Leiefly og klagemuligheter..?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av yeesda, 13. aug 2019.

  1. yeesda

    yeesda Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Har akkurat gått om bord i en sliten A320 fra Avion Express Malta på AGP, innleid for Norwegian. De knaller til med 28 inch seatpitch. Med mine 191 på sokkelesten medfører dette godt trykk i både knær og korsrygg..

    Noen som vet hvordan mulighetene for å klage er? Har jo ikke fått produktet man forventer og er vant til.. For info: ringte Norwegian da jeg ble kjent med equipment change, men endring av flight var ikke tillatt...
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    De har kun en forpliktelse: Å transportere deg fra A til B.
    Og det gjør de. Så nei, ikke no å hente her.
    De gjorde en del unntak for noen år siden når de reklamerte med "Dreamlineropplevelsen" og en A340 dukka opp. Da fikk man avbestille og få igjen pengene eller booke om til annen avgang gratis.
    Her er endringen av mindre vesentlig karakter. At beinplassen er litt mindre eller at wifi ikke er inkludert er en mindre vesentlig endring.
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Som @Tore sier så stiller du ikke sterkt nok her dessverre. Blir det samme som hvis du betaler for plass ved nødutgang så vil du aldri være 100% sikker på at du faktisk får det sete. Eksempel fra SAS sine sider: Merk at alle setereservasjoner kan endres uten varsel. Hvis vi må endre setet ditt, vil vi gjøre vårt beste for å tilby deg et lignende alternativ.
     
  4. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,968
    Bonuspoeng:
    93
    Nå hadde jeg håpet og lese om en som hadde leid seg privatfly og var ufornøyd :(
     
    Are, kaijoar, Grooo and 23 others like this.
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe ... :)
     
  6. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Er dette sant? Noen flyselskap tar seg jo godt betalt for nødutgangsetene. Hvis flytypen endres og man ender i et vanlig sete, har man ikke rett til refusjon på det man betalte for «extra legroom»?

    Har betalt for dette et par ganger (er 197 cm) og heldigvis alltid fått det.
     
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil tippe at siden SAS ikke selger et produkt som heter "ekstra legroom" men heller muligheten til å velge sete før innsjekk så kommer de seg unna med det. Mulig man klage i etterkant hvis dette skjer og be om refusjon. Dersom et flyselskap faktisk selger "ekstra legroom" vil jeg tro du som kunde har en bedre sak dersom du blir flyttet på.
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Om man har betalt for et spesifikt sete får man gjerne pengene tilbake ved å stille et krav i ettertid.
    Men de er i sin fulle rett til å flytte deg hvor de vil ombord.
     

Del denne siden