Leiebil Island og AmEx Elite

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av thecoldfish, 17. febr 2019.

Tags:
  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Har bestilt en Land Rover Discovery gjennom avis til en tur til Island i mars. Fikk en god pris gjennom Avis World SAS-portalen, men er nå redd hva de vil prakke på meg alskens ekstraforsikringer etter å la lest andres erfaringer med Avis på Keflavik.

    Noen som har erfaringer med leiebil der og kan si hva som er nødvendig utover det CDW og AmEx-forsikringen dekker? Trenger jeg virkelig «sand and dust protection» når jeg kun skal holde vegen?
     
  2. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Null problem uten ekstra forsikring er vår erfaring fra en uke med bil fra Avis på KEF. Med PC står bilen rett nedefor trappen når du kommer ut, men dessverre shuttle fra leveringspunkt.. :)
     
    thecoldfish liker dette
  3. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Takker. Det jeg egentlig lurer på er om forsikringen gjennom AmEx elite dekker askeskade og andre rare Island-skader man kan forsikre seg mot ved uthenting av bil.
     
  4. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Der har jeg ingen erfaring, heldigvis :)
     
  5. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan være lurt å forsikre (hihi) deg om at du har forsikring som dekker steinsprut. Det er veldig mye småstein på veiene der, så det er lett å få en liten rose i frontruta og/eller skader i lakken på fronten.
     
  6. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Kjøp deg helårs reiseforsikring hos DNB (Reise Best) så trenger du ikke å styre med å kjøpe ekstraforsikringer når du henter ut leiebil. Ved skade dekker DNB egenandelene uten begrensning.
     
  7. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, har DNB Best. På Island kan lakkskader av aske beløpe seg til mange titalls tusen, derfor lurer jeg på om jeg kan ha forsikring som dekker dette gjennom AmEx, eller DNB for den saks skyld.
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er det å ha denne kun for sommermåneden når jeg skal til USA og ha leiebil og deretter si opp når vi kommer hjem?
     
  9. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Bestiller du fra Norge er forsikringer inkludert i USA. Var ikke egenandel engang da jeg hadde bil fra avis i Florida i høst.
     
  10. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Har leid en del ganger på Island både privat og ifm jobb og sjekket med AmEx da askeskade og vindskade fort kan bli veldig dyrt som du sier. Mener å ha lest at biler over $50,000 uansett ikke er dekket på AmEx bilforsikringen, så verdt å høre med de.
     
    thecoldfish liker dette

Del denne siden