Dette er min tredje tur til Statene denne våren. Har fått noen kommentarer på nettopp det, men må bemerke at alle turene ble bestilt før fjorårets valg.
Uansett var planen nå å oppdatere litt underveis, men det var dessverre ikke wifi på turen over dammen som gikk med SAS A350 i plus.
Turen fra SVG til CPH var med en smekkfull A320, der det kun var ett ledig sete, nemlig mellom meg og samboer, på 1B.
Fikk smakt på polarbrød-boa og en Cola zero.
I gull-loungen på CPH ble det jobbing for min del, men rakk en rød pølse.
Boarding på tiden og fant våre plasser.
Avgang på rutetid og beregnet flytid på 8t05min. Servering startet tidlig. Fikk cava i plastglass og cashewnøtter. Deretter et par småflasker rødvin til maten. Ble spurt om kylling eller vegetarpasta. Tok det første. Fikk servert nøyaktig samme forrett og middag som forrige måned til Boston. Skuffende. Den kyllingmiddagen synes jeg ikke er god.
Det eneste ved serveringen som var endret fra forrige måned var at kake var byttet med en hvit sjokolade med lakris. Liten dessert, men den var virkelig god.
Kom også på en annen endring, nemlig at skoposen med tannkost ol (amenity kit) ikke lenger ble utlevert.
Tok en whiskey etter maten og så film.
Turen over Atlanteren gikk fort, men må si at kabinen var nesten uutholdelig varm. Satt i tskjorte og virkelig kokte, selv om gardinen var trukket ned.
Det jeg vil trekke fram som positivt med A350, var stødig bord i plus (på A330ene må man balansere matbrettet) og lavere støy. Store vinduer er egentlig bra, men hjelper ikke når gardinen må være fortrukket pga varme. Merket ikke noe til bedre plass i setet, selv om A350-kabinen er bredere. Fikk inntrykk av at pitch faktisk var mindre enn A330, men målte ikke. Noen av toalettene var definitivt trangere enn i de eldre maskinene.
Før landing ble det servert lett måltid.
Etter landing ble vi fraktet med en "peoplemover" til hovedterminalen. Lang kø i immigration, men MPC fungerte igjen som en drøm. Kom gjennom på ti minutter og kun et par kjappe spørsmål.
Siden sist vi var i denne byen går nå metro helt fra flyplassen. Bestemte oss for å ta den, selv om det var ganske sent. Den kostet bare litt over 6 USD. Funket fint og korresponderte fint med nytt tog til Dupont Circle.
Fikk sjekket inn på Washington Hilton. Og fikk vite at det var en ekstra avgift (resort fee) på 25 USD pr natt, men at tilsvarende beløp kunne brukes gratis på hotellets mat og drikke pr døgn. Rare greier...
*Må legge til at da vi bestilte denne turen valgte vi bort dette hotellet siden prisen lå på over 5000 kr pr natt. Men en uke før avreise hadde prisen sunket til litt over 2000 kr pr natt. Da kansellerte vi det Holiday Inn-hotellet vi hadde til over 3000kr pr natt og booket Hilton heller.
Last edited: 15. mai 2025