Lufthansa har en flygning LH624 som går FRA-BAH med teknisk stopp på ca 1 time i KWI (Frankfurt-Kuwait-Bahrain). Returruta heter LH633. Jeg prøver å kun booke strekningen KWI-BAH (eller BAH-KWI), men hverken med lufthansa.com eller med united award får jeg til dette. Er det vanlig at det ikke er mulig å booke slike strekninger som er del av en lengre strekning (med teknisk stopp)? Eller finnes det noen triks for å booke? Målet mitt er å fly til Kuwait for så å fly videre til Bahrain neste dag (med CT-poeng).
Det kan la seg gjoere forutsatt at du ankommer KWI med LH 624. At det ikke uten videre lar seg bestille par nett har mest sannsynlig med trafikk rettigheter aa gjoere dvs. at Lufthansa ikke har lokale trafikkrettigheter KWI - BAH. Men om du ankommer med Lufthansa saa er det som regel et unntak fra trafikk rettighetene - men dette krever nok en manuell bestilling - og det kan kanskje vaere kloenete via SAS EB Bestilling - bruker seg UA som er utmerket for aa bestille selv kompliserte Bonus Reiser.
Tipper Lufthansa ikke har trafikkrettigheter her foreløpig, denne ruta er kliss ny, ble startet 29. oktober i år. Tidligere gikk Bahrain via Dammam og Doha via Kuwait men så ble Doha lagt ned 28. oktober og da ble det litt omrokkeringer. Du kan vel enklest ringe til Lufthansa og spørre dem om de selger billetter på strekningen, jeg ser at KLM selger billetter på samme strekning så 5th freedom trafikkrettigheter er i prinsippet mulig her.
Takk for gode svar folkens Jeg leste meg litt opp på freedoms of the air (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Freedoms_of_the_air), noe som er ganske interessant. Hvis denne ruta er 5th freedom bør det gå å bestille KWI-BAH, men hvis det er 2nd freedom virker det som at det ikke går. Jeg klarte ikke å finne ut om det var 2nd eller 5th på den ruta her.
Jeg har flydd LH FRA-KWI-DOH og LH FRA-JED-ADD i år og de har kun sluppet av folk i KWI og JED, og ikke tatt noen på.
Uansett hvor sære flystrekninger som diskuteres, så er det ofte noen som har flydd det før. Det er noe av det som er fantastisk med dette forumet! Veldig nyttig tilbakemelding @LN-KFK
Når vi først er inne på noen kreative strekk, så lurer jeg på du eller dere vet om noen smarte strekk i Sør Øst Asia som jeg kan tjene godt med poeng på krone? Foreløpig er den beste dealen jeg finner går med Thai Air C KUL - BKK - PNH for 3476 kroner, og da får jeg 4520 Poeng altså 1,56 poeng pr krone, og den dealen er ikke noe å skryte av, så det må finnes noe bedre der nede!
For å dele min erfaring: KLM har blant annet: AMS-SIN-DPS AMS-KUL-CGK Flydde: SIN-DPS Og: CGK-KUL i oktober i år. Betalte forholdsvis 300kr og 900kr for business class. Kupp!
Var i Kuwait i august. Da flydde jeg: Ålesund-Oslo-Tallinn-Helsinki-Praha-Beirut-Ryiadh-Kuwait-Athens-Brussel-Oslo-Ålesund På to-tre dager. 1 natt Beirut og 1 natt Kuwait. Reiste på natta fra Kuwait til Athen, landet i Athen på morgenen og tok Aegen videre til Brussel og SAS resten. Saudi Arabian business anbefales. Prøvde mellom Beirut-Ryiadh
Ålesund-Oslo-Tallinn. SAS (sas.no) Tallinn-Helsinki (siljaline) Helsinki-Praha-Beirut. Czech Airlines (Kilroy.no) Beirut-Riyadh-Kuwait. Saudi Arabia Airlines (saudi.com) Kuwait-Athen-Brussel. Aegen Airlines (Aegen sin nettside), Brussel-Oslo-Ålesund SAS (sas.no) Reisemålene var: Beirut (en natt Radisson Blu), Kuwait city (en natt Marriott), Fikk 6 timer mellomlanding i Praha så rakk en tur innom byen å kjøpte pizza og så broen for andre gang. 8 timer mellomlanding i Athen så rakk innom byen der også.
På vei fra BAH blir du bare sittende i flyet under landing i KWI. Jeg har ikke prøvd å fly motsatt vei.