Leiebil - tillegg for ung sjåfør

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Mbj, 03. des 2016.

  1. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal leie bil for første gang, i Miami. Reisefølget er 24 år, vi er litt forvirret angående hvorvidt det blir tillegg av dette, og hvor mye. Jeg ser priseksempler på diverse blogger og forum hvor prisen omtrent dobles så fort en av sjåførene er under 25 år. På AVIS har vi mulighet for å legge inn fødselsdato til sjåfør, uten at det endrer prisen. Ved å legge til tilleggssjåfør, får vi ikke opp pris på dette, men beskjed om "Ung Sjåfør Gebyr eller et Senior Sjåfør Gebyr kan påløpe." På SIXT får vi opp 118,- per dag for ekstra sjåfør, men her står det også bare "Det kan forekomme et gebyr for unge sjåfører".

    Noen som har erfaringer og tips rundt dette?
     
    Shyneno liker dette
  2. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leide bil noen ganger i USA da jeg var 21 -24 år. Stort sett skal du altid betale gebyret som ung sjåfør, som kan være opp til $25/døgn.

    Men, det finnes noen rabbattkuponger (jeg brukte Hertz gold Family, ikke sikkert om at den fortsatt fungerer) som sletter gebyret. Sikkert noe litt Googling kan finne ut av ;)
     
    Mbj liker dette
  3. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Som det blir sagt så er dette vanskelig å unngå. Må nok bare punge ut det ekstra det koster å være ung. Betaler selv gebyr når jeg leier bil overalt da jeg bare er 23.
     
    Mbj liker dette
  4. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Regner med at det er noe vi ikke får unngått nei, men hadde ihvertfall vært greit om de hadde informert om hva det faktisk kommer på totalt ved bestilling. Trodde vi skulle være relativt trygge med å forhåndsbestille i Norge prismessig, men nå er vi jo veldig usikre på hva prisen faktisk ender opp med å bli, og hvilket selskap vi burde bestille igjennom.
     
  5. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Mbj liker dette
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sjekket dette med Avis da jeg reiste til SFO i september. Husker at det kostet ekstra for ekstrasjåfør under 25. Hvis de hadde vært over, hadde ekstrasjåfør vært gratis på min bestilling i alle fall.
     
    Mbj liker dette
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Du bør sjekke nøye hvor mye det koster ekstra, bør stå gjemt et sted under terms and conditions. Leide selv bil i europa med ung sjåfør-tillegg, og det ble fort et par tusen hos noen av selskapene!
     
    Mbj liker dette
  8. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Kilroy pleier å ha gode priser for sjåfører under 25
     
    Mbj liker dette
  9. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Brukte Sixt i Ft Lauderdale i 2013, ingen tillegg for ung sjåfør da, kun ekstra. Var 21 på tidspunktet
     
    Mbj liker dette
  10. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering på denne, vi endte opp med å leie bil via Alamo, veldig fornøyde. Vi sjekket priser med Sixt og Avis, med alle tillegg endte det fort opp mot 5-6000 for fem dager. Vi endte opp med å levere bilen tilbake ett døgn før avtalt, og fikk automatisk penger tilbake for det ekstra døgnet vi hadde betalt. Så for en prius i fire dager, ung og ekstra sjåfør, levere med tom tank, fri kjørelengde og inkludert bompenger, kom det på totalt NOK 2307,-.
     
    Upsaker and Schlandy like this.

Del denne siden