Langhelg til Hong Kong (via Frankfurt, Osaka, Seoul, Bangkok og London)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Thberget, 11. aug 2015.

  1. Thberget

    Thberget Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Hoi. Er vel på tide å dele litt i forumet etter å ha fulgt med en stund.

    Først og fremst: takk for alle gode innlegg aktive forummedlemmer poster, til glede for de mindre aktive (som fort gjør at de kan bli aktive etter hvert).

    Mitt bidrag i denne omgang er en beskjeden reiseskildring foretatt i mai 2015.

    Som ingressen indikerer så handler det om en tur til Asia, destinasjon Hong Kong med kona og undertegnede. Etter å ha reist mye i jobben over litt tid og endt opp med en del EB poeng dukker spørsmålet opp; hvordan benytte disse best mulig?

    Endte opp med denne routingen:

    map1.gif

    Etter å ha lest litt her på forumet så har jeg fått med meg at F med Lufthansa er helt ok, og da spesielt F terminalen i Frankfurt. Ringte og booket om fra OZ til LH 14 dager før avreise, det gikk relativt greit (en time med en relativt behjelpelig kar i østeuropa et sted)..

    Flighten fra Oslo gikk med Lufhansa til Frankfurt, helt ok servering og service til å være en morgenflight.

    Når vi landet ble vi hentet av en 4 seters "varevogn" (en annen pax var med) og kjørt til F loungen.
    IMG_4061.JPG
    Hadde en del timer i Frankfurt før neste flight og fant relativt raskt ut at det hold godt med F loungen på flyplassen og ikke den sagnomsuste F terminalen. Mer enn godt nok utvalg etter min vurdering, begrenset hva man kan og bør konsumere før en relativt lang reise (må jo sjekke utvalget ombord også)..

    Etter å ha konsumert ulike typer Champagne ble vi høflig hentet av en propert oppdresset kar som sa at bilen var klar.

    IMG_4086.JPG

    Fikk en fin kjøretur til gate.. (jeg ser vel ikke direkte misfornøyd ut...)

    IMG_4095.JPG

    Det skulle vise seg at vi var de to eneste passasjerene til Osaka denne ettermiddagen. Det betød at vi hadde to flyvertinner for oss selv (i tillegg til hvert vårt toalett....). Ganske råflott spør du meg, men det ble en fabelaktig tur med mye god mat og godt drikke.

    Når vi landet i Osaka stod en person klar til å geleide oss videre til ANA loungen.. Liten lounge med begrenset tilbud av mat/drikke, men vi var relativt trette , mette og tilfredse (ble lite søvn fra FRA)..

    Videre gikk ferden til ICN med Asianas A300 i C klasse. Jeg erindrer at flyturen tok i underkant av to timer men det ble vartet opp med Champis og tre retters meny. Meget bra service.

    IMG_4168.JPG

    Når vi ankom ICN tok vi toget inn til byen (noe ala Oslo S...) og gikk egentlig bare rundt å trasket et par timer. Fant dog en liten kneip hvor de serverte øl og vin, men egentlig bare øl - det fant vi ut når vi kom inn og fikk satt oss (det stod forøvrig Wine and Beer på utsiden)

    IMG_4181.JPG

    Vi tok toget tilbake til ICN, relativt trette og tok oss en dusj i Asiana Business Lounge før neste flight som skulle ta oss til Hong Kong.

    Neste fly var Asianas 380 som opererte med to klasser på strekningen ICN-HKG. Setene på første tre rader (?) (lower deck) er F seter på lengre strekninger så det var absolutt lite å klage der vi satt på første rad..
    IMG_4243.JPG

    IMG_4228.JPG

    Absolutt ikke noe å klage på hva gjelder service om bord også på denne flyvningen.

    I Hong Kong bodde vi på Intercontinental, flott utsikt mot skyline og bor der gjerne igjen. IMG_4287.JPG

    En tur i toppetasjen til Ritz Charlton fikk vi også tid til, der anbefaler jeg å smake minihamburgere laget med Wagu kjøtt (fantastisk smak).
    IMG_4315.JPG

    Etter et par netter i Hong Kong gikk ferden videre til BKK med Thai 744 i F (sete 1A og 1K). Relativt kort strekning men fruen og undertegnede var skjønt enige i at servicen også her var helt utmerket.

