Lounge på BLL med BA/OneWorld

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Scandipendler, 22. juni 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet om man får loungetilgang på Billund med OneWorld Sapphire når man flyr BLL-OSL med Sun Air/BA? OneWorlds loungefinder sier nei, mens loungen selv sier ja. I utgangspunktet stoler jeg mer på OneWorld, men tar ikke loungens svarmail helt for god fisk heller. Noen erfaringer?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om loungen selv sier ja er det vel ikke noe problem?
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    I utgangspunktet ikke, men en ting er hva de svarer på mail og en annen ting er hva som faktisk skjer når boardingkortet scannes. Og hvis det ikke følger med lounge, så kan jeg like så godt bestille med Norwegian.
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om du viser eposten fra loungen til dragen synes jeg det er veldig rart om h*n ikke slipper deg inn.

    Jeg har flere ganger erfart at lounger ikke dukker opp i "alliansesystemene", men jeg har ingen spesifikk erfaring med denne loungen.
     
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på at Sun Air markedsfører seg som et BA-selskap, ville jeg blitt veldig overrasket om du ikke slipper inn i loungen.
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Sun-Air nevner hvertfall loungen på sine sider så da kan den antagelig brukes på en eller annen måte?!
    http://www.sun-air.dk/cms.cfm?nPageNo=31372
     
  7. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    All logikk skulle tilsi dette - som vel også er logikken lounge-dragen brukte i sin mail - men OneWorlds egen loungefinder (http://www.oneworld.com/ffp/lounge-access) gjør det klart at loungen er "Operated by a third party. May be used only by eligible customers when travelling on: airberlin". Og da blir man jo usikker, når det er snakk om kontraktslounge og gullmedlemskap hos andre i alliansen enn den hvis metall man flyr på o.s.v. Jeg tror jeg for sikkerhets skyld går for Norwegian. Så gjevt er tross alt ikke en simpel lounge.
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Og rett før jeg booket med Norwegian svarer Sun Air (som opererer BLL-OSL som franchisepartner for British Airways) at man har loungetilgang som OneWorld Sapphire (altså minimum gullkort hos OneWorld-partnere). Da antar jeg det er det endelige svaret, og at det trumfer OneWorlds egen loungefinder, som ikke gir adgang for noen andre enn AirBerlins egne kunde (som høres litt merkelig ut..)
     

Del denne siden