på hytten for å teste motorsagen i stedet. God lørdag folkens!
Gratulerer så mye med dagen @Berlioz God morgen fra Oslo vest. Ingen store planer for helgen, men må komme oss ut i grå været. Fra i morgen er endelig våren her, det gledes stort. Ha en fin lørdag alle IF-ere og en riktig god helg
God morgen fra Larvik! Først min dypeste medfølelse med @ccurrahee som nedgradere seg selv fra F til X. Den følelsen misunner jeg deg ikke .. Grått og lett regn ute idag = innedag. Eller, jeg må ut i garasjen for å bytte til sommerdekk på den ene bilen som er hjemme .. Kona er på skole i helgen så gutta har hjemme-alene fest .. Ha en flott lørdag, under skyer eller ei! T-69 Tokyo
God morgen fra SK4609 et sted over Nordsjøen. Nysnø, sludd og regn i morges på vei mot OSL, så ut i fra det ikke overraskende at vi måtte innom deice før takeoff. Men hadde ikke helt sett for meg deice midt i april når billettene ble bestilt... her over skyene skinner solen flott og det meldes om rundt 10 grader varmere ved ankomst enn det var på Gardermoen så det blir nok bra Nyt lørdagen folkens
God morgen fra MBT. Her blir det langtur med lufting av hund i møkkavær, før det blir agility/hoppsteven i kveld. Heldigvis slutt på totalforbudet
Morn fra et regntungt Oslo. Fra 13 grader og vår i Stavanger i går, til 3 grader og regn her. Kidsa på flyet beskrev det bra når vi brøt igjennom skylaget på vei mot Gærningmoen, «ææææsj, de e jo snø!!!» Gårsdagen var knall, en runde på Chat Noir og Forsvarets Stabsmusikkorps, «A Night At The Movies». Flinke folk altså, anbefales dersom det er ledige billetter igjen ikveld. Idag går vi i samme leia og skal se Empire Strikes Back i Spekktrum med Stockholm Symfoniorkester. Kulturell helg får’n si. Ellers blir det Tilt og Outland, ja dere skjønner greia. 12-åring på slep, og jeg er 12 år i huet
«God» laurdag frå Sunnfjord. Brukbart veir ute, inne går det i vask av ungar, kle og sengkle etter at eldstemann ikkje er i strok. Resten av huslyen søv, so no er det på tide med ein ny lur.