    IMG_4607.JPG

    IMG_4656.JPG

    Når vi landet i BKK ble vi plukket opp av en "Toyota Hiace" og kjørt til terminalen. Derfra ble vi videre kjørt til F loungen til Thai og satt fra oss litt bagasje (og bestilte massasje for begge til senere på kvelden). Vi hadde ca 12 timer i BKK, så vi tok en taxi og leide et helt greit hotel me dfint basseng en halvtimes tid unna flyplassen (har vært en del i BKK by så noen tur inn dit var ikke aktuelt på denne turen)

    F loungen i BKK var etter min vurdering helt femmenal med det aller nødvendigste av mat og drikke..
    IMG_4750.JPG

    Nest siste strekke var fra BKK til LHR, også i Thai's 744 i F. Her fikk vi dog ikke sitte "sammen" men like greit da en del av flyturen ble benyttet til litt søvn (dog etter en del god mat og flere glass god drikke).

    IMG_4784.JPG
    IMG_4790.JPG

    Kan konstatere at pysjen hos Thai var mye bedre en hos LH (kan ha noe med søvnbehov å gjøre)...

    Når vi ankom London gikk ferden videre til Senator loungen til LH. Det var relativt tidlig om morgenen og vi var passe happy med turen hittil. Hjem fra London ble det SAS i pluss, strengt tatt ikke noe stor høydare.... IMG_4807.JPG Besetningen leverte oss hver vår boks og forsvant bak gardinen frem til vi skulle lande (dog med et innslag av tax-free salg midtveis).

    Avslutningsvis; Vi var begge enige om at det hadde vært en fin tur...



     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye poeng kostet hele herligheten? Kan du også kanskje spesifisere poengpris per leg? Dere brukte CT regner jeg med? :)
     
    Thberget liker dette
  3. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Meget bra skrevet :) fine bilder. Ser ut som en veldig bra tur.
     
    Thberget liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk! Ser ut som at dere koste dere ja! :)
     
    Thberget liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Meget inspirerende. Fruen og jeg må få til noe slikt.
     
    Thberget liker dette
  6. Thberget

    Thberget Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Hoi. Brukte 190.000 poeng og en companion ticket (CT). Fikk just en ny CT men blir nok ikke lignende tur før på nyåret en gang (må samle litt EB poeng førsto_O)
     
    NoLimit liker dette
  7. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Flott tur! Genialt som eneste passasjerer til Osaka, det må føles litt som en private-jet.
     
    Thberget liker dette
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en fenomenal rapport, så ut som en helt strålende tur!
     
    Thberget liker dette
  9. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk tur! Hva måtte du ut med i avgifter i tillegg til bonuspoeng?
     
    Thberget liker dette
  10. Thberget

    Thberget Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Hoi. Avgifter ble rundt 4000 per pers (lommerusk i forhold til opplevelsen:D)
     
    Satyv liker dette
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var jo super bruk av poeng,
    Hvor mange ble det totalt for 2 pax i F?
     
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    190k+ct
     
    Thberget liker dette
  13. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Di der Companion ticketene kan vær ganske greie å ha, mangle 40.000 på amex kortet mitt nå, og har foreløpig 150.000 eurobonus, er vel ikke langt ifra da til å få til en tur for 2 i first på en fin rute?
     
    Thberget liker dette
  14. Stig-Roger

    Stig-Roger Frokost-frik

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Ja dette var supert, med bilder og ord. Skal man kose seg så skal man det.
     
    Thberget liker dette
  15. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    En flott inspirasjon til hva disse poengene kan brukes til. Takk for en super rapport og noen flotte bilder :)
     
    Thberget liker dette
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Bra gjort å klemme inn LH F, OZ F og TG F på CT med SK :) Flyr LH fremdeles F til Osaka, eller ble det slutt nå i august?

    Edit: Ser de skulle kutte den i mars, men gikk vel ut sommeren.
     
    Last edited: 11. aug 2015
    Thberget liker dette
  17. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ojojoj - det blir liksom litt nedtur å avslutte med SAS Plus, ja...
     
    Thberget liker dette
  18. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    For en tur! Inspirerende!
     
    Thberget liker dette
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Dæven, så bra reisebrev. Flott å se litt ansikter også synes jeg.

    En dag må jeg få testet First hos Lufthansa altså
     
    KainBenwi and Thberget like this.
  20. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Bra levert, og en god inspirasjon til bruk av både CT og en god dose EB-poeng! Og jeg er så enig med Fnaten over her. Et reisebrev blir i mine øyne mye mer personlig med litt ansikter i!

    Ser fram til flere skildringer fra den kanten.
     
    Thberget liker dette

Del denne siden