Litt nytt om EurBonus Gold for life

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bizflyer, 29. juni 2016.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at SAS har endret litt på siden sin med Gullfordeler (mulig den er kommet for en stund siden, men jeg så det først nå....)

    Nå står det å lese:

    Høsten 2016 innfører EuroBonus en ny funksjon i programmet for å vise takknemlighet til sine mest lojale medlemmer. Alle Gull- og Diamantmedlemmer, som i dag og framover, har hatt et sammenhengende Gull- eller Diamantmedlemskap i minst 10 år, vil bli tilbudt et livslangt Gullmedlemskap. Medlemmer som har oppnådd 10 sammenhengende år, fra januar 2016 og framover, vil kvalifisere. Gullmedlemskap som har blitt gitt bort av et Diamantmedlem, kvalifiserer ikke. Det kommer flere detaljer etter sommeren. Medlemmer som kvalifiserer, vil bli kontaktet personlig.

    Lurer på om softlanding til Gull fra Diamond teller med her?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Det tviler jeg sterkt på. Som diskutert i en annen tråd også så tok i alle fall ikke jeg sjansen på det og har nå kvalifisert til EBG i denne opptjeningsperioden på poeng og snart også segment, selv om jeg kunne ha softlandet som EBD.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Og det er alle disse dersomatte, vistomatte som gjør ordningen dårlig i mine øyne. Hva om du gjør slik eller sånn. Softlanding, pauseår osv osv. Hva skjer?

    Nei gjør som BA. Når du når et visst antall grunnpoeng opptjent totalt får du EBG 4 life. Og det kravet må gjerne være mer enn 10 år EBG (450.000). Jeg hadde foretrukket det selv om de satte krav på 1.000.000 grunnpoeng.

    BA har vel 1500 TP for gull. 35.000 TP for Lifetime..
     
    Bernd, Bernhard2, Petter B-C and 4 others like this.
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med Jørgen. Det måtte være det beste. Urettferdig for dem som f.eks. har vært gull i 17 av de siste 18 årene, og manglet et år i fjor eller forfjor bare.....
     
    Bernhard2 and RoadKing like this.
  5. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Er det jeg som tolker teksten feil eller forstår jeg det rett at det ikke er tilbakevirkende kraft. Altså at man må ha 10 år sammenhengende fom januar 16?
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Slik leser jeg det også og selv om det ikke var uventet så var det likevel litt skuffende ja...
     
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom dette stemmer, er det ikke mye igjen av fordelene som "Komiske Roald" har flydd rundt og skrytt av.

    Jeg vurderer å gi min mor en julegave i år, fordi hun har vært en fantastisk lojal person de siste 10 årene.

    ...men hun får den ikke før om 10 år. Må liksom bevise lojaliteten i 20 år, ikke 10.

    Ganske latterlig av SAS med Roald i spissen - om dette da er et faktum. Legg til at både SAS og EuroBonus fort er historie innen 10 år, trolig før, så er ikke denne "fordelen" mye verdt.
     
    Last edited: 29. juni 2016
    milehigh liker dette
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolker det ikke slik, jeg tolker det som at hvis du er EBG for 10. år på rad i januar 2016, så får du EBG for life. Forutsetter da at vilkårene må være innfridd (ingen gavegull, kun poeng, ingen basic point kampanjer etc).
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Den svenske varianten er marginalt klarere på dette, og tolkes stort sett til at mange kan vente seg evig(?) gull til høsten. Men det må være noen i Frösundavik som er i overkant glad i innskutte bisetninger. Tre nivåer bisetning banker jo selv danskene :D
     
