Lounge BGO?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 08. febr 2016.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Har prøvd å søke litt rundt, men ikke vært heldig med resultatene.

    Så lurte på om det var noen her inne som visste om det forelå planer om lounge ved "nye flesland"? Om vi er så heldig å få en lounge her når den nye store terminalen åpner?
     
    geddi and Xflipper like this.
  2. Jonorge

    Jonorge Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Leser hos VG (har ikke tilgang til å poste link, dessverre) at det skal bygges "felleslounge, som åpner i 2017" på Flesland. Satser på at den kan brukes på samme måte som SAS' lounger.
     
    Chrisbgg and geddi like this.
  3. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er det bare få måneder til åpning, og jeg klarer fortsatt ikke finne noe håndfast informasjon om dette. Noen som vet om det kommer lounge med T3 (nye terminalen)?
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Med Cafelounge i Luleå og Trondheim + to city lounges i Stockholm så ser eg ikkje heilt behovet... :rolleyes:
     
    RoadKing, Olelink, Eddie47 and 4 others like this.
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du bare glemme, SAS betaler ikke for 3 parts lounger lenger, og har aldri betalt i SVG, så blir vel samme opplegg på flesland, kun KLM og WF i denne felles loungen, da heller ikke BA ser sitt snitt til å tilby dette til sine premium passasjerer i utkant Norge
     
    Fredrik81 liker dette
  6. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Et kjapt Google-søk gir ikke konkrete resultater, men i en nyere artikkel (01.06.16) ble det formidlet at "tilsvarende (SAS cafè lounge) skulle åpne på Flesland/Sola".
     
  7. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, har sett dette før, synes bare det er rart (les: jeg er bekymret) at ingenting har blitt annonsert når det er under 5 mnd til åpning av ny terminal.. Får håpe på det kommer noe snart, synes det ville være veldig rart å ikke benytte anledningen til å lage en lounge hvis det (fortsatt) er håndfaste planer om det.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Når både SAS og BA ditcher lounge i Stavanger, så må jeg undres, priser Avinor seg ut av markedet i Stavanger?
     
    Fredrik81 and Are like this.
  9. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg sendte mail til Avinor jeg.

    "God morgen.

    Dette er ikke helt bestemt ennå. Det pågår samtaler med blant annet SAS, men det er ikke signert noe kontrakt, så langt. Så inn til videre må vi bare vente og se og håpe"
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker de kan ha City Lounge i Bergen ...
    ..... den må åpne kl 04.00 slik at vi får vår første frokost før vi haster til Flesland for å ta SK 236 (06.10) for frokost andre frokost. Er vi heldige og har retur samme dagen, rekker vi havregrøt i innenriks (gull) Lounge før vi haster til NSB til Lysaker og dagens arbeid ....

    Som jeg har sagt før så hadde vi en skikkelig Eurobonus gullstue på BGO på 1990 tallet ... (savner den)
     
    Chrisbgg liker dette
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    rart at BGO er Norges nest eller 3 største fly plass? så har de ingen tilbud?
    SAS?
     
  12. Oysmyr

    Oysmyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Cafe Lounge blir det...
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Nå som jeg har gull hos One World ... vil BA ha Lounge på Flesland ?
     
  14. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Om de ikke klarer en Café Lounge blir jeg oppriktig skuffet. Når Tromsø, Trondheim og Ålesund har, så skulle det vel bare mangle at Bergen også får!
     
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri vært på TOS/TRD/AES... så mitt spørsnpl blir, er det øl i Cafe Lounge?

    C
     
  16. Oysmyr

    Oysmyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Har bare vært i Cafe Loungen i Trondheim ..
    ubegripelig nedtur ...
    Trangt ... frukt, kanelboller og kaffe ..
     
    ILS2 liker dette
  18. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Synes caféloungene til SAS er helt supre. En bolle og en kaffe, samt en banan i lomma, er alt jeg trenger før morgenflyet. Øl drikker jeg sjeldent i lounge, om jeg ikke er på ferietur.
     
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg har hørt er at SAS kommer til å åpne en egen lounge på innenriks dvs nye terminalen på Flesland, dette blir sikkert cafe konseptet. Mener denne skal være klar til åpningen i september.

    Ryktene går også på at det skal komme en lounge på utenlands, denne vil være drevet av SSP som har OSL loungen på Gardermoen og North Sea loungen på Sola.
    Denne vil ikke være klar ved åpningen av den nye terminalen, men evt komme på et litt senere tidspunkt, sikkert godt ut i 2018.

    Om BA vil betale for denne loungen er vel ganske usansynelig da de ikke gjør det i SVG.
     
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Trangt og elendig sittekomfort. Benytter utelukkende (alle) Cafe "Lounger" (er mer et avlukk) til å spare noen kroner på reiseregningen for en kaffe og kanskje en banan. Komfortmessig så er terminalen bedre.

    Fremfor å bruke penger på å leie areal av Avinor, kunne de heller inngått avtaler med forskjellige utsalgssteder som inkluderte kaffe, te, småsnacks etc. Og pengene de sparte på å droppe fysisk areal, kunne blitt brukt på alkohol ;)
     

Del denne siden