Lounge på CDG

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jayeff, 19. okt 2016.

  1. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Skal ut på en MR på fredag, og skal tilbringe noen timer på CDG, terminal 1.

    Er EBG. Hvilken lounge bør/kan jeg velge?
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har egen lounge i Terminal 1 - ingenting å skryte av.. null toalett.

    Lufthansa har også en lounge i Terminal 1, men den prøvde jeg ikke.
     
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    SAS sin er ikke allverden. Er du ebg har du også aksess til Lufthansa sin. Du må helt tilbake til huben og ut igjen på en annen pir, men Lufthansa sin har litt bedre utvalg i vått og tørt. Lufthansa sin ligger i kjelleren, så den er litt mørk og trist og uten utsikt, så jeg vet jammen ikke hvilken av de to jeg skal anbefale.

    /koffert.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Jeg er enig. SAS sin lounge åpnet mens det lå grus på Gardermoen. Det er iallfall inntrykket etter mitt besøk i juli måned. Nå skal det sies at jeg hadde reist hele natten med AA, og hadde bilen på Gardermoen.

    Prøv LH-loungen hvis du finner den, og send oss gjerne noen bilder - please?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Star Alliance-loungen som ligger på level 11 i terminal 1? Den ligger visstnok mellom pass- og sikkerhetskontrollen, men jeg vil tro du klarer å komme deg dit. Høres ikke ut som verdens beste lounge, men i forhold til SAS sin så tror jeg det er mer enn greit.
     
    Thomas123 liker dette
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Air Canada skal ha en Lounge i terminal 2A på level 0.
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er transfersituasjonen fra 2A til 1? Kan det gjøres airside eller må man landside?
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Det er langt!
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Scandipendler
    Det aner jeg dessverre ikke. Bare gjorde en Lounge søk på CDG før i dag.
     
    Scandipendler liker dette
  10. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg satser på Lufthansa. Kan sjekke både business og senator. Skal gi en liten tilbakemelding i morgen ettermiddag.
     
  11. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    SAS-loungen var en gedigen skuffelse. Noe snacks og drikke, men det var rotete og skittent, rett og slett lite delikat. Både stoler og teppe kunne ha trengt en liten rens.

    At WiFi heller ikke fungerte, gjorde at jeg forlot stedet ganske raskt.

    Lufthansaloungen (Jeg er faktisk litt usikker på hvilken av dem jeg sitter i... Det skal være to) er helt ok. Greit utvalg av varm og kald mat, samt selvbetjening på alkohol. Selvfølgelig litt skuffet over at det er cremant og ikke champis, men jeg skal nok overleve. Maten skal jeg prøve litt senere, da jeg fikk gratis frokost om bord i flyet (Selv om jeg satt i Go. Det hjelper nok på at min kjære jobber som CC i SAS, og kjenner purser godt).
     
    geddi liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen katastrofe, tenk om det var prosecco!
     
    fmel and jayeff like this.
  13. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Siste gang jeg var på CDG var jeg innom Star Alliance og SAS loungene. Førstnevnte ligger i non-shengen delen av Terminal 1, så du må igjennom passkontrollen (si at du skal til loungen) for å komme dit. Tar ca 15 min fra gate vil jeg tro. Ganske ok lounge, men ikke noe å ta store omveier for. Det er en first class del der også. SAS loungen er som nevnt veldig liten, og har et begrenset utvalg av mat/drikke. Fordelen er nærhet til gatene som SAS bruker, samt litt utsikt. Lufthansa sin lounge var jeg ikke innom, men de ligger i nabo-satellitten, så du må trolig igjennom security for å komme dit.

    Skal du over til Terminal 2 må du ta tog...
     
  14. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    En liten oppdatering på dette temaet.

    Jeg har da totalt sett besøkt SAS, Lufthansa, og nå Star Alliance.

    SAS sin lounge er begredelig, og bør unngås. Fungerer i beste fall som venterom, i stedet for å sitte ved gate.

    Lufthansa sin lounge er fin. God mat, rent og pent. Men, ligger i kjelleren og det er ikke noe dagslys. I tillegg må man gjennom sikkerhetskontrollen, og bruke tid på å forklare dem at "Nei, jeg flyr ikke med Lufthansa, men jeg skal besøke loungen", for så å vente mens de sjekker med resepsjonen at det er greit. Da må de gå ned til loungen. Det tar fort 10 minutter.

    Star Alliance ligger forbi passkontrollen, men det er ikke noe særlig plunder. Har man med seg passet sitt (det bør man alltid i Frankrike, da det er sjekk av pass ved gate), glir man rett gjennom. Loungen er stor og flott. Masse sitteplasser, godt utvalg i mat og drikke. Har, foreløpig, bare tatt meg et glass juice, men skal prøve mat og musserende bittelitt senere. Superrask WiFi er det også.

    Oppdaterer senere!
     
    Petter B-C and geddi like this.
  15. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke AF/KLM lounger anbefales ved CDG?
     
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Loungen er veldig mye bedre enn SAS sin. Ville valgt *A loungen foran SAS any day of the week. Tar litt tid å gå fra loungen til gatene SAS bruker, ellers slår den SAS på alt.
     
    jayeff and Upsaker like this.
  17. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Det ble ikke funnet noe musserende. Jeg kunne helt sikkert ha spurt, men tok meg et glass med hvitt i stedet.

    Matutvalget var meget bra. Buffet med varm og kald mat, salat, brød og to typer suppe (begge vegetariske, noe som passet meg ypperlig).

    Snacks og drikke er tilgjengelig på flere steder i loungen.

    Rolig og fin lounge, med gode arbeidsmuligheter, svært rask wifi, flere dusjrom, samt røyketerrasse.

    Anbefales! Men, husk å beregne litt god tid når en skal til SAS-gate etter besøket. Man må nemlig gjennom både pass- og sikkerhetskontroll på veien.
     
    Stuttfeiten liker dette
  18. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Den som ligger på terminal 2E på M piren.
    Helt klart den beste AF loungen på CDG, utenom La Premier loungen selvsagt.

    Stor åpen ig forhoødsvis ny lounge med bra utvalg av mat og drikke, viner som holder god kvalitet, og siden AF er franskt så er det flere typer Champis å velge mellom. De bytter ut med jevne mellomrom så vet ikke hva som er der nå. Stor Spa er der og.
    Men denne stenger 14 da det ikke går fly fra M piren etter dette.
     
    jayeff liker dette
  19. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Men, den har man ikke tilgang til med *A?
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, da må man ha et flying blue gull- eller platiniumkort, et skyteam elite plus-kort eller reise i C eller F hos Skyteam.
     
    jayeff liker dette

Del denne siden