  10. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir spennende å se. Jeg tolker det også dithen at hvis du har hatt EBG i 10 år eller mer pr. 1. januar 2016, så vil du får EBG for life. Noe annet ville for så vidt vært merkelig da det hadde vært å vise takknemlighet overfor fremtidige lojale kunder...
    Alle er jo seg selv nærmest, så jeg er helt enig med de som sier det hadde vært bedre med et visst antall grunnpoeng opptjent. Selv har jeg droppet under EBG to ganger de siste 10 årene, men har et snitt grunnpoeng pr. år som langt overstiger EBG. Fikk beholde EBG et av årene, så det blir jo artig å se om det kvalifiserer. For øvrig en merksnodig opplevelse - brevet fra SAS om at jeg fikk beholde EBG (uoppfordret for øvrig) var nærmest et "trusselbrev" om at jeg måtte kvalifisere meg neste år om jeg ønsket å fortsette som EBG. Det er bare SAS som klarer å gjøre en positiv nyhet ("du beholder EBG-status på tross av at du ikke kvalifiserte") til noe negativt ("dette er siste gang og du får jaggu skjerpe deg")... :)
    Jeg er nok en av mange som er spente å se hva de endelige reglene for EBG for life blir. Kjenner jeg SAS rett så blir det nok en rekke forbehold og forutsetninger...
     
  11. accidental_tourist

    accidental_tourist Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    "Medlemmer som har oppnådd 10 sammenhengende år, fra januar 2016 og framover, vil kvalifisere" tyder vel på at tellingen starter i 2016.
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    For fuck's sake, kan ikke de O’store høvdinger i Insideflyer bare ta kontakt med SAS på slike ting og få en avklaring? Dere driver liksom en stor nettside og greier... Hvor vanskelig kan det være å få et klart svar, istedenfor å spekulere i forum?
     
    milehigh and mathiasfe like this.
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    What he said.. Og fortell gjerne Eivind Roald om at jeg er uenig og har en bedre løsning, som skissert ovenfor :D

    Neida... Joda.. Neida..


    Joda...

    Edit: Sett ut fra et programmeringsperspektiv måtte det også vært langt enklere å telle antall grunnpoeng, kontra 10 års sammenhengende, men uten ditt eller datt eller dersomatte osv..
     
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    I beg to differ. Fra januar 2016 hvis du har hatt ti sammenhengende år med gull, kvalifiserer du. Altså hvis jeg har hatt gull fom. januar 2007 til nå får jeg gull. Det betyr også at de som har hatt 10 år gull desember 2016 eller februar 2020 også vil kvalifisere. Sånn tolker jeg det!
     
    RoadKing liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tolker det på samme måte.
    Men siden dette er ute burde det være spesifikke regler et eller annet sted på SAS sine sider.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du har rett, men frykter for det motsatte!
     
  17. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    På de svenske sidene er det en ekstra setning som hjelper litt:

    Fr o m hösten 2016 inför EuroBonus ännu ett bevis på att långvarig lojalitet är det viktigaste man kan få från sina medlemmar. Därför erbjuds alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap. De medlemmar som uppnått 10 sammanhängande år, från januari 2016 och framåt, kommer kvalificera sig. Guldmedlemskap som getts bort av en Diamant-medlem räknas inte som kvalificerande. Fler detaljer kommer inför lanseringen och de medlemmar som berörs kommer att kontaktas personligen."

    Andre setning er relativt klar, selv om hele meldingen er et språklig og innholdsmessig sammensurium uten like.

    Godt råd til SAS: ikke la dansker med tre nivå rekursive tanker lage pressemeldinger!
     
    milehigh and Scandipendler like this.
  18. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er enig. "Alle Gull- og Diamantmedlemmer, som i dag og fremover, har hatt (mine uthevinger) et sammenhengende Gull- eller Diamantmedlemskap i minst 10 år, vil bli tilbudt..." Alle som i dag har hatt et medlemskap i 10 år - det er jo relativt klart etter min mening, selv om jeg også er enig i at SAS kunne vært tydeligere i sin kommunikasjon. Men hvorfor gjøre ting enkelt når det kan gjøres vanskelig?

    Og til Edvard: Halve moroa med dette forumet er jo diskusjoner og spekulasjoner og teorier og meninger og synspunkter. Hva skulle vi diskutere om alt er avklart og fasiten gitt? :)
     
    flying_all, Trety, Kjakan and 2 others like this.
  19. Lumpen

    Lumpen Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    13
    Tjaa, vi kunne jo brukt tiden vår på nyttige ting ;)
     
    kiev liker dette
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Hva???
    Jobbe mener du?
    Gå og vask munnen med såpe og vann! :eek:
     

Del denne siden