https://youhavebeenupgraded.boardin...st-hammer-lufthansa-swiss-first-sale-ab-kiev/ SIN, BKK, PVG, PEK, HKG helt ned til 18000, og dette er ikke en companion fare. Ser ut til å funke, plenty med datoer (helt til høsten) prises i alle fall både på Swiss og Expedia. Posisjoneringen er vel ikke optimal for mange, men hvis du likevel er i Kiev-traktene...
Yep, så noen greie priser. Var litt verre med tidspunktene for de flightene jeg kikket på, medførte fort behov for en overnatting.
Ser at dette kan gi deg 37K+ EB-poeng til Shanghai, da First booker i A og intra Europa. Muligheter for å finne ok opphold i Frankfurt. Litt verre med posisjoneringsdager t/r Kiev direkte da SAS ikke flyr daglig, kun tirsdag, torsdag og lørdag.
Hadde absolutt vært artig med en tur innom, ja. Står mer på tilgjengelig antall feriedager. Knallhard prioritering kreves...
Når jeg søker google flights får jeg bare opp at "price Unfortunately, the price that you saw on the previous page has changed" og lander på 170-180 k for to pax
Ser på ruting Kiev-Frankfurt-Hong Kong t/r i First Basic med LH. Her foregår flighten Kiev- Frankfurt og Frankfurt - Kiev i booking klasse J, mens Frankfurt - Hong Kong og Hong Kong - Frankfurt er i A. Har eg tolka det riktig så blir EB-opptjeninga som følger: Kiev - Frankfurt: 2000 Frankfurt - Hong Kong 5700 miles x 3: 17 100 Hong Kong - Frankfurt 5700 miles x 3: 17 100 Frankfurt - Kiev: 2000 Totalt: 38 200 Til en pris på under 18 000 nok, så må jo dette vere god opptjening
Og med SAS Plus til/fra Kiev (direkte, finner ned til ca 2600,-) kommer ytterligere 3000 poeng, så EBG er kun en enkel MR unna.
Ett antropologisk spørsmål dukker opp, ettersom Lufthansa-gruppen stadig kjører First-companion fares fra nordiske land (innimellom også fra LHR/CDG etc), mens single-tilbudene kun legges til KBP/WAW eller andre østeuropeiske land: Er reisende fra nordiske land mer troendes til å være etablerte/i et monogamt forhold, og ønsker å dele F-opplevelsen med sin utkårede? Eller er det ren kjøpekraftsvurdering, at potensielle F-reisende i Norden i større grad har råd til å ta med sin bedre halvdel på champis-tur? Og selvfølgelig: jeg spør for en venn, en single, sådan...
Det jeg lurer på: Er det noen med "historikken fra tidligere år" som tror at det vil komme tilsvarende gode priser til Asia via WAW eller andre byer uten at det er companion fares? Jeg spør også for en single venn sådan, som ikke fikk connecting flights til å stemme med Kiev....
Har lagt merke til det samme som deg. Tok en tur med en fra IF forrige sommer, er absolutt med på å gjøre det samme igjen neste gang. Har sett de ofte kommer til oss i norden med tilbudene når de utgår fra UK - så send meg gjerne et ping hvis det skulle friste.
Dette ble for fristende, gikk på en smell og booket påsketur til Kina. KBP - FRA - PEK med 8 timer i FCT på utreise og B748 PVG - MUC - KBP med 7 timer i FCL på retur og A388 Vi er tre tørste kompiser som betalte i underkant av 18k hver. Vi gleder oss!