LH first - med en venn i biz?

Tråd i 'Miles & More' startet av stashorizor, 26. sept 2024.

1. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser på galskapen her med LH first via FRA og GRU til GIG. Priset til 63k T/R, som jeg tror er en god pris? Vi er 3 som reiser, to ser på first, en er adamant på at dette er galskap og vil reise i biz, cirka halv pris. Når har jeg gravet en del. Forstår jeg det riktig at.

1. Booking class A gir 50% mere poeng av begge kategorier (quali + status)
    2. Vi alle 3 kan gå landside i FRA og inn til FCT (3dje mann som +1)
    3. Vi alle 3 kan gjør samme vandring under returen (her har vi hele 10 timer layover i FRA) - tidligere var det skrevet av FCT tilgang er ikke for connection til LH biz i Europa, men det ser ut som er ikke lengre tilfellet - kanskje ettersom First Class loungen i B har blitt stengt?

Så er det litt uklare ting. Vi kommer ikke å stå på samme PNR - vi booker alle 3 separat. Kan biz-meisteren benytte seg av limousine service, i tilfellet dette er aktuelt ved arrival (departure kjører vi jo alle sammen fra FCT). Til syvende sist så regner jeg med at han ikke kan joine oss i first for måltidene :).

Takk!

kongenamundsen liker dette
  2. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flydd med familien hvor vi var 2 i F og 2 i business, sistnevnte ble da gjestet inn på fasiliteter inkl FCT og kjøring til flyet, men vi hadde ikke noe pick-up fra flyet da vi fikk gate. Dog regner jeg nesten med at det går greit, og kanskje fint å bare opplyse innsjekk om at dere reisen sammen og at han i business er gjesten til en av dere så de kan notere dette.

FCT til Europa business funker ypperlig når du har inkommende F billett, de bare ordlegger seg litt som om at da er det FCL A/B som gjelder, begge er forøvrig åpne.

Underveis blir det ikke så mye samvær, men vi gikk en liten tur bak, eller opp rettere sagt, og hilste på business. De liker dårlig trafikk andre veien, og man kan bare glemme at en C passasjer spiser i F, som seg hør og bør. Da blir LH purser fort streng på tysk vis. Men kompisen ser jo ikke verdien uansett :p

stashorizor, Cumulus and RoadKing like this.
  3. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43

Takk! Hvordan er loungen i B? Jeg leste andre steder at dette var blitt redusert til et First hjørne i eksisterende SEN lounge. Har bare vært i Schengen del av B som er grusomt (loungen er stengt der), ellers den store loungen i Z.

Kudos til å kjøre fremme med svigerfar mens dragen og kona sitter bak i ;D

kongenamundsen liker dette
  4. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    FCL B har åpent som vanlig igjen, var noe pandemi greier det der hjørnet i Senator B. Loungen er super, stor og ofte veldig stille. Få brukere, tror mange velger FCT. Stort pluss for ekte utsikt og flytitting i digge stoler, noe FCT ikke har.

Noe som ikke alle vet er at FCL B gir limo til avganger fra Z, altså alle USA flyene. Mye roligere på morgenen i B enn FCT hvor det til tider nesten kan bli kø for bord før USA bølgene.

5. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Og - jeg reiste forresten med kone, sønn og datter. Gutta foran og damene bak. Eller som jeg sa, dere har blitt oppgradert til 2. etasjen

6. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for info, dessverre ble det ikke, falt ikke i smak med en ekstra connect for sistemannen heller - blir KLM. Sikkert lurt hehe..huff

7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    den kommer jeg til å bruke

stashorizor liker dette
  8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Skal til India 1 Januar, og da har jeg booket KLM Biz til BLR, og på samme flyvning sitter kompisen min i Premium Eco. Vi flyr hjem fra BOM, men der flyr jeg en omvei via Jeddah, men vi ender på samme fly til KRS. Så ja, det går an å dra det stuntet der, men det krever kirurgisk presisjon når det gjelder booking, også litt flaks, det hadde aldri gått med den nye booking avdelingen med SAS.

9. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Her var det vel mere snakk om at vi skulle alle reise sammen for å dele opplevelsen, men en av oss var mere fornuftig (sitat - de pengene bruker jeg heller å leie yacht).. og når det da betyr lange layovers og en ekstra stoppover så skjærte deg seg til slutt. Men man kan jo ha det i bakhode til neste gang hehe

Del denne siden