Veit dette er hysterisk n00b, men det er fortsatt slik at man både får legs og poeng med widerøe mellom molde og bergen? Fløy der i helgen, men er ikke dukket opp i sas-appen ennå selv om bergen - oslo-flighten samme dag er blitt registrert.
Man får poeng/legs på alle ruter med WF som ikke er FOT-ruter, altså anbudsruter. På ruter hvor det er fri konkurranse opptjener man poeng og legs.
Bergen-Molde gir legs og poeng, men hvis du fløy i helgen ville jeg hatt en del mer tålmodighet. Min erfaring er at flyvninger ikke blir synlige på konto før etter en liten uke.
for min del så har det av og til tatt opp til 2 uker før poengene har blitt registrert, men går det så langt så bruker jeg å registrere det som manglende poeng og da har jeg de oftest med engang etterpå
Det går ofte litt lenger tid før poengene og segmentene tikker inn, men de kommer. Her http://www.wideroe.no/flybilletter/eurobonus/wideroe-ruter er en oversikt over rutene som gir segmenter og poeng. I tillegg til disse kommer utenlandsrutene, bl.a. CPH som jeg benytter forholdsvis hyppig, og ABZ og GOT. Så vidt jeg vet vil også "Norgesbilletten" gi både segmenter og poenger - så lenge du reiser på de kommersielle rutene ( se lenke). Det er visst en del som har benyttet den muligheten til å skaffe seg EBG eller EBD.
Utifrå SAS sine EB-sider (sjå under medlemsnivå sølv/gull/diamant ein halv scroll nedpå sida der), så får du framleis kvalifiserande strekningar når du flyg kommersrutene til WF