Litt usikker på lounge policy

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ValdresBjarne, 13. febr 2018.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Truffelhunter

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Eg tenkte å ta med nokre folk enten til Geneve, Warzawa eller Praha(Gjett kvifor...)
    Og eg klarer ikkje heilt å finne ut av loungepolicien til SAS Plus, slik eg forstår det er det kun lounge i Geneve for SAS Plus? Kjem eg med *A Gold inn på contract lounger når eg flyg SAS?
    Edit: Ser jo at me kjem inn på LOT Loungen i Warzawa med plus? Men ein kjem ikkje inn i Gdansk?

2. Misterix

Misterix Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    113
    I SAS Plus i Europa får man tilgang til alle *A Lounger (kun business delene for dem som har dette som f. eks Lufthansa, da altså ikke Senator delen).
    Er det 3 parts Lounger er tilgang til disse fjernet fra di fleste flyplasser når man reiser med SAS både i Plus og som EBG. Men flyr man f. eks derimot Lufthansa som EBG får man fortsatt tilgang til di Loungene SAS har avsluttet avtalen med.

Reisende i SAS Plus uten status kan ikke ta med seg en gjest.

Edit:

GVA: Her finnes Swiss Business Class Lounge og Swiss Senator Lounge.
    WAW: Her finnes LOT Business Lounge.
    PRG: Her finnes ingen *A Lounger.

Du kan benytte følgende side for å sjekke hvem/hva/hvor som gir tilgang:
    http://www.staralliance.com/en/lounge-finder

På Europa flighter med SAS velger du Business Class hvis du flyr i Plus når du skal søke.

Edit 2:

GDN: Airport Executive Lounge, her kommer du ikke inn som EBG når du reiser med SAS. Da må du fly med enten Lufthansa eller LOT. Du kan eventuelt kjøpe deg inn hvis du reiser med SAS.

Last edited: 13. febr 2018

Del denne siden