LH til London

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av scheri, 24. febr 2015.

  1. scheri

    scheri Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    SKal en tur til London om noen dager og prøver å finne en billett jeg kan generere litt EBpoints på, uten å måtte betale 3 ganger så mye som det koster å dra med DY.

    Ser på lufthansa at jeg kan få en grei tur til 771kr (med mellomlanding) i bookingklasse L.

    upload_2015-2-24_9-19-42.png


    Står også at dette vil generere 125 miles.
    upload_2015-2-24_9-21-5.png

    Vil 125 miles, for meg kun bli 125 EB poeng? Sjokkerende lite eller hva? Noen som har noen tips til billige ruter som genererer litt mer poeng i Economy og som pleier være rimelige?

    //scheri
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, dette står nok for 125% av flydde miles.
    Men det er ikke så enkelt når det gjelder EuroBonus for Lufthansen flighter.
    Da er det antall miles flydd som gjelder.
    OSL-FRA er 710 miles (dvs 100% miles utgjør 800 EuroBonus poeng)
    FRA-LHR er 407 miles (dvs 100% miles utgjør 500 EuroBonus poeng.

    MEN

    Billett klasse L gir deg bare 25% poeng. Så det vil si at for OSL-FRA får du kun 200 EuroBonus poeng.
    Billett klasse B gir deg 100% poeng. Så det gir deg minimumsopptjeningen som er 600 EuroBonus poeng.

    Du finner oversikten her: https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/lufthansa/?NSSEXC=true
    Dette verktøyet kan du benytte for å finne distansen i miles mellom flyplasser: http://gc.kls2.com/cgi-bin/gc?PATH=...=kts&RANGE-STYLE=best&RANGE-COLOR=&MAP-STYLE=

    Lykke til!
     
    scheri liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det står ikke for 125%, det betyr at du får 125 poeng på din Miles&More konto.
    Lufthansa gir 25% på billige billetter, dog minst 75 poeng, slik at du får her 275 poeng pr vei med L.
    Jeg pleier å se etter klasse S når jeg søker etter Lufthansa før jeg kjøper, S er billigste klasse som gir 100% opptjening, og minst 600 per leg.

    Ser forøvrig at en raskt søk på booking klasse S gir en pris på 2400,- , jeg vet ikke når du skal fly men bookingklasse L på samme dato koster 1926,-.
    Det betyr da at du betaler snaut 500 kr for 2250 poeng ekstra. Men før du hopper i taket, merk at 2000 poeng koster 50 €, dvs 450 kr...
     
    scheri liker dette
  4. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Domestic flights gir minimum 75 poeng.
    Flights in Europe gir minimum 150 poeng på eco low.

    Domestic flights in Europe:

    Business Economy Economy (low)
    Points fr. 600 fr. 300 fr. 75
    Classes C, D, J (200%) P, Z, Y, B, M, H, Q, V, U (100%) K, W, S, T, L (25%)

    Flights in Europe:

    Business Economy Economy (low)
    Points fr. 1 000 fr. 600 fr. 150
    Classes C, D, J (200%) P, Z, Y, B, M, H, Q, S, V, U (100%) K, W, T, L (25%)
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja dæven du har rett, 150 poeng :)
    Ellers er som regel S billigste klasse selv om det ikke tilsynelatende er laveste klasse i 100%.
     
    Islending liker dette
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei @scheri
    Velkommen til bonusfeber.no og det gale vanvidd.

    Å bruke LH til London fra Oslo, tror jeg er litt dumt.
    Det er tidvis vesentlig bedre deals med SK og det kan enten være via CPH, ARN, SVG eller BGO.
    Da får du 2 eller 4 "legs" og vesentlig bedre opptjening. Hvis du ikke har problemer med å stå opp morgenen og ikke skal reise mandag eller onsdag er det mye billig på sas.no

    Happy camping,
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke når du skal reise, men det er egentlig bare BA i rødbetklasse (økonomi) som gjelder når du skal til London på budsjett. Om du ikke alt har sjekket har de ofte priser på 400-500 en vei om du bestiller en drøy uke i forkant.
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Her skal det tydeligvis bygges EB-konto @KristianSk - da blir BA helt feil.
    Er virkelig @rødbeter bli så billig, eller lite attraktivt?
    Trodde det var gamle tanter og buss-sjåfører som spiste dette,
     
    tommy777 liker dette
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør vel ikke så store utslag på EB-kontoen om man flyr LH i lave bookingsklasser uansett, men for all del ;)
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Mye rød-dyse muligheter midt-ukes til LGW for 199
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Med den "upcoming"-streiken varslet fra lørdag ville jeg holdt meg unna DY den neste uka .. Men det er jo meg :D
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kan aldri tro at den blir lang-varig, men nå er det vel ikke i #post1 lagt noen datoer til ?
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, men "om noen dager" tolket jeg som ganske nær fremtid :D Kanskje tilogmed før lørdag?
     
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du til London (LHR) er jo alltids SK 8XX et greit valg. Der har stort sett crewet 24t+ på bakken og alle er døds-interessert i gjenomføre turen (812/813 utgår).....
     
  15. scheri

    scheri Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for mange gode innspill.

    Mine londonopphold er normalt Mandag morgen til Onsdag kveld. Ut fra kommentarer ovenfor, kan det virke som dette er de minst gunstige tidspunktene å reise på med tanke på poeng pr krone, så jeg får kanskje vurdere litt alternative reisetidspunkter/booke litt lenger frem i tid. Dette med legs er et godt tips. Er det noen søkemotor som er god å benytte hvis man vil finne en tur til feks london eller Stockholm og ønsker å mellomlande i CPH (kun for å få flere legs)

    Min upcomming tur, endte jeg opp med Norwegian da det var alt for stor forskjell i pris kontra SAS, men det gjelder vel å klare å booke litt lenger frem i tid. British er uansett et litt mer intressant alternativ til Norwegian for fremtiden (hvis star alliance ikke har noen fornuftige priser). Er i London ca en gang i mnd, så det kan være intressant med litt Oneworld poeng også. Er det British Executive Club som gjelder da? eller Finnair Plus kanskje?
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    sas.no. Der kommer det ofte mange alternativer til London, bl.a mellomlanding i eksempelvis København
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
  18. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Selv benytter jeg www.google.no/flights/ en del, men det er vel mye av samme greia, da begge er tjenester fra Google.. :)
     

Del denne siden