Leiebil i USA i sommer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 07. juni 2016.

  1. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg skal leie et bil i New York i juli, til min familie på 4 stk og kjøre strekning New York- Toronto, benytte bilen i Toronto og kjøre til Boston , før bilen blir levert tilbake på Newark flyplass. Har lydt på en SUV siden vi skal ha minst 3 koffert plus håndbagasje.
    Leieperiode er mellom 17 juli til 03 aug. Jeg har SAS eurobonus platinum kortet, kun Basis status hos SAS :( , Hertz 5 star og Avis preferred gjennom SAS Amex kortet. Har behov for å leie bil fra Manhattan på dagen jeg skal reise til Toronto. Skal ikke benytte bilen på Manhattan. Har drevet og lett rundt på forskjellige sider og får ikke de gode prisene :confused:
    Så på facebook at Amex kjører kampanje med 5000 ekstra poeng for leie. La merke til viatrumf mulighet hvor gjennom expedia har man mulighet til å tjene 10,5% trumf på leie. Men er usikker på om jeg får gratis extrasjåfør og oppgradering 1 klasse ( som jo er fordel annonsert med Hertz 5 star og Avis preferred status tjent gjennom SAS Amex) om jeg bestiller via Expedia. Får man alle nødvendige forsikringer om man bestiller via Expedia ?
    Regner med at jeg ikke tjener noe poeng hos Avis/Hertz om jeg velger å bestille via Expedia.
    Har dere noe mening / forslag?
     
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan sikkert spare masse på å leie fra en annen lokasjon. Prøv noe rett over broa i New Jersey. Jersey City f.eks. Minuset er at det blir litt mer kronglete. Det letteste er jo å plukke den opp i Manhattan.

    Du kan også prøve AWD KODE J046300 med Avis, og se om du får en grei pris på den.
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Som forrige taler sier: Prøv et annet utleiested enn Manhattan. Men min erfaring er at bilutleie i og nær NYC er dyrt uansett, spesielt i sesong (type juli).
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte direkte fra Avis og håper å slippe maset om ekstra forsikringer.
     
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen fare for det i mersalgets hjemland ;)
     
    Larata liker dette
  6. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for alle svar. Heller mot å bestille gjennom expedia (trumf opptjening gjennom Viatrumf) men er usikker på om status hos Hertz/Avis blir honorert om jeg ikke bestille direkte hos Avis/Hertz.
     

Del denne siden