Sitter på balkongen og hører på musikken en gjeng steinhuggere spiller, det går mest i jazz. De har sikkert fortjent å roe ned etter en dag med intens hamring på diverse steiner! Når jeg tenker etter, så er det en stund siden jeg har postet dagens lærdom! Vel vel, vi kan starte i 1977. The Space Shuttle prototype Enterprise flies free after being released from NASA's 747 Shuttle Carrier Aircraft (SCA) 1981 IBM presenterer sin først PC 1985 JAL123 TYO-KIX 747 styrtet like ved Mount Takamagahara ca 10 mil fra Tokyo Det var 524 mennesker ombord, 4 stk overlevde styrten. 2000 Atom ubåten Kursk synker til bunns og 118 mennesker omkommer. Nok lærdom for i dag folkens! Ønsker dere ellers en fortreffelig lørdag
God morgen fra Numedal. Her begynner dagen om morran, ikke midnatt. Men takk likevel, @kjeeli, for dagens lærdom. Hyggelig at den er tilbake. Hans har vært ganske grei her oppe, ingen tegn til styrtregn, ingen skader, og multemyrene var farbare. T-1 til LHR, T-0 til beslutning om TFS. Ha en fin lørdag!
God formiddag fra prosessindustrien. Rolig drift, men må være her fra 09-19 likevel. Avspaserer i morra. Da blir det biff og rødvin i kveld, og ut på pub for å se om det er håp for Liverpool i morra. Ha en målrik dag
God morgen fra Milano. Her jeg straks begi meg ut i gatene bevæpnet med Google Maps på leting etter et bakeri og et sted man kan få noe annet snadder til frokost. ha en super lørdag!
God morgen fra Oslo vest. T 18 Tokyo T 47 Boston (høstferien) T 186 Miami (vinterferien) T xxx (sommerferien) Har 2 ct som utgår 31.12, så må snart begynne lete etter 4 pax i C til et eller annet sted med tanke på sommerferien. For en bonusnisse er det tilgjengeligheten i C som avgjør sommerferien sitt reisemål Om noen kommer over 4pax i C t/r til et spennende reisemål, gi gjerne et vink. Ha en fin lørdag alle IF-ere
I prinsippet liker jeg ikke tomme kontrollrom, da er det ofte slik at operatørene er ute driften å rette på noe og prosessen ikke går uforstyrret.
God morgen fra solkysten! Hvor ble husmorvikarene av?? Før i verden, sånn omtrent midt i forrige årtusen, sendte kommunen ut husmorvikarer når husmoren ikke kunne utføre sin husmorgjerning. Vi hadde i alle fall husmorvikar når min mor var syk på 1960-tallet…. Hvordan de ble finansiert vet ikke jeg, men hun kom hver dag og holdt huset i orden og laget middag .. Hvor er husmorvikaren når jeg trenger det? Det er mye å fundere på om dagene .. Godt det er helg Heldigvis er det hele 61 dager til neste flytur
Morn fra vest. Sitter og trykker på jobb. Frykter mer overtid iløpet av helgen, men får ta det som det kommer. Ellers må man ordne mer trumf til skolestart, Viatrumf here I come!!! Sjekk disse til middag, fikk tips fra en lokal innbygger: Salsamentaria di Parma, Bicerin Milano eller Al Mercato Steaks Corso Venezia. Den første hadde meget bra svinekjake og ravioli. Og hyggelig priset god vin!
Hei lørdag! Kaffe i koppen, så morgenen begynner å bli god. Hunden er ikke klar for å stå opp ennå, så da er det rolig start på dagen enn så lenge. Ingen sol, men Yr mener at den skal titte frem om ikke så lenge. Må bare få vekk tåken først. Dagens plan er å rydde litt i hagen. Ha en fin en!
Jeg tror det er du som er husmorvikar. Likestilling og sånt, vettu.. Også har du jo fått hjelp av robotstøvsugeren!
Litt skiftende skydekke her i Larvik .. Hadde håpet å male litt idag, men det blir ikke noe av etter regnet som kom i natt. Får heller gjøre noe forefallende inne. Ha en flott lørdag!
Mja- vi har tre k-roms operatører og syv uteoperatører+ to kaier å drifte. 30 skjermer som gjetes nitidig av oppmerksomme prosessteknikere..evt at honeywell følger med for oss, og gir pling alarm hvis noe må ses på Aldri tomt på k-rommet, ville bare ikke knipse kollegaene. Ha en automatisert dag videre
Hei fra godstolen. våknet med hodepine og vondt i hele kroppen, som om jeg hadde vært på en for hard fest… om det bare hadde vært så bra som det hadde jeg skjønt det. Går vel over igjen. T-14 til ferie! Gleder meg fortsatt Ha en pinefri dag
God morgen fra hula i Bergen, snart halvveis på en +12 timers. Også her sitter en å titter på masse store skjermer mens det trykkes på tastaturer og ringes litt rundtomkring. Utenfor hula skinner solen og det ser tørt og fint ut. Her er en kommet ned på T - 20 ish Ha en flott lørdag
Dagen har vært tilbrakt på Bislett stadion. Lyn slo serieleder Egersund 2-1 og avkommet synes fotballkamp var stas. Og i tillegg liker de fly så da er det håp T-6 til Tromsø. T-noe mer til Mallorca og t-41 til årets ingeniørtur