Leiebil fra JNB

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av TMan, 20. okt 2019.

  1. TMan

    TMan Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Noen med erfaring fra billeie fra JNB?

    Skal dit med familien neste sommer og skal bl.a leie bil en ukes tid og kjøre rundt i Kruger-området.

    Tenker med gru tilbake på den gangen vi hadde booket leiebil ved ankomst i flyplassen i Malaga. Etter 2 timer i kø med små barn i en badstulignende kjeller, kom vi til slutt fram til skranken, hvor de forsøkte å svindle oss på alt fra forsikring til GPS og barnestoler.

    1.Er det slik over alt, eller er Malaga spesielt ille? Det var en 4-5 selskaper i «kjelleren», alle med like lang kø. Noen med erfaringer fra JNB? Ønsker å leie fra flyplassen.
    2.Finnes det noen premium service man kan kjøpe eller skaffe seg tilgang til? Mener å huske at jeg skulte bort på en slik skranke i Malaga, hvor køen var fraværende.
    3.GPS er et must, men vil ikke betale skjorte og ytterste hudlag for å få dette. Er det mulig å få GPS til en ok pris, eller bør jeg ta med egen? Vurderer det siste, men er litt usikker på hva det vil kreve å få installert kart for Afrika.

    Nå skal det sies at vi var i Spania i verste høysesong, mens Juli i Sør-Afrika jo er lavsesong, og muligens enklere. Men vil likevel gjøre det jeg kan for å unngå en ny skrekkopplevelse a la Malaga.
     
  2. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    3. Vi har alltid tatt med egen GPS. Det er jo mye greiere å laste inn kart på forhånd, plotte inn stedet du skal bo, steder du har lyst å besøke og ikke minst lagre steder/butikker/etc.
    Begynne å fikle med GPS i bil blir fort mye styr av egen erfaring.

    Å få kart over Afrika er ikke noe mer komplisert enn å få for Europa. Er gjerne litt dyrere tho, men et par hundrelapper maks. Kommer an på GPS du har.
     
    TMan liker dette
  3. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Har leid bil fra JNB et titalls ganger med Avis, Hertz, Sixt og Thrifty.
    Hertz har eget område for Gold. Sist jeg var der sto navnet mitt på en skjerm, og fikk dobbel oppgradering. (PC-status)...
    AVIS har også egen stor skranke for kun Preferred og jeg har aldri venta mer enn et par minutter før noen hjalp til.
    Hvem har du status hos?
     
    TMan liker dette
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leide på JNB i mars 2017.. Hadde egen gps med kart jeg hadde lastet ned på forhånd. Det funket bra. Husker ikke hvem jeg leide hos. Billig ok bil med automatgir. De var litt trege med ekspederinga, det husker jeg. Det var også "veivisere" som var på deg i det man kom ut av ankomsthallen. Skulle selvfølgelig ha tips når man hadde vist veien til leiebiloperatørene.. :oops:
     
    TMan liker dette
  5. TrondTK

    TrondTK Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har leid bil hos Avis flere ganger fra JNB. Utleieskranken er rett over gata fra utgangen til flyplassen. Med Avis preferred har det gått raskt å hente bilen. Veldig proft. Eneste problemet har vært den korrupte politimannen rett på utsiden av garasjeanlegget som mener du ikke overholdt full stopp skiltet inne i garasjen. Turen til Kruger går også greit med motorvei nesten hele veien.
     
    TMan liker dette
  6. FlamtheAvGeek

    FlamtheAvGeek Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    401
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har benyttet meg av offline-maps på div. apper til iPhone. Bare å google litt så finner du som er billig eller gratis. Jeg hadde en gratis i Sør-Afrika og funket fint offline. (Husker ikke hvilken dessverre)
     
    TMan liker dette

Del denne siden