Da er jeg på en liten ferie i ferien mens vi er i Singapore. Booket en billett til Malaysia i kveld med Malaysian Airlines i business med mine BA Avios poeng. I Singapore må man fly videre hvis man først har gått inn på transit området så jeg fant den korteste turen som var til Kuala Lumpur. Jeg booket business class ut siden Qatar krever en business class billett for å komme inn på loungen. Jeg reiste hjemmenifra rundt 0915 og kom til Changi rundt 0945. Var litt problemer med boarding passene så jeg kom ikke til Qatar loungen før 1020. Fikk meg litt frokost og Champagne og sa jeg kommer tilbake i kveld 1800 for middag når de åpner igjen Så tok jeg bussen til T4 hvor jeg sitter nå i Cathay Pacific business class loungen. Er aleine nå da alle har gått på flyet til Hong Kong Drikker Moet Champagne og koser meg. Etterpå er det tilbake til T1. Tar en dusj i en av Priority Pass loungene før jeg går til Qantas First class lounge som åpner 1430. Deretter til Qantas Business class lounge for å prate litt med bartenderne og så innom BA loungen før jeg går tilbake til Qatar loungen 1800 når de åpner Seinere flyr jeg til KUL og har booket airside hotellet der. Men med Malaysia har jeg adgang til F loungen på arrival så jeg går innom der før jeg går til hotellet. Har booket 10 timer og i morgen går jeg tilbake til F loungen før jeg flyr tilbake til Singapore
Da har jeg kommet meg tilbake til T1 med bussen og er på Qantas F loungen nå. Men før jeg reiste fra Cathay loungen lagde de en egen Dim Sum til meg
Da har vært i Qantas C loungen og pratet masse med bartenderne. Nå har jeg kommet tilbake til Qatar loungen for å spise middag.
Må stemme i med @indahla herlig galskap det her Morsomt å være med på lounge-safari i både Changi og KUL. Har bare vært i *A-loungene (Gull/C) der, og de utmerker seg ikke spesielt. Litt hvassere på OneWorld ser det ut til. Ja takk til mange bilder fra F-lounge i KUL(t)
Da er jeg tilbake i Singapore. Etter Qatar loungen tok jeg 2115 flyet med Malaysia Airlines i business. Som nevnt tidligere måtte jeg fly business for å komme meg inn på Qatar loungen. Men på hjemreisen bestilte jeg bare billigste billett i økonomi. Når jeg landet i KUL gikk jeg innom Malysian Airlines First class loungen siden jeg hadde bestilt hotellrom fra 2400 og 10 timer. Betalte ca 1200 for denne natten og hadde rom med utsikt over flyplassen. Hotellet lå 2 min å gå fra loungen. Om morgenen sjekket jeg ut 1000 og gikk tilbake til Malaysia loungen. Gikk først innom business delen for å ta noen bilder og så til F delen. I F loungen har de et eget restaurant område. Jeg rakk både frokost og lunch der. Satt der i et par timer før jeg tok 1325 flyet tilbake til Singapore Tror kanskje jeg tar en runde til før jeg reiser tilbake til Singapore
Takk for reisebrev! Ble inspirert, så har brukt noen avios på MH C SIN-KUL og KUL-BKK, med tilslutningsfly inn på morgenen BKK-SIN med Scoot plus. Det er litt av en logistikk for når de ulike OW loungene er åpne på SIN, så håper de har samme åpningstider på vinteren. Det er ingen spørsmål knyttet til å flytte seg frem og tilbake til T4 (uten annet formål enn loungebesøk)? Vet du om det er noen mulighet for å sjekke inn på MH airside? Du skrev at det var litt knot med innsjekk, var det noen grunn til at du ikke sjekket inn på nettet?
Ikke noe problem å ta bussen fra T1 til T4. Har gjort det 2 ganger allerede og skal snart ut på en ny runde Qatar Premium loungen er åpen frem til 1045 om morgenen og de andre OW loungene på T1 åpner 1430. Derfor pleier jeg å reise til T4 og Cathay loungen i denne perioden. Har du BA gull eller Emerald status? Ellers kommer du ikke inn på Qantas F loungen. Bra du bestilte C på MH, ellers hadde du ikke kommet inn på Qatar loungen heller. Jeg har aldri prøvd å sjekke inn på nettet før, vet ikke om det fungerer i Singapore siden de alltid pleier å stemple boarding passet. Men du kan sjekke inn på T2 hele dagen. Sist gang jeg reiste var det problemer med å skrive ut boarding pass, dette gjaldt alle flyselskapene. Etter innsjekk så går du gjennom passkontrollen og tar toget til T1 NB. Husk at du ikke kan forlate transit området igjen etter du har gått gjennom passkontrollen, du må fly videre
Takk for gode tips! Er Emerald gjennom BA gull, så den forjettede Qantas F er hovedmålet. Jeg kommer inn til T1 med Scoot, så får forske litt på om jeg må immigrere til Singapore for å sjekke inn landside på T2, eller om jeg kan få meg et boardingpass airside.
Jeg kan høre med MH når jeg sjekker inn om det er mulig å få boardingpass i transit området på Changi. Det fungerer fint å få boarding pass på KUL i transit området når jeg lander med flyet fra Singapore. Jeg får ikke returbillett fra KUL til SIN når jeg sjekker inn på SIN siden det er 2 separate bookinger. Gled deg til QF F loungen, den og QR loungen var helt fantastiske begge 2. Har mitt faste bord i begge loungene nå
Blir vel ikke helt samme situasjon da jeg hadde alt på en booking, men ankom SIN med TG fra BKK, ved innsjekk på BKK kunne de kun gi meg boardingpass til SIN. Fant en transfer desk inne på T1 og fikk boarding pass videre med NH uten problem.
Sjekket med MH og det skal være en transfer desk på T2 der du kan få boarding pass. Regner ikke med at du sjekker inn bagasje. I dag er det ny runde med lounge hopping. Ble ønsker velkommen tilbake i Qatar loungen og spurt om jeg ville ha det faste bordet mitt Er på Cathay loungen på T4 nå.