Las Palmas i vinter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Brekkdains, 17. sept 2017.

  1. Brekkdains

    Brekkdains Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei og takk for at jeg får ta del i alle de gode erfaringene deres!

    Jeg og min familie er nye bonusjegere, og har fått oss AmEx Platinum og MC Sas Premium.

    Vi ønsket å se om det gikk å få til bonusreise til Gran Canaria i februar. Nå ser det ut til at SAS sine flygninger dit er charterfly, noe som vistnok ikke lar seg booke med bonuspoeng?

    Tenkte at siden det er en Star Alliance Lounge på LPA, så er det vell kanskje mulig å bestille med andre selskaper? Noen som har noen tips?

    Takker for alle innspill! Ha en fin søndag!
     
    Travellingalf liker dette
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og velkommen til forumet.

    Det går både charter- og rutefly til Las Palmas og det er flust med ledige billetter også.

    Loungen på LPA er ikke en Star Alliance-lounge, men en kontrakslounge som SAS avsluttet samarbeidet med 1. februar i år. Skal dere inn der må dere fly med et annet selskap. Jeg regner med at de fleste europeiske Star Alliance-selskapene flyr til Gran Canaria, men det koster 40.000 poeng i økonomi eller 60.000 i business per person. Dette kan du halvere med CT, men å fly direkte med SAS i Plus for Go-pris med SAS Mastercard Premium høres ut som det mest fornuftige. Da får dere selvsagt tilgang til lounge i Oslo.

    Screen Shot 2017-09-17 at 18.24.26.png
     
    Wiolenze liker dette
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    SAS har flere rutefly de fleste dager i uka til LPA. Både direkte og via ARN og CPH. Bonusbilletter pleier ikke å være noe problem. Prisene er ofte ganske greie dit, så det er vel ikke beste utbytte for poenga...
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at man får 50% rabatt om man kjøper billetter for poeng til barn.

    Jeg har booket meg +2 unger for 60 000 poeng i skoleferien. Det synes jeg er bra verdi for pengene, billettene koster drøye kroner i den perioden.
    Og ikke minst, man kjører SAS MC Premium rabatt og får plus for denne prisen :)
     
    SAJblue and Brekkdains like this.
  5. Brekkdains

    Brekkdains Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Skjønner! Når jeg legger inn OSL kontra TRD så åpner mulighetene seg. Er der slik at SAS legger ut dedikerte bonusreiser? Det er ikke lagt ut bonusreiser fra TRD fordi det er charter? Da blir mao 50000 t/r fra OSL og yttligere 10000 om man booker en innenriks MSJ mosjøen eller TRD til OSL?

    Er det ikke slik at man kan reise både med CT fra amex og i sas plus pga mc premium? Eller har jeg missforstått noe?
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke blande CT og SAS MC.
    SAS sin søkemotor på nett er ikke optimal, den viser ofte ikke reiser som kan bookes om det inkluderer overnatting i Oslo.
    Dette kan man få booket på telefon heldigvis.
    Direktefly fra TRD er antakeligvis charter, men det går daglig fra OSL,ARN og CPH. Disse kan bookes for vanlig bonuspris inkludert tilknytning til/fra TRD.
     
    SAJblue liker dette
  7. Brekkdains

    Brekkdains Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    skjønner. Dette med å fly SAS Plus for prisen av SAS Go, er det bare for bonusreiser med poeng?
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Kun med poeng til "beste pris".
    Hvor langt du kan fly og hvor mange du kan booke avhenger av ditt nivå hos SAS Mastercard Premium.
    Toppnivå krever at du har dratt inn 200 000 poeng siste 12 mnd, uavhengig av hvordan de er inntjent (fly, trumf, kredittkort osv).

    Hva de andre nivå gjør husker jeg faktisk ikke... :)
     
    RoadKing and SAJblue like this.
  9. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    SAS kjører en kampanje nå, der man kun betaler skatter og avgifter for barn nr. 1 om man kjøper voksenbillett.

    Kjøpte Plus-billetter til LPA for meg og 1 barn i går. Dette var ca 1000 kr. dyrere enn å kjøpe GO.

    I tillegg oppgraderte jeg for kona mi som flyr med baby, slik at vi alle skal fly Plus.

    Dette fordi jeg leste på sidene til SAS at man i Plus fikk "Større seter og mer benplass" enn i GO.

    I dag sier en kollega at alle setene på det flyet som flyr OSL-LPA er like. Stemmer dette? Så jeg betaler altså over 1000 kr. mer for Plus, eneste forskjell er måltid ombord, og noen fordeler (Som lounge, fast track, bagasje) jeg uansett har gratis som EB-Gold?

    Mye å sette seg inn i som nybegynner :)
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gjelder på langrutene til SAS.
    På intra-Europa så er det samme seter over hele rekka, dog mistenker jeg at det er noe bedre avstand på enkelte fly på de første rekkene sammenliknet med bakover..

    Men ellers er forskjellen liten mellom plus og go.
    Du får jo mat på flyet og fri bar, noe som kanskje ikke er 100% relevant med flere unger på slep..
     
    Eddie47 liker dette
  11. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg definitivt kjøpt katta i sekken her. En erfaring rikere.

    Spesielt siden jeg i går oppgraderte kona + spedbarn fra Plus til Go T/R, dette kosta over 2000 kr.

    Gjorde dette over telefon. Burde ikke han på telefon opplyst om at forskjellen fra Go til Plus er så liten på disse flightene?

    Har ikke noe angrerett her vel? :(
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Antakeligvis ikke ettersom du oppsøkte de (ved å ringe inn).
    Du kan jo forsøke, men hadde ikke hatt store håp.

    Samtidig, du får jo flere poeng i Plus da.. :)
     
  13. sigvaldsen

    sigvaldsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det egen Star alliance gold skranke for check in på LPA?

    Mtp hvor lenge før vi skal ankomme flyplassen før avreise.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har egen innsjekk for Plus, de tar nok EBG i eco også.
     
  15. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    Når legger SAS ut programmet for flyvninger til LPA i november?
     

Del denne siden