Leiebil avtaler

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av sday, 01. mai 2019.

  1. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke funnet en tråd på dette, men hvis dette ikke passer, så får admin slette innlegget.

    Jeg har tidligere hatt god erfaring og fått gode priser med OBOS og AVIS, men det ser ut til at dette ikke lenger er tilfellet. SAS EBS og AVIS har jeg ikke fullt så god erfaring med når det kommer til pris.

    Hertz har hatt i perioder gode priser med Handelsbanken Gold og Platinum avtalen.

    Del gjerne erfaringer med andre avtaler.
     
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    De ulike selskapene har et utall rabattkoder som gir forskjellig rabatt avhengig av hvor i verden du leier, og er en MER enn uoversiktlig jungel i seg selv dette, se bare på FT sine forumsider der det er en plethora av tråder og innlegg. I tillegg varierer rabatten med hvilket nettsted du benytter; særlig for avis der avis.no, avisworld.com, avis.co.uk og avis.com alle gir forskjellige priser og inklusjoner. Selv har jeg forsøkt utallige tilnærminger, men vil fremsnakke Hertz sin CDP som innehaverne av nylanserte Amex Platinum (Centurion Line) kan benytte. Gode priser og 4 timers Grace period er for meg en dealbreaker.
     
    sday liker dette
  3. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Hos Avis får man for tiden 15% rabatt på fritidspriser + 10% Cashpoints via Norwegian Reward. Sjekket priser på leiebil i Miami nå nylig og rabatten var reel den.
     
  4. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43

    Hva ligger du i 4 timers Grace period?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan levere inn bilen fire timer senere enn oppgitt, kostnadsfritt.
     
  6. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke helt korrekt:
    Hvis sen innlevering gjør at du egentlig går over på betaling for et NYTT døgn kan du tøye grensen/utsette belastningen 4 timer. (Ok da, flisespikkeri dette)...
     
  7. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fant ingen andre plasser å spørre om leiebil enn på denne tråden. Håper dere reisevante eksperter kan hjelpe litt!

    Vi vil bruke endel leiebil fra Værnes nå i fremtiden, så jeg antar det er lurt å bli medlem til et spesifikt leiebilselskap. Det blir typisk leie en langhelg eller ei uke, og i utgangspunktet trenger man kun en helt ordinær bil. Kun for privat/familie-bruk.
    Har ingen status noenplass i forhold til eventuell statusmatch eller lignende.

    Hvilket leiebilselskap er best å bli medlem hos, fra Værnes (eller generelt)? Spiller det kanskje ingen rolle?

    På forhånd tusen takk for hjelp!
     
    Last edited: 05. mars 2022
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Sixt er oftest ikke den billigste, men jeg er meget fornøyd med servicen til teamet der. Har leid mye der de siste to årene. Får som oftest en oppgradering.
     
    MrBister liker dette
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Legger det i denne tråden og håper noen har godt svar.
    Hvorfor er det SYKT mye billigere å leie via tredjepart?
    Vedlegger 3 bilder. Som viser at det skiller 9000!!! På 8 dagers leie.
    Skjermbilder fra europcar, holidayauto og booking.com 6FB57CDA-DF8E-4A49-A583-55EFC6C90351.png 9F4EBB1B-296E-4C8C-A4D7-AEAB215F4517.png 583C0996-5DC5-438E-9914-A4AAEDB79D03.png 34796D7E-45FD-479E-9BCD-156B0A737886.png
    Whats the catch?
    Som en kuriositet sjekket jeg hertz for eb poeng også. Dette er kun 7 dager!!!!
     
  10. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Rimelig dramatisk forskjell, enig i det. Viktig å sjekke T&C i forhold til forsikringsdekning, antall km inkludert ++. Av og til har 3.partsselskapene reservert inventory som de sliter med å selge og dumper prisene tilsvarende mens selskapet i seg selv har få disponible biler(?) Var det samme differanse i alle bilklasser?
     
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, samme diff.
    Sjekka litt rundt gr evt upgrade
     
  12. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

    noen som har noen gode rabatter på leie av bil?
     

Del denne siden