Legge til 2 barn på en eksisterende CT billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Angie, 26. juni 2019.

  1. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har bestilt CT reise til Zanzibar for 2 voksne i November.
    Nå har det seg sånn at ehhh... mammahjertet ikke klarer å reise uten barna sine (9 og 7 år) likevel.

    Er det noen som har erfaring hvordan man kan etterbestille bonusreise for disse to barna og da på samme flyvninger som oss voksne? Det er ledige seter i eco, men ikke i C, kan kanskje håpe at det blir ledige bonusseter før avreise. På SAS sine sider, kan jeg ikke booke reise for barn uten en voksen.

    Kan jeg ringe til Tallinn for å få de til å gjøre denne eurobonusbookingen for meg? Kan disse billettene da kobles opp mot vår eksisterende bestilling? Tallinn har steng for dagen, så jeg får ikke spurt de.
    Er forøvrig også statusløs hos SAS.

    Edit: United.com sier at det er ledige business seter hjem, men ikke på reisen til Zanzibar. Der har de kun eco igjen for øyeblikket. Denne returen finner ikke SAS, ved søking på kun retur.
     
    Last edited: 26. juni 2019
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke dager reiser du ut? kanskje noen her på forumet klarer å finne noen lure løsninger sånn at alle reiser sammen? Det er jo lenge til november så mulighetene burde jo være store :). Ungene dine er ikke akkurat små slik at du bare kan legge dem til bookingen, tror det bare gjelder fra 0 til 12mnder at kan legges til. Eventuelt avbestille din CT og ha en unge med deg selv, og en annen CT med kona og kid nr 2?
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ring Tallinn fyrst, og sjå kva løysinger dei har. Eg bestiller 2X ein CT på ein voksen og eit born, men ikkje samme booking.

    Kan vera du må gjera om heile bookinga for å få med alle på samme fly. Eg tipper dette er løysinga, dvs kansellere eksisterende, booke på nytt

    Om du legg ut tidspunkt, ønska start og stopp, så kan det vera nokon ser på ei rute for deg. Elles er United kjekt, og til dels SAS sitt eige verktøy.
     
  4. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Det går ikke an å legge til barn nei. Enten må reisen avbestilles og bestilles på ny med alle på samme booking (er ikke sikkert billettene du kansellerer blir frigjort igjen), eller så må du endre navn på den ene reisende til det ene barnet, og booke ny billett med en voksen+1 barn. Det blir ikke på samme booking nr da.
    Så kan dere evt bytte seter innbyrdes?
     
  5. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jeg som er kona. Mannen i huset skjønner ikke hva Eurobonus er ;)

    Vi flyr som vist under. På vei hjem er det kun teknisk stopp i ARN.
    20190626_182939.jpg

    Har man ubegrenset muligheter for å avbestille CT? Forutsatt at expire date på CT ikke har passert. Vi avbestilte den første turen og booket denne. Mener at agenten i Tallinn sa noe om begrensninger på avbestilling. Men hun snakket tidvis gebrokket og jeg henger ikke alltid med på notene.
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    blir det ledig billetter uansett klasse,kan du vel booke ungene deres på samme flighten tur/retur? Om det dukker opp i samme klasse som dere har,oppgraderer du disse underveis. Så sitter dere til slutt alle foran gardinen :)
     
  7. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
     
    Travellingalf and Ombo like this.
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan endre på CT som du vil, men det er eit endtingsgebyr
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at du antagelig vil få utfordringer med å bestille både vanlig og poeng reise for 2 barn på hhv 9 og 7 år. De vil i prinsippet ikke bli tillatt å reise alene uten at det er bestilt ledsager. Som vi vet fra SAS (Widerøe) så er ikke slikt hverdagsprosedyrer hos flyselskapene, det funker hos SAS, men krever "søknad" og godkjenning. Jeg vet ikke hvor gode Ethiopian er på dette, men det kan hende du får en utfordring som sagt. Dette selv om foreldrene er på samme fly, men egen billett.
     
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mulig de klarer å linke PNR-nummerene sammen.

    Dette funker i alle fall fint med SAS/Widerøe, og gjør da at man kan legge til barn med ulik PNR, bestilt i etterkant, så lenge det kan kobles opp mot «ledsagers» PNR.
     
  11. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for alle tips og innspill.

    Dette gikk ganske smooth, i løpet av 31 minutter var alt i boks.
    Først ringte jeg Tallinn, hvor de endret på den eksisterende bestillingen. Siden barna (forhåpentligvis) blir med på turen kan vi være lenger borte uten å tenke på barnevaktskabalen. Avreise er nå 3 dager tidligere enn opprinnelig plan. Siden vi også hadde fått en sms på scheduled change for returen ADD - ARN tok ikke Tallinn noe endringsgebyr.

    Tallinn kunne ikke hjelpe med ordinære bonusreiser. Så da ringte jeg videre til SAS Eurobonus. Barna har eget bookingnummer, men Svensken var hardnakket på at bookingene er knyttet sammen. Nå får vi bare krysse fingrene for oppgradering til C før avreise.

    Nå gjenstår det bare å endre på de to hotellbookingene vi har liggende sånn at vi får plass til alle 4 i samme rom/villa :) Samt søke fri fra skolen....

    Edit: Når jeg logger inn på mine reiser på sas.no, så ligger også billettene til barna der uten at jeg har lagt til bookingen manuelt.
     
    Last edited: 27. juni 2019

Del denne siden