I god ånd har rykker det alltid litt i bookingfingeren Reisefølget ble denne gang ikkje @Zendus som vanlig men minste bror i avdeling Kvalvaag Reiserute : BGO-CPH-MUC-IAD-JFK-CPH-BGO I god ånd og som en sikkert har merket ble det endret og avbestilt opptil flere ganger, her tjener SAS gode penger, siden de tar 750kr pr pers i kanselleringsgebyr, men ka gjere en ikkje for badeendene
Første strekk med SAS Plus BGO-CPH foregikk uten se store sprellene Standard frokost som ble forbigått i stillhet
CPH - MUC, LH A319 Bedre service enn SAS, bedre frokost Samt garantert tomt midtsetet Servering kommer uoppfordret, rett og slett litt sånn det skal være Siden alt var fakirflygninger ble det begrenset med bobler på de første strekkene
Endelig er en på plass, nylig gjenåpnet F Lounge satellitten til terminal 2, nåes fra gate K11 om en kommer fra Schengen Her er det også utsikt Vesentlig mer fredelig enn F Loungen som ligger i terminal 2 Siden det var litt klur med innsjekkingen til IAD påpeikte eg at returbillettene var på app, hadde og ESTA skrevet ut, dette kom godt med Boardingkort på plass i mappe og bestillinger sendt avgårde, det var ikkje lenge en fikk sitte i fred før både mat og drikkemeny ble presentert Bading må til Ny and med gjenåpnings «tema» Spise må en og Selvfølgelig var det også buffet
Ved oppmøte på gate blir en møtt med at det er flybytte !!!!!!! Her er det ingen First Alternativene er å bli routet via Frankfurt imorgen, München imorgen eller «godta» business i gammel LH config og en kompensasjon… Siden returen var allerede på torsdag har vi takket ja til nedgradering og kompensasjon Fortsettelse følger, men eg tenker at 50% av billetten bør vel refunderes på nedgradering ? Noen som har erfaring med det ?
Her er en på plass i F loungen i terminal 2 igjen, dårlig med utsikt, men heile personalet var klar over ka som skjedde Vi venter spent på fortsettelse.
The amount of the compensation varies depending on the distance of your flight. You can get between 30 to 75% of the price of the ticket. 30%, if the distance of your flight is up to 1500 kilometres 50%, if the distance of your flight is between 1500 - 3500 kilometres 75%, if the distance of your flight is more than 3500 kilometres
huff for en kjedelig beskjed å få om flybytte. Fint dere kan vente litt i F-lounge. Drikk den dyreste champagnen og dytt i deg litt god iberico-skinke imens.
Kjipt å høre om nedgraderingen. Vi ble nedgradert på en re-routing i desember innad i Europa. Sendte inn krav ihht. Eu261 artikkel 10 som allerede er linket over. Vi endte opp med å bli kompensert 30% av poengsum reisen FRA-OSL koster t/r (det ble ikke tatt hensyn til CT). Vi endte dermed opp med 15k pr pers. Selv om vi kun ble nedgradert en vei. Om dette er "rett måte å beregne på så tolker jeg det som om at dere skal ha 75% av hva strekningen MUC-IAD ville kostet t/r i first per pers. Selv hadde jeg på forhånd regnet meg frem til at vi skulle ha 30% av halve kostnaden av FRA-OSL t/r kostet, som er 25k og som ville gitt en kompensasjon på 7,5k pr pers. Ble derfor positivt overrasket.
Eg tvi Eg tviler jo på at Lufthansa som er skyldig betaler tilbake eurobonuspoeng… Har fått 800€ i kompensasjon pr no, men eg mener 3500€ er meir rett Kommer fram, denne gang er det viktigst, eventuelt hadde eg lett tatt rerouting fra Frankfurt med 747 imorgen
Lufthansa har standardsummer ved nedgradering fra F til C, der beløpet avhenger av den underliggende bookingklassen. Tidligere var det flatt €4000, men nå er det €4000 for F, €2000 for A og €1000 for O, altså en bonusbillett. Send inn krav på https://www.lufthansa.com/us/en/feedback
Artikkelen omhandler jo prisen av biletten. Så er jo da spørsmålet om de regner cash pris på avreisedagen eller poengene du betalte med. Her regner jeg med du forhandlet kompensasjon direkte i gate siden du allerede har fått 800€ pr pers? Om man allerede har akseptert en sum vil det nok ikke være like enkelt å forhandle frem en annen sum i etterkant.
Etterhvert kom vi altså i luften med en A350 Siden vi hadde 1,5 dag i WDC ble det besluttet at vi «godtok» ombooking i business, satser på det kommer nokre bonuspoeng og sigende, billetten ble tross alt kansellert og booket på nytt Velkomstdrink som seg hør og bør, dårlig med direkte midtgangs tilgang… Det er ikkje servert champagne som velkomstdrink, det er eit eller annet sparkling Aperitiff må til, akkompagnert av nøtter, desse var ikkje varme Det er tydeligvis aspargessesong i Tyskland, gikk for vegetarforretten, denne var faktisk veldig bra En anbefalt riesling følger med Hovedrett veal steak med mustard sauce, denne var ok, svampen vedsiden av skulle forestille potet eit eller annet
Fikk berre 800€ i loungen, ingen diskusjon, faktisk kostpris i cash på denne turen er vel rundt 1500kr pr pers, eg kom der eg skulle litt forseint i business, kanskje litt ekstra poeng på ombookingen. Totalt sett må eg si meg delvis fornøyd, hadde vi hatt flere dager i DC og ingenting planlagt imorgen hadde vi flydd via Frankfurt Her fikk vi faktisk velge
Dessert ble kake av eit uspesifisert slag… Ikkje spesielt imponerende Ble skylt ned med en god portvin
God tur, 350’en er i det minste betraktelig bedre enn 330 når det først skulle bli nedgradering. PS; jeg er mulighens den her inne som har vært flest ganger innom LH F lounger og FCT uten å prøve badekaret