lounge hkg star gold

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Shyneno, 07. nov 2015.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,025
    Likes mottatt:
    1,462
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken lounge har man tilgang til og hvilken velger man som eurobonus gull på Hong Kong lufthavn?
     
  2. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var der i morges med SAS på gate 35. Ble anbefalt Thai's lounge nær gate 40. United har også en, men ikke testet. OK, med litt "frokost" og "ordinært tilbud".
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,106
    Likes mottatt:
    7,562
    Bonuspoeng:
    183
    United sin har bedre mat enn Thai sin, og er generelt ganske trivelig.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ser man det, første US-Legacy som er OK. Resten av loungene til de amerikanske selskapene er jo brus-maskin med popcorn og nøtter aka militær-kantine.
     
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,106
    Likes mottatt:
    7,562
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, amerikanske selskaper sine hjemmelounger er ofte rimelig kjipe - men se f.eks. på United sin lounge på LHR, der har de ordnet skikkelig opp og har en god lounge. Samme med HKG - slenger inn et par bilder screenshottet fra Loungebuddy.

    image.png image.png image.png image.png
     
  6. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Star Alliance sin app og webside er grei for å finne lounger du har tilgang til. I Hong Kong er det 3 muligheter: Singapore Airlines Silverkris lounge, United Club og Thai Royal Orchid lounge.
     
  7. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tar alltid turen innom United Club.
    Maten er helt ok og så har de en fryser med iskrem!!! :)
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,025
    Likes mottatt:
    1,462
    Bonuspoeng:
    113
    det hadde de i thai loungen også ;)

    Jeg endte opp med å sitte i Thai loungen da denne var nærmest min gate... var en helt kurrant lounge, bedre enn OSL ;)

    Takk for hjelpen

    Til deg som nevnte Star alliance appen, jeg bruker den men der står det ikke hvilken du har tilgang til.. selvom det står alle loungene som hører til Star så er det ikke alle man har automatisk tilgang til...
     
    Aussie74 liker dette
  9. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    UA hadde i sin tid en ganske brukbar lounge i EZE også, nærmest på linje med den i HKG om jeg ikke husker feil, men den ble, sammen med en rekke andre lounger, lagt ned da UA og CO slo seg sammen.
     
  10. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Mine erfaringer fra disse loungene varierer noe. På et tidligere besøk syntes jeg UA hadde bedre mat enn TG mens det var motsatt på en tur tidlig i oktober i år. Det virker som om tilbudet kan variere noe fra dag til dag og at det, sammen med den enkeltes preferanser, påvirker vurderingen av dem. Ved siden av dumplings, nudel-baserte retter med mere pleier det til frokost å være noe egge-basert, alt fra hardkokte egg til eggerøre eller omelett, ofte med pølser ved siden av.

    Alle *A loungene i HKG tilbyr i mine øyne et helt greit matutvalg selv om du ikke finner særlig mye av eksempelvis norsk type pålegg. Drikkeutvalget er også brukbart med et lite pluss til SQ som har en betjent bar der det serveres Champagne.

    Med mindre en har helt spesielle ønsker til loungen ville jeg valgt den som er nærmest gaten flyet går fra. SQ-loungen er nær gate 15 og et godt stykke unna TG og UA-loungene som er nær gatene 40 og 60. De 2 sistnevnte ligger ganske nær hverandre mens jeg bruker ca. 10 minutter om jeg går fra en av disse og til SQ-loungen

    Utformingen av loungene er svært forskjellig. SQ-loungen kan føles noe innelukket da det ikke er noen vinduer og mulighet til å se ut. Det positive er at det da ikke er noe støy fra terminalen og lite som distraherer om en ønsker å jobbe. TG-loungen er svært åpen. Den ligger på en avsats en etasje opp fra avgangs-hallen adskilt fra den nedenforliggende terminalen med kun et rekkverk. Det gjør det enkelte å følge med på hva som skjer der, men er kanskje ikke det optimale om en ønsker å sitte og jobbe konsentrert. UA-loungen og flere andre lounger ligger også på den samme avsatsen, men er i motsetning til TG-loungen delt opp i ulike rom med en rekke skillevegger og støynivået er generelt noe mindre enn i TG-loungen (forutsatt ingen høylytte diskusjoner/telefon-samtaler i nærheten).

    Både UA og SQ-loungen har godt med strøm-uttak. Det er noe mer begrenset i TG-loungen, men en finner en del slike i gulvet helt ute ved rekkverket mot avgangshallen.

    Alle loungene tilbyr dusj. TG sin er svært enkel, et lite rom med kun en dusj, mens SQ tilbyr et rom som også inneholder en vask og toalett. Personlig foretrekker jeg SQ da jeg der uforstyrret kan barbere meg, pusse tenner etc. UA sine dusj-fasiliteter har jeg foreløpig ikke prøvd.
     
    Xflipper, chrt, Henrik and 3 others like this.
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Har man tilgang til disse ved ankomst HKG om man flyr SK nedover, eller gjelder det kun avgang?
     
  12. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,061
    Likes mottatt:
    5,945
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg brukte Singapore sin lounge når jeg var i HKG på mandag. En veldig bra lounge med bar med fullservice, 4-5 varmretter, etc. Så hvis United topper den når det gjelder servering blir jeg svært overrasket. :) Minuset var mangel på vinduer.
     
    Aussie74 liker dette
  13. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    715
    Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker denne gamle tråden til live da jeg snart har en tur til HKG.
    Noen som har noe oppdatert info å komme med?

    Er det slik at jeg må oppsøke SQ sin lounge om jeg ønsker Champagne før avgang...?
     
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Eg var der i desember, og då var det kun SQ som serverte musserande før 9 på morgonkvisten. På TG og UA måtte eg drikke rødvin (like greit for min del :)).
     
    KRS, CrotchRocket and Eddie47 like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg valgte United sin Lounge ...
    stille og rolig, lite folk og ikke minst en veldig bra frokost med egg og bacon ....tror vi tilsammen var 20 gjester
    TG sin Lounge var jo den gangen full Plus og andre SAS passasjerer ...
     
    RoadKing and KRS like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,441
    Likes mottatt:
    34,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy første gangen foran i kabinen hjem fra HK i Desember. På Thai var det kø av skandinaver og så fullt ut inne så jeg gikk til United Club og var veldig fornøyd. Hyggelig og profesjonelle ansatte. Rene store baderom med umiddelbart tilgang. Typisk amerikanske frokost og greit utvalg og kvalitet på drikke både med og uten alkohol. Ellers var møbler og servering ikke nedslitt og det var en åpen og luftig lounge. Men litt dårlig med lademuligheter på en god del bord.
     
    RoadKing and KRS like this.
  17. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    507
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Tror jeg foretrekker UA. Frokost med egg og bacon passer veldig bra til SAS sin tidlige avreise, og loungen virket åpen, ren og pen.

    Som en kuriositet kan nevnes at TK har både XBox One og Nintendo Wii U som kan benyttes, om man har flere timer å slå i hjel ;)
     
    KRS liker dette
  18. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    For meg som setter pris på rolige lounger, blir det uten tvil sq på neste tur. Tg og ua sine lounger er helt åpne, og støynivået er tilsvarende som om man skulle ha sittet i terminalen. Sjampis er heller ikke feil!
     
    Stuttfeiten liker dette

Del denne siden