Vet ikke om noen har erfaring med dette men prøver med spørsmål her i tilfelle noen kan hjelpe. Vi har hus på en såkalt "resort" i Orlando, Florida. Det finnes ikke offentlig transportmuligheter slik at vi har alltid leiebil når vi er der borte. Vår eldste datter er 20 år og er student. Hun og noen venner ønsker å dra bort å være i huset vårt 10 dager i juni etter at de er ferdige med eksamen. Og det unner vi dem virkelig! Dessverre er ingen av dem fylt 21 år enda og da mistenker jeg at de ikke får lov til å leie bil i det hele tatt. Men veldig kjedelig for dem å måtte ringe etter Uber hver gang de vil ut fra resorten... Noen som vet om det i det hele tatt er mulig å leie bil i USA når du er 20 år?
Nå sjekket jeg kjapt på hertz.no og der kan du fint leie bil når man er 20 år. Legges til ekstra tillegg pga alder.
OK takk for raskt svar. Pappaen er medlem av Avis president`s club så vi har aldri brukt andre leiebilfirma. Antok at alle "de store" leiebilfirmaene hadde samme regler. Får sjekke ut hvor stort gebyret er og se om de kan klare det når studielånet mest sannsynlig er brukt opp.... For øvrig får de kose seg med brus...Noen av ungdommene ble rimelig sjokkert da de fant ut at det er 21-års grense for å nyte alkohol i Florida (og mestparten av USA).......
Ha, ha jo kanskje han må vurdere det! Jeg meldte meg som frivillig til å bli med både som sjåfør og innkjøps-sjef men av en eller annen merkelig grunn ville de ikke ha meg med........
Avis er helt kurant, datteren min med PC status fikk leie der uten ekstragebyrer og med betydelige oppgraderinger da hun var 20.
OK da sjekker jeg Avis også..... jeg mente jeg hadde funnet ut at de hadde 21-års grense men sjekker på ny.
Her er vilkårene til AVIS USA. Virker som det ikke er mulig å leie i Florida når man er under 21, selv med PC. Men ville ringt og hørt for sikkerhetsskyld